Zorgen om steken in onderbuik

Jullie stellen me allemaal weer een beetje gerust. Dankjulliewel ?.   Ik had echt een rotgevoel over gehouden aan het gesprek van vanmorgen. Was er heilig van overtuigd dat het dan idd een miskraam zou zijn. Want het mocht niet zn pijn doen.  Nu al de hele avond een zeurende pijn in mijn onderbuik. Maar als dit het groeien van de baarmoeder is neem ik alles voor lief haha. Zo appart dat dat al zo groeit voor iets ter grootte van een maanzaadje. Bleef die pijn lang bij jullie? 

[quote quote=10341447]Nou ik vind eerlijk gezegd de reactie van je huisarts wat bot en kortzichtig. Het kan idd van alles zijn. Ik had ook toen al bandenpijn. Maar je baarmoeder groeit op dit moment en dat kan ook steken veroorzaken. De eerste weken voelde dit voor mij alsof ik menstruatiekrampen had. Schrik ook niet meteen als je wel wat bloedverlies hebt. Er gebeurt van alles daar onder en het gebied is nu extra doorbloed. Een haarvat is hierdoor snel gescheurd. Is absoluut niet erg.[/quote]
ik hield er ook een heel naar gevoel aan over. Normaal ben ik niet op mijn mondje gevallen. Maar dit is zo nieuw. Dan wil ik juist wel die ervaringen en adviezen..    kan bandenpijn idd ook al in week 4_5?   Op dit moment inderdaad echt zn zeurende pijn net als een menstruatie.  Maarja omdat ze me vertelde dat als ik menstruatie krampen krijg, dit waars het afstoten van het vruchtje is, was ik alweer de halve dag bang.  Hoop idd echt dat er niets hevig gaan bloeden ed.. neem ik de pijn voor lief 

Voor mij is het de 2e zwangerschap. Ik had echt al bandenpijn. Dit komt niet door de groei, maar onder invloed van hormonen. Maar dat voelt meer als een elastiek die strakgetrokken wordt en gaat zeuren (lastig uit te leggen ?). Die menstruatiepijnen door de groei van de baarmoeder had ik ongeveer 4 weken. Ene moment erger (misschien omdat ik er toen ook wat meer op lette) dan het andere moment. 

Ik heb er wel een paar weken last van gehad toen ja wij waren op een trouw was toen 5 weken en zijn eerder naar huis moeten gaan omdat ik zo veel pijn had in me onderbuik ik dacht toen ook van dit kan niet normaal zijn maar dus wel want ik heb een gezond kindje op de wereld gezet. Nu pril zwanger van de 2e en nog nergens last van

Ik ben vandaag weer terug van een weekendje weg. En heb in het weekend nog 1x echt de steken gehad. En verder nog af en toe wat op menstruatiepijn  lijkt. Maar niet ongesteld geworden en geen bloed verloren.. ik denk dat ik morgen nog maar naar de verloskundige ga bellen met hoe en wat nu.. begin langzaam te durven hopen na al jullie reacties dat het mischien toch gezond is ? dankjulliewel. Echt! 

Hoi,
Voorzichtig gefeliciteerd.
Ik vind het heel naar dat de HA dit gezegd heeft tegen je. Je kunt in dit geval beter een verloskundige bellen hoor, zij kunnen je hier veel beter mee helpen.
Zelf heb ik vanaf de dag van de test tot aan de 18 weken ongeveer heel veel buikpijn/krampen gehad. Vooral de eerste weken verging ik gewoon echt van de pijn. Menstratie krampen maar dan x 20.
De eerste periode is zo onzeker.. Ga uit van het goede en plan een echo.
Wil je een gezonde en fijne zwangerschap toewensen!

Ik heb precies hetzelfde.. net iets begonnen voor week 4 (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) Vandaag 5 weken, ik had het idee dat de krampen iets minder werden, maar het is nog wel aanwezig. Vooral met liggen, hebben/herkennen jullie dat ook?

[quote quote=10342092]Hoi, Voorzichtig gefeliciteerd. Ik vind het heel naar dat de HA dit gezegd heeft tegen je. Je kunt in dit geval beter een verloskundige bellen hoor, zij kunnen je hier veel beter mee helpen. Zelf heb ik vanaf de dag van de test tot aan de 18 weken ongeveer heel veel buikpijn/krampen gehad. Vooral de eerste weken verging ik gewoon echt van de pijn. Menstratie krampen maar dan x 20. De eerste periode is zo onzeker.. Ga uit van het goede en plan een echo. Wil je een gezonde en fijne zwangerschap toewensen![/quote]
Ook een voorzichtige dankjewel haha. Ik heb gebelt en de echo staat gepland op 12 aug. Das helaas nog dikke 3 weken in spanning.   De vk zei tegen me dat, zolang ik geen bloed verlies, ik me niet te druk moet maken. Omdat ik nog wat meer kwaaltjes heb zegt ze ook dat na een miskraam deze meteen afnemen. Nog een teken om me niet te druk te maken. Dus ik hoop van harte dat het zo is. ...      vind het allemaal al spannend genoeg haha. 

Terug
Bovenaan