Lieve bijna mama,
Alles wat ik zou willen zeggen is door alle vrouwen hier al gezegd. Respectloos etc.
We zijn het unaniem eens dat jij eerst voor jezelf en de kleine moet kiezen.
Ik vrees dat je pas een goede keuze kan maken als je jezelf (letterlijk) uit de huidige situatie haalt. Geef aan dat je de ruzies niet meer aankan en een weekje (of veel langer) bij je moeder of vriendin gaat logeren.
Probeer de schuldvraag te vermijden, wie weet wat voor kortsluiting er in z’n hoofd komtt als jij je eigen plan gaat trekken.
Neem iemand in vertrouwen (!!) die (met de auto) klaarstaat als je ‘t hem vertelt. Geef diegene alvast wat spullen mee.
Dus
- haal jezelf uit de situatie
- overleg met je lokale Vk
- Pas je geboorteplan aan (van woon- naar jouw geboorteplaats)
- zorg dat al je energie en emoties uitgaan naar de bevalling en kraamweek (niet naar je relatie).
Tijdens mijn intake bij de VK vroegen ze naar nare sexuele ervaringen, (huiselijk) geweld etc. Dat vragen ze niet voor niets. Je bent niet de eerste. Plus het is belangrijk voor een (ontspannen) bevalling.
Ik zeg niet dat hij (fysiek) erger gaat worden maar feit is, of je dat nou kan toegeven of niet.. spugen en jou zo structureel neerhalen is emotionele mishandeling.
Omdat ik ook hoop dat hij z’n issues kan oplossen nog mijn gedachten over hem..
Je kent hem nog niet heel erg lang. Wie weet wat hij heeft meegemaakt wat net nú allemaal boven komt (angst?). Als jij even weg bent geef je hem (en jullie) de kans om te reflecteren op de ruzies, jullie communicatie, (zijn) gedrag en hopelijk ook inzichten!
Misschien komt hij erachter dat hij demonen uit ‘t verleden moet oplossen(?).
Heb je wel ‘s gedacht aan redenen waarom hij op deze manier communiceert? Ik denk dan aan opvoeding, zijn hechting met z’n ouders, verliezen, misschien iets in het Autisme Spectrum? (Think outside of the box).
Well, first, get out of there. Er komt hoe dan ook iets moois uit als je er even helder en zonder spanningen naar kan kijken.
Je bent NIET egoïstisch. Luister naar jouw intuïtie, die heb je al n tijdje genegeerd denk ik.
Darling, you are a goddess. And once you know what that truly means, I pray for anyone who tries to hurt you.