Zorgen om steken in onderbuik

Nou ik vind eerlijk gezegd de reactie van je huisarts wat bot en kortzichtig. Het kan idd van alles zijn. Ik had ook toen al bandenpijn. Maar je baarmoeder groeit op dit moment en dat kan ook steken veroorzaken. De eerste weken voelde dit voor mij alsof ik menstruatiekrampen had. 
Schrik ook niet meteen als je wel wat bloedverlies hebt. Er gebeurt van alles daar onder en het gebied is nu extra doorbloed. Een haarvat is hierdoor snel gescheurd. Is absoluut niet erg. 

Hey Lucinda 
ik heb precies gehad wat jij hebt nu. Bij mij was het zelfs zo dat ik van het toilet opstond en er bloed langs mijn benen liep. Ik was erg in paniek ik was toen 6 weken en enorm steken. De assistent van de huisartsenpost zei dus ook waarschijnlijk een miskraam gewoon alsof het niks was. Uiteindelijk heb ik een echo geeist in het ziekenhuis en alles was in orde. Je baarmoeder gaat groeien en alles veranderd in je lichaam is wat de dokter zei uit het ziekenhuis. Nu is ieder lichaam anders maar ik duim voor je ? 

Bij mij begonnen de steken rond 5 weken zwangerschap. Meestal in de nacht thv mijn lies aan één kant. Het was echt de groei van mijn baarmoeder...ik had geen idee dat dat ook zo’n pijn kon doen. 
het hield ongeveer twee weken aan 

[quote quote=10341445]Hi Lucinda, Bandenpijn lijkt mij nog wat te vroeg. Meestal krijg je dat echt pas na de 20 weken volgens mij MAAR, ik had toen ik 3,4,5 weken zwanger was last van menstruatie achtige krampende pijn. Dit bleek achteraf de innesteling te zijn en hormonen. Ik vind eigenlijk ook dat de huisarts zoiets niet zomaar kan zeggen.. hij of zij is geen verloskundige en zorgt er nu dus voor dat jij stress ervaart wat ook niet goed is voor jouw kindje. Wat ik zou doen is maandag opzoek gaan naar een fijne verloskundige praktijk en dit telefonisch vragen. Misschien dat je wel even langs mag komen voor een echo! Heel veel succes ?[/quote]
Dankjewel voor je reactie. Ik vond het idd ook echt geen fijn antwoord. Andere opties werden ook niet besproken. Ik vroeg ook of het iets anders kon zijn, kreeg ik als antwoord ' nou heftige steken zijn geen goed teken. Maar zolang je niet bloed kan het een klein kansje zijn dat het iets anders is.' Thatsss it... ik denk dat ik idd maandag maar eens ga bellen naar een verloskundige. Alleen een echo denk ik dat ik nog even op moet wachten.. test zegt 2-3 weken dus volgens de telling zou ik rond de 4-5 weken zijn. 

[quote quote=10341448]Hey Lucinda ik heb precies gehad wat jij hebt nu. Bij mij was het zelfs zo dat ik van het toilet opstond en er bloed langs mijn benen liep. Ik was erg in paniek ik was toen 6 weken en enorm steken. De assistent van de huisartsenpost zei dus ook waarschijnlijk een miskraam gewoon alsof het niks was. Uiteindelijk heb ik een echo geeist in het ziekenhuis en alles was in orde. Je baarmoeder gaat groeien en alles veranderd in je lichaam is wat de dokter zei uit het ziekenhuis. Nu is ieder lichaam anders maar ik duim voor je ?[/quote]
Dat gevoel kreeg ik idd ook! Alsof het 'niets' is. Kijk het is goed als je lichaam iets afstoot wat niet levensvatbaar is. Maar het is mn eerste zwangerschap. Ik vind alles spannend haha.   Maar jij had ook bloed ?. Ik hoop echt dat dat niet komt.     Dankjewel voor je lieve reactie! Had echt stress joh na haar mededeling. Dacht echt dit gaat mis. 

[quote quote=10341452]Bij mij begonnen de steken rond 5 weken zwangerschap. Meestal in de nacht thv mijn lies aan één kant. Het was echt de groei van mijn baarmoeder…ik had geen idee dat dat ook zo’n pijn kon doen. het hield ongeveer twee weken aan[/quote]
De test zei vandaag dat ik rond de 2-3 weken zwanger ben.  Dus zou rond de 4-5 weken in de telling zitten.   Ik herken me echt in jou verhaal. Doet idd zn zeer!! Dat ik echt denk dit kan gewoon niet goed zijn.   Je geeft me wel goede hoop dankjewel ❤ had echt helemaal het gevoel dat het mis ging na het antwoord vanmorgen 

[quote quote=10341460]Ik had dat bij mijn 1e zwangerschap ook heel erg is gewoon de groeiende baarmoeder maak je nie te druk hoort er echt bij![/quote]
thanks voor je lieve reactie ❤ stelt me echt gerust.   Ik dachr serieus als iets zo zeer doet dan kan het niet goed zijn. Vooral na het antwoord van vanmorgen...         nu al de hele avond zn zeurende pijn in mn onderbuik. Als het alleen de baarmoeder is neem ik alles voor lief haha 

Terug
Bovenaan