Zorgverzekering 2019

Ik zit te denken aan de zorgverzekering van de HEMA. En dan aanvullend 3; deze dekt veel rondom zwangerschap en je krijgt ook 10% korting bij de HEMA ?

Na 3 avonden vergelijken ben ik eruit en het is het volgende geworden:Zilveren Kruis
- Basis Exclusief (toch wel goed om in elk ziekenhuis terecht te kunnen, voor zowel mezelf als de kleine)
- Eigen risico €385,-
- Aanvullend 3 sterren (eigen bijdrage kraamzorg en ziekenhuisbevalling zonder medische noodzaak worden volledig vergoed / €50,- beschikbaar voor zwangerschapscursus / €75,- voor borstkolf / mindfulness cursus €350,- p.j. / counseling: psychosociale begeleiding €300,- p.j. / 33 behandelingen fysiotherapieIk moet er wel bij zeggen dat ik een collectief voordeel heb via mijn werk, waardoor ik op €163,05 per maand uit kom. Een hoop geld, maar dan hoef ik echt helemaal nergens meer naar om te kijken aankomend jaar. En dan kijk ik dat jaar erop wel of ik weer terug ga naar een goedkopere verzekering.Hopelijk heb ik jullie hier ook een beetje mee kunnen helpen. 
Succes met uitzoeken nog en allemaal een hele fijne zwangerschap!

Tip voor de dames met een vriend die voetbalt bij een voetbalclub. Bij Zilveren Kruis krijgen KNVB leden korting. Even opzoeken bij collectiviteit. De aanvullende verzekering met twee sterren is overigens uitstekende dekking voor tijdens en na je zwangerschap!

Menzis 2 en zilveren kruis 2 zijn even duur (collectief) maar Menzis vergoed 18 fysio behandelingen en zilveren kruis maar 12! Misschien nog interessant voor een aantal die net als ik nogal 'graag' naar de fysio gaan!Menzis vergoed geen cursus oid.  Maar zilveren kruis ook maar max 50 euro. Overige vergoedingen zijn exact hetzelfde!

Menzis 2 en zilveren kruis 2 zijn even duur (collectief) maar Menzis vergoed 18 fysio behandelingen en zilveren kruis maar 12! Misschien nog interessant voor een aantal die net als ik nogal 'graag' naar de fysio gaan!Menzis vergoed geen cursus oid.  Maar zilveren kruis ook maar max 50 euro. Overige vergoedingen zijn exact hetzelfde!

Ik heb mij zelf verzekerd via independer. 141 euro p.m. bij VGZ pakket best. Alles word vergoed voor een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie, kraamhulp eigen bijdrage word vergoed, 18 pakketten fysio. Via VGZ zelf zou je 153 euro kwijt zijn. Succes!

Ik heb het uitgebreide pakket van OHRA, maar vanaf januari kost die ook iets van € 160 per maand. Maar ik ga ook verder kijken.Ik weet niet of het ook bij andere verzekeringen geldt, maar bij OHRA kan je 1x per jaar je verzekering aanpassen. Na mijn bevalling zet ik hem ook weer terug.

Ik heb voor fbto gekozen met alles erop en eraan rondom de zwangerschap. 124 euro per maand.Groetjes, Tessa8 weken 

Terug
Bovenaan