Zwanger en aan het afstuderen!!

hoi allemaal,

ik ben 24 en zit nu halverwege het 2e jaar van mijn studie.....
dus moet nog wat langer...vind het wel moeilijk hoor hoe het allemaal
te gaan doen...maar als ik jullie verhalen lees moet
het wel goed komen

gr destiny

Hallo,

Ook ik ben een zwangere student. Ik ben 24 en nu 16wk en 5dg zwanger van de eerste. Ik heb vorig jaar mijn bachelor sociologie gehaald en ben in september begonnen met een schakelprogramma orthopedagogiek. Als ik dit jaar alles haal begin ik aanstaande september met de master. Het is alleen nog maar de vraag of dat lukt. Ik loop nu mooi op schema, maar ik ben uitgerekend op 5 juli en heb mijn laatste tentamens een week daarvoor, dus ik ben benieuwd of me dat gaat lukken. Zo niet dan zou ik het kunnen herkansen en anders heb ik volgend schooljaar tot februari vrij, omdat ik de vakken van het eerste semester wel gehaald heb ben benieuwd.
En Linda, ik herken dat erg goed, dat er geen "lotgenoten" zijn. Al mijn vrienden zijn nog in de verste verte niet met kinderen bezig, die wachten allemaal tot na hun studie. Zoveel geduld had ik niet. Ik wilde gewoon graag kinderen, student of niet. Maar voor veel mensen is het slecht te begrijpen dat je bewust kiest voor een kind terwijl je nog studeert.
Groetjes Judith

Hallo!

Ja hoor, hier nog een! Ik zit in mijn laatste jaar, ga binnenkort afstuderen en ben zwanger van de derde!
Het is ff pittig, maar de andere twee heb ik ook tijdens mijn opleiding gekregen, ik heb er daardoor wat langer over gedaan, maar gelukkig ben ik pas na de zomervakantie uitgerekend dit keer en kan ik dus gewoon afstuderen.
De andere twee keren heb ik de opleiding even stop gezet.
Maar nu gaan we er gewoon voor!

liefs sofie

Hey meiden

Ik ben 20 en ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding. Van het eerste semester heb ik gelukkig alle tentamens gehaald. Vandaag ben ik precies 37 weken dus het kan in principe elk moment gebeuren ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind allemaal. Ik ben van plan om het tweede semester drie vakken te gaan "volgen" Naar colleges zal waarschijnlijk wat moeilijker worden ook omdat mijn vriend werkt en ik dus overdag thuis moet zijn om voor de kleine te zorgen maar ik ga proberen de betreffende vakken deeltijd te volgen en met aantekeningen van vriendinnen moet ik wel een heel eind komen. Het is een beetje behelpen maar ja als je iets echt wilt dan kun je het  dus ik zie het wel positief in.
Allemaal nog veel succes met de jullie kleintjes en studie

Groetjes Charlie

Hallo meiden die aan het afstuderen zijn,

Vandaag is het voor mij zover. Ik ga mijn scriptie verdedigen. Ik hoop zo dat ik het haal want ik heb er helemaal geen zin meer in. Net als de meeste van jullie kan ik mij totaal niet meer motiveren en ik zal zo blij zijn als ik eindelijk te horen krijg dat ik klaar ben.

Ik ben totaal niet zenuwachtig maar ik heb wel last van mijn buik, lever en maag. Ik ben ook moe en heb dus helemaal gen zin om daar te gaan staan maar het moet gewoon nog even. Alleen vandaag, hopelijk, en dan ben ik er vanaf.

Ik zou zeggen tegen jullie allemaal, kom op we kunnen het.

Hoi Lapata,

Wow, spannend joh! Ik wens je veel succes (misschien ben je nu wel bezig). Je gaat het vast wel halen, en dan ben je gewoon klaar!!! Dat verdient een pluim hoor, aftsuderen met een dikke buik.

Ik heb gister mijn laatste persentatie gegeven en paper ingeleverd voordat mijn 'verlof' begint (voor gewoon een vak hoor, dus niet zo spannend als jouw afstuderen). Ik ben nu ook erg blij dat het er voorlopig even opzit.
groetjes, Paulien

Hallo,

Ik ben zwanger en derde jaar studente aan het HBO. Ik ben uitgerekend tijdens de stage. Eerst dacht ik dat ik geen stageplek kon vinden maar gelukkig is het wel gelukt.
Ik mag de stage onderbreken en na de verlofdagen weer beginnen. Dus heb ik het bestwel getroffen met mijn stageplek.  
Ik loop dus ook geen achterstand op  mijn studie.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat er meer meiden zijn die tijdens hun studie zwanger zijn geworden.

Wat ik wel vervelend vind is dat mensen gelijk denken dat het een ongeluk is, omdat je studeert.
Vind ik echt belachelijk, want wij hebben bewust voor gekozen. (zijn al bijna 3 jaar getrouwd)

Ik weet niet of jullie dat ook herkennen?

Niro

Terug
Bovenaan