Poehpoeh, wat een verhalen en wat een discussie. Ik ben zelf in januari bevallen en weet wat het is om 's nachts aldoor wakker te zijn. Ik had constant flinke oefenweeen waardoor ik geen rust kreeg. Ik ging elke middag een dutje doen. Ik heb wat tranen gelaten, maar toch probeerde ik het te relativeren. Het hoort erbij. De laatste weken zijn zwaar. Het is moeilijk om af te wachten. Zelf ging ik er vanuit dat ik zeker twee weken over zou lopen. En dus begin februari zou bevallen. Dat helpt om het in beter perspectief te zien. uieindelijk begon de bevalling 2 dagen na de uitgerekende datum en heb ik op eigen kracht de bevalling kunnen volbrengen. Ik was doodmoe van te voren, maar toch had ik kracht genoeg.
Ik wil jullie problemen niet bagataliseren hoor en helemaal total loss zijn lijkt me niet echt een goede start voor een bevalling, maar bij mij heeft het niet in mijn nadeel gewerkt.
Ik snap ook jullie frustraties naar de VK. Ze spreekt vanuit haar professie op een forum met hoogzwangeren. Maar ik vind alle kritieken wel erg hard. Ik had ook de instelling om te wachten en om het gewoon te laten komen. Ingrijpen kan altijd nog. maar om nou voor de uitgerekende datum al in te grijpen.... dan moet er medisch iets aan de hand zijn en als dat niet zo is.... ik snap dat VK dan kiest om de natuur zijn gang te laten gaan. We willen in dit leven alles maar sturen. We mogen niet teveel pijn hebben, we willen het liefst gelijk zwanger zijn na het stoppen met anti-conceptie, we willen niet teveel klachten..... zo is het leven niet! Het leven is niet altijd leuk en de laatste weken van het zwangerzijn al helemaal niet. Acceptatie kan ook rust geven... frustratie houd je ook uit de slaap... eerlijk waar!
Oordeel elkaar toch niet zo hard! Bevallen is een natuurlijk proces en het is beter om de natuur zijn gang te laten gaan. Ingrijpen is niet iets om even te doen, wanneer we het einde zat zijn. Ja het is afzien.... maar er komt een einde aan hoor!
Heel veel sterkte met de laatste loodjes en probeer op een andere manier verlichting te zoeken. Veel rusten... breng je andere kinderen overdag eens weg zodat je lekker kan bijtanken.