Zou ik t doen of toch nog wachten? ?!

He Jessica

Nou woensdag kun je er naar toe gaan leven dat zal rust geven in je hoofd! Dan zit het erop en ben je van de pijn af. Die nachten vind ik het ergst zelf dat ik helemaal niets meer kan en draaien zoveel pijn doet dat je gewoon haast bang wordt om naar het toilet te gaan want dan moet je eruit en dat doet pijn.

Nou nog heel even voor jou!

Gr
Lies

Hoi Jessica
Nog een kleine 2 weken en dan gaan ze me helpen. Ik heb geen suiker maar wel een heeel groot kind hij stevent nu op de 9 a 10 pond af vandaar ook de keuze om hem een week eerder te halen. Mijn zoon was 9 pond en daar heb ik achteraf best veel last van gehad.
Nou succes he morgen! Ik wou dat ik aan de beurt was.
Liefs
Lies

Poehpoeh, wat een verhalen en wat een discussie. Ik ben zelf in januari bevallen en weet wat het is om 's nachts aldoor wakker te zijn. Ik had constant flinke oefenweeen waardoor ik geen rust kreeg. Ik ging elke middag een dutje doen. Ik heb wat tranen gelaten, maar toch probeerde ik het te relativeren. Het hoort erbij. De laatste weken zijn zwaar. Het is moeilijk om af te wachten. Zelf ging ik er vanuit dat ik zeker twee weken over zou lopen. En dus begin februari zou bevallen. Dat helpt om het in beter perspectief te zien. uieindelijk begon de bevalling 2 dagen na de uitgerekende datum en heb ik op eigen kracht de bevalling kunnen volbrengen. Ik was doodmoe van te voren, maar toch had ik kracht genoeg.
Ik wil jullie problemen niet bagataliseren hoor en helemaal total loss zijn lijkt me niet echt een goede start voor een bevalling, maar bij mij heeft het niet in mijn nadeel gewerkt.

Ik snap ook jullie frustraties naar de VK. Ze spreekt vanuit haar professie op een forum met hoogzwangeren. Maar ik vind alle kritieken wel erg hard. Ik had ook de instelling om te wachten en om het gewoon te laten komen. Ingrijpen kan altijd nog. maar om nou voor de uitgerekende datum al in te grijpen.... dan moet er medisch iets aan de hand zijn en als dat niet zo is.... ik snap dat VK dan kiest om de natuur zijn gang te laten gaan. We willen in dit leven alles maar sturen. We mogen niet teveel pijn hebben, we willen het liefst gelijk zwanger zijn na het stoppen met anti-conceptie, we willen niet teveel klachten..... zo is het leven niet! Het leven is niet altijd leuk en de laatste weken van het zwangerzijn al helemaal niet. Acceptatie kan ook rust geven... frustratie houd je ook uit de slaap... eerlijk waar!

Oordeel elkaar toch niet zo hard! Bevallen is een natuurlijk proces en het is beter om de natuur zijn gang te laten gaan. Ingrijpen is niet iets om even te doen, wanneer we het einde zat zijn. Ja het is afzien.... maar er komt een einde aan hoor!

Heel veel sterkte met de laatste loodjes en probeer op een andere manier verlichting te zoeken. Veel rusten... breng je andere kinderen overdag eens weg zodat je lekker kan bijtanken.

Ik vind het schandalig om te lezen dat iemand zegt: "Ben blij dat jij niet mijn vk bent...." oid Moeten we zo met elkaar omgaan??? Iedereen mag zijn mening hebben, maar we worden in NL steeds respectlozer naar elkaar toe. dat zie ik op dit forum ook terug! Als je het niet met elkaar eens bent, kun je met elkaar discussieren maar bevecht elkaars mening maar blijf wel netjes.....

als je goed leest bloempje heb ik er express bij gezet... ( je zal vast een topper zijn in je werk ) Maar aangezien ik zwangerschapssuiker hebt.. mijn kindje flink al vanaf week 29 voorgroeit, ben ik blij dat mijn VK heeft ingegrepen en dat ze dus inzien ( aangezien ik ook heel klein ben wat lengte betreft ) dat het niet tot week 40 of week 42 door kan laten lopen. En als ik dan zo de verhalen lees dat je het maar op je af moet laten komen en door moet lopen... waarom houden ze me dan in de gaten met zwangerschapssuiker. Mijn inleiding is voornamelijk daar op gebasseert. Toevallig zei de Gyn het maandag ook... iedereen heeft het zwaar de laatste loodjes... en dat ben ik echt wel eens met mijn GYN of wat de VK hier zegt... en ik zou het ook allemaal liever op de normale manier willen... ( je wil niet weten hoe bang ik ben voor de inleiding ) Maar wat niet gaat gaat niet. Dit ook voor de gezondheid van het kind. En de consequenties die een te groot kindje kan hebben met de bevalling.
en door het te grote kindje ben ik kapot... Ik heb vanaf week 20 zware schaambeen klachten, waar mijn fysio helaas niets aan kan doen... En natuurlijk kan ik vannacht weer niet slapen en ben ik kapot als ik morgen naar het ziekenhuis ga.... maar dat weerhoud me niet om met frisse gedachte mijn kindje op de wereld te zette. Want ondanks de inleiding moet ik het alsnog zelf doen.
maar ik ben wel blij dat ze me niet laten doorlopen tot 40 weken... want ik wil dan niet weten hoe zwaar me kindje dan zou zijn! Het moet er nog wel door... en aangezien mijn schaambeen ook niet echt mee zal werken... zal het flink wat pijn veroorzaken extra erbij.

Maar goed... soms heb je mensen die hele andere blik hebbben op hetzelfde wat al jaren goed gaat. Wil niet zeggen dat we daar niet mogen over discuseren... En dat ik zei over: dat ik blij was haar niet als VK te hebben... is mijn mening. Ik had dan waarschijnlijk tot het einde doorgelopen. Met alle risico's vandien. Weer hield mij niet te zeggen dat ik het eerlijk meen, dat ze vast een topper zal zijn in haar werk!

iedereen verder heel veel sterkte... en een mooie bevalling met alle liefde en warmte van de wondertjes die geboren worden.

@jessica4ever

Ik snap dat jij blij bent dat je ingeleid wordt ondanks dat je er tegen op ziet. Maar bij jou is het ook nodig... waarschijnlijk had midwiferybussiness jou ook niet door laten lopen.... dat denk ik tenminste. Ik heb het vooral over vrouwen die zonder medische indicatie ingeleid of gestript willen worden. daar ben ik zelf niet voor en Midw... ook niet.... die mening mag iedereen hebben en hem onderbouwen. ik vond de kritiek gewoon te fel! Te heftig en te zwart-wit. Het is trouwens ook makkelijk reageren vanaf je computer... ook voor haar... en dan zijn harde woorden snel gezegd. Maar goed... ik vind het soms zo jammer dat er vanaf de computer zo hard 'gespeeld' wordt.... scherpe woorden en venijn ben ik best vaak tegen gekomen. Als je er heel anders over denkt, dan is het al snel niet gezellig meer! Jammer is dat!

Echt vervelend dat je zo'n last hebt van je schaambeen... dat werkt natuurlijk ook helemaal niet mee... blij toe dat je snel mag bevallen. Dan is dat ook weer voorbij.
Ik snap je angst voor inleiden wel.... je hoort soms verhalen over weeënstormen ed... maar je bent in goede handen en als het echt niet gaat, kun je altijd pijnstilling krijgen.... hopelijk valt het je erg mee!

Heel heel veel sterkte ermee..... doe je best en pers je kindje eruit.... het is vast een mooi kindje.... geniet van je kraamweek....

Terug
Bovenaan