Zwanger en aan het afstuderen!!

O ja, wat ik daar eigenlijk mee wilde zeggen is dat ik het heel knap vind dat je echt gaat afstuderen tijdens je zwangerschap! Je zal wel een ijzeren discipline hebben... Heel veel succes ermee! Ik snap je haat tegenover SPSS zeker. Gelukkig doe ik zelf een opleiding waarbij statistiek niet echt belangrijk is, maar ik ken het wel, verschikkelijk!

Hallo,
leuk om te lezen dat er meiden nog studeren. Ik  zit  in mijn laatste bachelorjaar (biomedische wetenschappen met een minor beleidssociologie) en ben in juni bevallen van mijn zoontje.
Dit schooljaar afstuderen gaat niet lukken, zal eind 2008 worden.
Tijdens mijn zwangerschap ben ik gewoon door blijven studeren. Op 4 juni met een spoedkeizersnede bevallen en op 3 juli een tentamen gemaakt (7,8!!). Daarna lekker zomervakantie en toen in sept weer begonnen.
Ik volg twee vakken per kwartaal en probeer er dan iig eentje te halen, dat lijkt te lukken.

Maar ik merk wel dat het moeilijk is om stof op te nemen (SPSS vind ik leuk!), je prioriteiten liggen duidelijk anders.
Overdag ben ik liever met mijn zoontje bezig, dan dat ik hem in de box leg en zelf ga leren. Hij verdient gewoon een moeder die er voor hem is en niet met haar neus in de boeken zit.
Gelukkig heb ik maar 2 dagen verplicht school (hoorcolleges volgen is passé) door slim schuiven met timeslots. Mijn moeder past op die twee dagen op en daarnaast gaat ie nog een dag naar het kinderdagverblijf zodat ik kan 'leren'. Al loopt dat meestal uit op: huis schoonmaken, winkelen, strijken, konijnen verschonen etc.

Simonsmama

Ja ja ik ben naar school geweest en....... het was echt helemaal leuk!!! ik mijn professor die me begeleid bij mijn afstudeerprojekt nog nooit zo enthousiast gezien. HIj zei dat mijn onderzoek publiceerbeer is in een wetenschappelijk tijdschrift ! hahaha wie had dat nog gedacht!!! dan moet ik alleen als het af is, al mijn analyses aanpassen en het geheel in het engels vertalen en ik denk ik dat ik dat ga halen voor de baby er is !!! haha!!! oh en ik hoef omdat mijn onderzoek zo groot is maar een beknopte inleiding te schrijven!! geweldig toch!! dan haal ik het misschien toch nog in April af!!!! YES!!!!!

Me concentreren is inderdaad een hele klus. van week 13 tot 16 (toen hebben we alles geregeld en besteld enzo) heb ik bijna niets gedaan. nu ben ik weer op gang en als je professor uit zijn dak gaat. (die normaal heeeeel rustig is) dan motiveert dat toch wel!!

Alle studerende moeders SUCCES!!! maar eh... SPSS leuk?! woon je in de buurt??dan kan je me helpen hahah!!Liefs Ella

Hoi hoi,

Ik ben in september begonnen met een nieuwe master, in deeltijd (2 jaar). Dus ik werk en studeer nu tegelijk. Ging tot 3 weken heel goed, maar nu merk ik dat ik me echt niet meer kan concenteren op het schrijven van papers en opdrachten  (ben nu ruim 31 weken). Maar goed, nog even doorzetten en dan  kan ik een paar maanden een break nemen. Hopelijk kan ik  de studie  na de bevalling weer oppakken, maar  ik ben erg benieuwd hoe dat  zal gaan.

Succes met de laatste loodjes, ik weet alles van SPSS-frustraties

groetjes, Paulien!    

Hoihoi!
Hier nog een studerende mama.. Ik doe een bachelor managementstudie, en ben op dit moment zo goed als klaar... Ware het niet dat ik nog een eindstage moet lopen van een half jaar en m'n scriptie nog moet schrijven... Ik ben eind april uitgerekend, dus die stage gaat nu niet meer lukken. Ik ben van plan na m'n bevalling 3 maandjes thuis te blijven en daarna met  m'n stage en scriptie  te gaan beginnen. Vervelend is dat ik een half jaar lang 40 uur per week deze stage moet gaan lopen... En dat zie ik dus echt helemaaaal niet zitten.. 40 uur per week!! Ik heb al besproken of het mogelijk is om langer over m'n stage te doen, maar met minder uren per week. Dit kan wel, maar dan moet ik extra college- en examengeld betalen... Wat een gezeik, als je werkt krijg je toch ook gewoon zwangerschapsverlof. En het komende half jaar volg ik helemaal geen colleges!

Ben benieuwd naar jullie mening hierover. Of misschien nog mensen met dezelfde ervaring?

Groetjes van Linda

Hoi Linnie,

Wat ontzettend balen dat je zo'n intensieve stage moet lopen zeg. Ik moet volgend jaar   ook stage gaan lopen, en heb ook nog geen idee hoe ik dat ga aanpakken. Ik mag dan weliswaar minder uren per week, maar ik werk ernaast ook nog 3 dagen. Ben bang dat het dus hoe dan ook een hele periode fulltime werken/stage wordt. Idd geen prettig vooruitzicht met een kleintje.

Ik ga over 2 weken met 'zwangerschapsverlof' voor de studie. Daar is inderdaad  niks voor geregeld, echt heel stom. Ik heb me nu gewoon per 1 februari uitgeschreven en meteen weer per 1 mei ingechreven. Scheelt  mooi 1/4 van het  collegegeld, maar geeft wel wat administratieve rompslomp.  De mensen van de studiebalie vonden het maar raar, maar ik vind het raar dat daar niks standaards voor geregeld is. Misschien dat er bij jouw studieinstelling ook zoiets geregeld kan worden? Overleg anders even met een studieadviseur ofzo.  

Succes met de  studie en zwangerschap!  

Wat leuk om te ontdekken dat er meer studerende moeders zijn!
Ik ben inmiddels anderhalf jaar afgestudeerd, maar heb in het derde jaar van mijn studie Elisa gekregen.
Ik ben inmiddels aan het werk en zwanger van de tweede (32 weken)!
Över een week ga ik met zwangerschapsverlof! Wat een beleving zeg! 16 weken vrij en gewoon doorbetaald krijgen! Met de eerste ben ik z'on 5 weken uit de running geweest, zonder geld, dus mét stress...

Ik was juist tijdens de zwangerschap enorm gedreven om alles op tijd af te krijgen en heb in het vooruit gewerkt en ook toen ze geboren was heb ik echt superhard gestudeerd om gewoon in 4 jaar af te studeren! Op één of andere manier kon ik in ene veel effectiever studeren, ik moest immers wel!

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat komen met de studies en, belangrijker, met jullie kindjes! Veel succes met alles!!

groetjes Linda

Nog even een ps-je:

PS ik vond/vind het wel erg lastig dat ik geen lotgenoten had/heb. (nou, jullie wel, maar niet echt iemand die ik ken)
Mijn vriendinnen zijn nu ook allemaal zo'n beetje aan het afstuderen, sommigen gaan samenwonen, maar toch allemaal in een andere fase.
Ik ben zelf nu 23 en dan is het, of je nu studeert of niet, blijkbaar niet echt 'normaal' om een kind te krijgen!

Linda

Terug
Bovenaan