Hallo,
leuk om te lezen dat er meiden nog studeren. Ik zit in mijn laatste bachelorjaar (biomedische wetenschappen met een minor beleidssociologie) en ben in juni bevallen van mijn zoontje.
Dit schooljaar afstuderen gaat niet lukken, zal eind 2008 worden.
Tijdens mijn zwangerschap ben ik gewoon door blijven studeren. Op 4 juni met een spoedkeizersnede bevallen en op 3 juli een tentamen gemaakt (7,8!!). Daarna lekker zomervakantie en toen in sept weer begonnen.
Ik volg twee vakken per kwartaal en probeer er dan iig eentje te halen, dat lijkt te lukken.
Maar ik merk wel dat het moeilijk is om stof op te nemen (SPSS vind ik leuk!), je prioriteiten liggen duidelijk anders.
Overdag ben ik liever met mijn zoontje bezig, dan dat ik hem in de box leg en zelf ga leren. Hij verdient gewoon een moeder die er voor hem is en niet met haar neus in de boeken zit.
Gelukkig heb ik maar 2 dagen verplicht school (hoorcolleges volgen is passé) door slim schuiven met timeslots. Mijn moeder past op die twee dagen op en daarnaast gaat ie nog een dag naar het kinderdagverblijf zodat ik kan 'leren'. Al loopt dat meestal uit op: huis schoonmaken, winkelen, strijken, konijnen verschonen etc.
Simonsmama