Zou ik t doen of toch nog wachten? ?!

Ing,

Volg je gevoel. Ik ben twee keer gestript. Een keer met 39 weken en een beetje en een keer met 40 weken. De eerste keer hielp niet. De tweede keer ben ik om 12 uur 's middags gestript en 's avonds om negen uur kreeg ik weeën.
De eerste keer heb ik overigens nergens last van gehad hoor.
Als je aan het eind van je latijn bent gewoon doen!!

Groetjes Karin

Dank je Karin.
Ik ben gestript met 40 wkn. Dit gaf 2 uur later fikse weeen. Ze kwamen na 3 u gelopen te hebben zelfs al om de 1 a 2 min! Daarna is t afgezakt heel langzaam. Volgens mijn vk was mijn lich er nét nog niet aan toe om t over te nemen. Ik kreeg er geen kindje voor terug wél 3 cm ontsluiting.
Nu ben ik 41+3 en heb alweer veel buikkrampen/menstruatiepijn achter de rug dus wie weet miss. nu 4 of 5 cm??
Ik vraag of ze voor vrijdag nog een keer wilt strippen, moet toch lukken nu????? Vanaf za mag ik namelijk niet meer thuis bevallen en dat vind ik vreselijk!!!!! Dus ik ga ervoor!!!

Gr. Ing. zwa. vd 3e

Dag Ing,

Geen zorgen, je doet het prima, je voorweeën zijn goede signalen, het werkt ….vertrouw!

Laat los ….. en ga zingen! Door te zingen produceer je oxytocine, niet voor niets vinden vrouwen zingen zo fijn. Daarbij kun je de voetzool reflexen voor de start van de bevalling nu zacht gaan stimuleren. De twee reflexzones die je nu kunt gaan stimuleren (alleen stimuleren als je over tijd bent), vindt op de (ronde) onderzijde in het midden van je grote teen en op de binnenzijde van je hiel. Als je de reflex zone zelf zoekt (met je wijsvinger langzaam en aandachtig de onderzijde van de grote teen en de binnenzijde van je hiel aftasten) dan voel je een wat gevoelige of pijnlijke plek en die masseer je zacht of laat je zacht masseren. Het kan zijn dat het steekt of pijnlijk is en al masserend de pijn minder wordt. Zo maak je de zone vrij. De twee zones op beide voeten kort, twee maal per dag masseren. Rond de 41 weken zijn dit de plekken om je oxytocine productie indirect te stimuleren.

Verder heeft een frisse bos bloemen in primaire kleuren ( blauw, rood, wit) die je neer zet op een speciaal plekje, om af en toe kort te focussen op die kleuren en ook wat te mediteren, een positieve invloed.

Ja, nu is stippen wel de interventie die verantwoord is, overleg daarover met je eigen verloskundige.
Succes, ‘Happy Birth’…… je geest en je lijf laten je echt niet in de steekt!

Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Bedankt allemaal voor de véle reacties!!! Want het zijn er heel wat!
Ik loop nog rond maar niet voor lang!!
Morgen miss nog een keer strippen, moet lukken deze keer toch met 4 cm ontslui en 41 weken en 3 dgn?!!!

Jullie horen t snel!
En... ik ben hier élke dag dus mocht ik er 1 dag niet zijn dan is het ook duidelijk! Maar daarna zal ik t snel even komen melden hoor.
Ik ga mn best doen!

Gr. Ing

jeetje Ing ik dacht dat het inmiddels al allemaal achter de rug was. Ik ben precies een week geleden via een keizersnee bevallen van een prachtmeid Steffie! Een zware dag... maar ons meisje is er. Zal in binnenkort mijn verhaal komen vertellen!

Ing heel veel sterkte nog, je kan het!

Terug
Bovenaan