Zwanger en aan het afstuderen!!

Hallo Allemaal,

Ik ben geslaaaaaaaagd. Ik ben zooooo blij. En wat ook leuk is dat vandaag mijn laatste werkdag is. Jeeeeeeeeeeeeeeeee.

Heerlijk nu gaat mijn verlof in en mijn studie is af. Jeetje wat zal ik een tijd over hebben. Nou ja, voor de aankomende 6 weken dan.

Nou meiden het is heerlijk als het af is dus ga er nog ef hard aan zitten en voor de anderen die nog een tijdje moeten studeren ga ervoor want het is hartsikke knap om te studeren en zwanger te zijn en een kindje te krijgen.

Ik heb gelukkig geen last gehad dat mensen dachten dat het een ongelukje was maar ja ik had dan ook al afgestudeerd moeten zijn afgelopen september. Eigenlijk al mijn oud leraren vinden het heel leuk maar ja ik ben ook al 25 dus iets ouder als de gemiddelde student.   Ik denk wel dat ik dadelijk bij de uitreiking wel gezichten krijg van oud medestudenten die ik al die tijd niet heb gezien maar dat is dan pech voor hun.

Groetjes
Vanessa

Hoi studerende medezwangeren,

Deze week zijn na een vakantie van 6 weken (inderdaad erg lang, maar wel heerlijk) mijn colleges weer begonnen. Ik moet zeggen dat het me best zwaar valt. De vakken zijn erg interessant, maar ook erg zwaar. Ze gaan er meteen flink tegenaan, dus ik moet nu alweer enorm veel doen. Ik merk alleen dat ik er wel even moeite mee heb om me te concentreren op het studeren. Vooral als ik thuis zit te werken. De hele tijd ben ik bezig met of ik de baby nou wel of niet voel. Vorige week had ik het idee dat ik hem best goed voelde, vooral 's ochtends als ik net wakker was. Deze week voel ik helemaal niks! (ik ben nu 19wk zwanger) Ik maak me dus stiekem een beetje zorgen. En dat komt het studeren echt niet ten goede!

Bij mij was het trouwens ook zo dat mensen die niet tot mijn directe vriendenkring behoren al snel verwachten dat ik per ongeluk zwanger ben geworden. Veel mensen kunnen zich gewoon niet voorstellen dat je bewust zwanger wil worden als je nog studeert, terwijl het toch echt wel de bedoeling was! Je kan aan mijn buik nu ook echt wel zien dat ik zwanger ben. Ik merk dat veel mensen op die ik op de universiteit tegenkom (vooral onbekenden) je daardoor op een heel rare manier aankijken. Je ziet dat ze het zien, maar doen net alsof ze niks hebben gezien. Heel raar is dat.

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan