Zorgverzekering 2019

<p>Hai mede-zwangeren ☺️,</p><p>Wie van jullie heeft zich al wat verdiept in goede zorgverzekeringen? Ik ben opzoek naar een verzekering met de volgende vergoedingen:</p><p>- veel fysio</p><p>- hoge vergoeding zwangerschapscursus/mom in balance</p><p>- volledige vergoeding eigen bijdrage ziekenhuisbevalling én kraamzorg</p><p>- eventueel vergoeding (mogelijke) psychologische hulp</p><p>Er is zoveel keuze, wellicht hebben jullie al een goede (op het oog)?</p><p>Alvast bedankt voor alle tips.</p><p>Groetjes Nadja (18 weken zwanger)</p>

Ik ga denk voor zilveren kruis met twee sterren. Die is behoorlijk uitgebreid: fysio, poliklinische bevalling, kraamzorg, cursus eventueel iets van kolf en ook vaccinaties (kinkhoest). Weet niet hoe het zit met psychologische hulp. Is voor mij de goedkoopste omdat ik me collectief kan verzekeren.Vgz aanvullend beter heeft ook ruime vergoedingen.  Via United Consumers voor iedereen collectief af te sluiten.

Ik zit bij menzis (extra verzorgd 2) ook omdat ik fysio belangrijk vond en hun daar 18 behandelingen aanbieden. Verder word alles vergoed kraamzorg, zon borstvoedingspecilist etc. Misschien iets duurder en heb gekeken of overstappen voor mij aantrekkelijk was maar ik vond van niet

Op de vergoeding voor de cursus na, denk ik dat bij menzis extra verzorgd 2 alles in het pakket zit. Eventueel kun je via pma die verzekering collectief krijgen, maar na wat googlen blijkt niet iedereen daar even positief over.Ook kijken of je via werk, of sport of andere vereniging nog iets collectief kan krijgen. 

Goed topic dit! Ik ben 9 weken zwanger en zat net te bedenken of ik mijn zorgverzekering moest aanpassen. Of er verschillende pakketten zijn ed. Ik lees graag mee.

Heyhey,ik stap over naar Univé pakket Best.22 keer fysio, volledige vergoeding voor een bevalling in het ziekenhuis, eigen risico kraamzorg. EN als leuke extraatjes €100 voor zwangerschapsyoga en €80 voor een kolfapparaat. Begreep zelfs dat ik ook een kinder/baby EHBO cursus kan doen. Mijn kosten/batenlijstje pakte positief uit!

Ik zat bij zekur van Univé, maar ben vandaag ivergestapt naar vgz, met het basispakket 'ruime keuze' en aanvullend pakket 'aanvullend beter', via de website United customers kost deze variant €128 p.m. Ik vind het een heel compleet pakket (o.a. volledige vergoeding voor niet medische bevalling in het ziekenhuis) voor een nette prijs. Succes met kiezen!

Terug
Bovenaan