Zwanger, 7 maanden na bevalling

Jeetje dat is inderdaad even schrikken.
Ik heb geen gelijke situatie van mezelf maar wat ik wel weet is dat mijn moeder erachter kwam dat ze zwanger was van mij toen mijn broer 2,5 maand oud was.
toen ik eenmaal geboren was heeft ze ons altijd, tot mijn puberteit, als tweeling op laten groeien.
Ik heb me nooit slechter gevoeld dan mijn broer en heb altijd gelijke rechten gekregen.
Ik denk dat ik je dat als tip kan mee geven, dat je kind op latere leeftijd nooit kan zeggen, je had nooit geen aandacht voor me. 

(gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens)
you can do this !

Fijn je verhaal te lezen. Ben niet de enige in dit schuitje en hoop graag straks nog wat van je te horen als je tweede kindje geboren is en je kunt vertellen hoe je dit afgegaan is. Ik geloof dat, net als bij eerste kind, we wel met de flow meegaan. Maar het liefst wil ik alles goed doen en kan ik nu gewoon niet overzien wat het allemaal betekend een tweede kindje ( zo kort op elkaar)
Het klopt wat je zegt dst het oke is niet meteen helemaal blij te zijn. Ik ben wel blij, maar de angst en onzekerheid overheerst nog. Fijn dat jou partner er zo voor je is en hopelijk deze bevalling en kraamperiode iets soepeler gaat.
Bij ons thuis werkt het nu zo dat ik vooral met ons kind in de weer ben en mijn partner bijspringt waar nodig. Dit mechanische gaat niet werken met het tweede kind en vind het dus oom lastig dat het extra aandacht en zorg gaat vragen van mijn partner. Ik hoop dat hij dat aan kan zonder al te veel stress, irritaties door huilbuien en oververmoeidheid. Het zit dan weer in mijn aard om alles voor iedereen goed re doen en dus over te nemen en mogelijk mezelf daarbij voorbij ga. Al met al.. de tijd zal het leren en het komt vast en zeker goed!

Thx voor je bericht. Herken je die angstgevoelens zelf ook? Of is dit bij jou misschien sneller vreugde omdat je nu zwanger bent na een miskraam.
Gefeliciteerd trouwens!

Wat een geruststellend, lief en fijn verhaal heb je geschreven.
Doet me goed en geeft me energie en vertrouwen. Dankjewel!

Geniet van de laatste momentjes met 3e en heel veel liefde, geluk en gezondheid voor jullie gezin van 4♡

Mijn dochtertje was 4 maandjes oud toen ik zwanger werd van mijn zoontje. We schrokken wel even.. maar wisten dat we meer dan 1 kindje wilde dus hij was van harte welkom. Ik heb het nooit als vervelend of zwaar ervaren dat er maar 13 maanden tussen zit... k zat toch nog in de molen van luiers en flessen... ze hebben echt heel veel aan elkaar. Ze zijn nu net 3 en 2 geworden en ik ben nu in verwachting van de 3de. Dit ervaar ik als een stuk zwaarder. De oudste doet geen middag dutje meer en gaat al naar de peuterspeelzaal... en ze zijn een stuk zwaarder om te tillen dan toen ik in mijn zwangerschap een baby van 1 moest tillen.
Nee ik vond t top zo vlak achter elkaar

Dank voor je reactie. Fijn te lezen hoe je het ervaart. Ik ben ondertussen wat meer aan het idee gewend en hou me voor dat het allemaal goedkomt. Het gaat zoals het gaat en de babys zullen vast ook snel wennen/ meegaan in het nieuwe ritme. Geloof dat je nu meer moeite moet doen om terug in het babyritme te komen. Wel leuk, 3. Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik kwam er na 5 maanden bevallen te zijn van ons dochtertje achter dat we weer zwanger waren van een ongepland gelukkig ongelukje, die bij ons dwars door de pil heen kwam en toen onze dochter 14 maanden was kwam onze zoon ter wereld.
In het begin was het wel even wennen want als de ene huilt komt de ander daar vlak achter aan en dat is in de nacht nog wel is zwaar. Maar al snel hadden we onze draai gevonden en zitten mijn dochter (7) en zoon (6) samen in groep 3. Zijn ze als water en vuur maar ze kunnen absoluut niet zonder elkaar, komen voor elkaar op, spelen ze samen en gaan samen op avontuur en ik, ik zou het absoluut niet anders willen.
Geniet van je kleine nu en geniet van je zwangerschap want beide wondertjes zullen je leven verrijken, en als het even moeilijk word haal adem tel tot 10 en dan door gaan, blijf positief denken dat is het enige advies wat ik je kan geven uit mijn ervaring van onze inmiddels 4 kindjes die we hebben gekregen.

Terug
Bovenaan