Zorgverzekering 2019

Ik zit nu bij zilveren kruis. Maar als ik zou blijven dan zou ik met 2* polis en 3* tandarts verzekering zo'n 160 euro per maand betalen. Nu betaal ik voor dat zelfde pakket 138 euro. Vooral omdat dan ook nog een collectiviteitskorting krijg via m'n werk. Maar die komt in Januari te vervallen. Ze gaan nu die korting aanbieden bij menzis of VGZ. Ik hoor hierboven goede verhalen over Menzis. Ik had zelf ook gekeken, en menzis lijkt me mij ook goed. Ik zou dan rond de 140 euro kwijt zijn. Maar dan wel een mindere tandartsverzekering. (die is bij zilveren kruis wel beter, 100% vergoed en bij de menzis 80%) Ik vind VGZ vooral heel onduidelijk. Ik kom er gewoon niet uit, wat wel en niet vergoed wordt enzo. Maar goed, wij hakken de knoop door morgen, maar ik denk dat ik ook naar Menzis ga. 

Ik ben bij zekur unive, extra aanvullend. Betaal dan 130 per maand maar heb best een uitgebreide dekking inclusief buitenland dekking en reisverzekering.Nu maar hopen dat de kleine nog even blijft zitten tot 1 Jan, dan krijg ik m'n eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling en kraamzorg vergoed!Groetjes Saskia 39+6

[quote quote=10148712]Ik heb het uitgebreide pakket van OHRA, maar vanaf januari kost die ook iets van € 160 per maand. Maar ik ga ook verder kijken. Ik weet niet of het ook bij andere verzekeringen geldt, maar bij OHRA kan je 1x per jaar je verzekering aanpassen. Na mijn bevalling zet ik hem ook weer terug.[/quote]Ik zit al dagen te vergelijken en Ohra lijkt voor mij de beste optie!
€ 116,30 basisverzekering en aanvullend uitgebreid pas aanzetten zo'n 5 maanden voor de bevalling (mits alles loopt zoals het loopt, anders gaat het in vanaf de 1e van de nieuwe maand). Aanvullend pakket is €39,40 en bij N.N. betaal je €65,95 en bij CZ €48,20. Daarnaast krijg je alles vergoed, 18 (bekken)fysiobehandelingen en ook € 200,- vergoeding voor cursus.

Ik blijf bij zilveren kruis met 3 sterren. 27 fysio behandelingen, ziekenhuis vergoed, 50euro voor zwangerschapssport, kraampakket gratis, psychische hulp weet ik niet. Wel duur, maar zorgafhandeling is tot nu toe altijd goed geweest en heb er aardig wat ziekenhuisbezoekjes opzitten de laatste 2 jaar.

@Jippie: die 27 behandelingen fysio zijn wel heerlijk he! Ik heb er nog 6 extra vanwege collectief via m’n werk.psychologische zorg zit er ook in, valt onder counseling (psychosociale hulpverlening).ook een mindfulness cursus zit erin, dus genoeg mogelijkheden :)

Hoi, ik ben nu 25 weken zwanger en eigenlijk niet zo met de zorgverzekering bezig geweest / besloten dat ik bij mijn huidige blijf. Dit soort topics maken me dan toch weer aan het twijfelen. Ik betaal bij mijn huidige zorgverzekering met collectief 96 euro, wat echt weinig is. Tot nu toe ook echt nog niets ingediend omdat ik gewoon nooit wat heb. Op dit moment heb ik geen fysio nodig of behoefte aan zwangerschapssport, ik verwacht ook geen psychische hulp nodig te hebben en mn kraampakket heb ik al bij de verzekering gekocht voor 16 euro. Het enige waar ik nog mee zit, is een eventuele ziekenhuisbevalling. Wat kunnen de kosten daarvan zijn (niet medisch)?Als ik het geld zie wat ik per maand bespaar door geen pakket te hebben van 160 euro kan ik de andere kosten zoals eigen bijdrage kraamzorg daar toch prima mee dekken of zie ik iets over het hoofd?

Ik had ook jaren alleen basis verzekering en betaalde eventueel fysio en tandarts zelf. Dat was inderdaad goedkoper.Als je denkt geen fysio etc nodig te hebben zou ik ook voor alleen een basis verzekering kiezen. Ik ben echter 15 weken zwanger en al bij de fysio met klachten. Ik durf de gok niet te nemen om geen fysio vergoed te krijgen de rest van de zwangerschap.

Terug
Bovenaan