Hoihoi, <br />Kwam er deze week achter weer zwanger te zijn. Heb een dochter van nu 7 maanden. Het zwanger worden van mijn eerste kindje had even op zich laten wachten (2 jaar bezig geweest) waardoor we, na de bevalling, bewust de keuze hebben gemaakt geen anticonceptie te gebruiken. Onder het mom van liever eerder dan weer twee jaar wachten mochten we een tweede kindje willen. Maar ondanks dit zelfgekozen / genomen 'risico' , ben ik best ontdaan van het feit nu weer zwanger te zijn. Een tweede kindje is zeer welkom en het komt vast goed. Maar het voelt wel erg snel. Het beangstigt me een beetje dat we het straks heel druk hebben en ik mogelijk mijn dochter niet alle aandacht kan geven die ze verdiend. Ook voel ik me meteen schuldig dat ik niet meteen blij ben, maar vooral nog bezig ben met wat er allemaal veranderd en of ik dat wel kan.. <br />Daarnaast ben ik wel blij dat het nu zo spontaan is gebeurd en ik dus niet nog een keer in de modus zit van: zwanger willen worden, timen, wachten, testen, teleurgesteld worden etc. <br /><br />Andere mensen ook in deze situatie gezeten en misschien tips voor nu of later?<br />