Zwanger en niet gelukkig..

Wat een moeilijke situatie waarin je zit. Maar wat de anderen ook al zeggen, laat niet op je spugen. Wat ontzettend respectloos is jouw vriend. 
Waarschijnlijk zal het niet veel anders zijn als de kleine er straks is. Ik zou ook nog even goed nadenken of je wel wil dat hij jullie kindje erkent.
Probeer nog een keer met elkaar te praten en als hij dan nog niet verandert, dan zou ik echt mijn spullen pakken en naar mijn ouders terug gaan (als je daar een goede band mee hebt). Hopelijk ziet hij het licht en komen jullie er samen uit. 
Veel succes! 

Sorry, maar spugen kan écht niet. Dat is het laagste van het laagste wat je kunt doen. Je spuugt normaliter niet, maar als je al spuugt, dan spuug je op dingen waar je totaal geen respect voor hebt. Dat je vriend dat bij jou doet, is enorm vernederend en extreem respectloos.
Het klinkt voor mij ook een beetje als psychische mishandeling. Dat klinkt misschien heel hard, maar het feit dat hij jou alleen maar neerhaalt, en jij vervolgens alles gaat doen om het hem naar de zin te maken, vind ik niet gezond. En nog krijg je geen positieve of liefdevolle reacties van hem. Hij zal zijn gedrag niet ineens veranderen als de baby er is, en je moet inderdaad even goed gaan nadenken of je zo'n persoon wel in de buurt van jouw kindje wilt hebben. Want hij zal uiteindelijk ook een voorbeeld voor je kind zijn - wat als jouw kind zijn gedrag gaat overnemen en als normaal gaat zien? Ik zie niet snel verandering in zijn gedrag en in dat geval moet jij zorgen dat je weg bent, anders gaat het wellicht van kwaad tot erger.
Het feit dat je contract niet verlengd is, heb ik helaas ook meegemaakt in mijn zwangerschap. Dit is absoluut jouw schuld niet, je hebt alleen geen poot om op te staan als het gaat om een tijdelijk contract - tenzij je schriftelijk bewijs hebt dat het vanwege je zwangerschap is geweest. Maar zo te lezen heb je dat niet. Kop omhoog en opnieuw solliciteren? Heb ik ook gedaan en ik ben met 36 weken zwangerschap nog ergens anders aangenomen om na mijn verlof daar te starten met werken. Dus het kan gelukkig ook anders! Ik wens je ontzettend veel succes en kracht toe!

Wat een lieve reacties allemaal. Merk echt dat ik hier behoefte aan had omdat ik hier verder met niemand over praat. 
Dat het geen gezonde relatie is besef ik me elke dag steeds meer.. ik probeer er alleen elke keer weer het positieve uit te halen omdat ik geen opgever ben en het voor mijn gevoel dan lijkt alsof ik heb ‘gefaald’ 
Het feit dat hij wilt dat ik niet onzeker ben, en hij zich daar mateloos aan irriteert begrijp ik.. maar hoe kom ik hier overheen als ik niks goed kan doen.. ik ga inderdaad heel goed nadenken, alleen ik denk dat ik mij nu te zwak voel om voor mezelf op te komen.. ?

Als je het beste wilt voor je kindje dan zou ik zo snel mogelijk een rustige en prettige omgeving opzoeken. 
Zo te horen geeft deze situatie alleen maar stress die zowel voor jou als het kindje songwzond zijn.  
Klinkt hard zo en vind het mega verdrietig voor je. Maar wat je omschrijft klinkt echt niet ok en/of hoopvol. 

Ik zou zsm voor de bevalling weg gaan! Rust heb je nodig en niet een man die op je spuugt ! Ik ben echt in shock hiervan 

hoop dat je je rust snel gaat vinden want dit is niet gezond

Liefs Priscilla 

Het is natuurlijk lastig voor buitenstaanders om er helemaal op te reageren omdat ze je niet kennen. Maar zoals de meiden hier zeggen en ook ik zal het zeggen. Maak dat je wegkomt. 
Spugen vind ik het laagste van het laagste en zou ik zelfs niet bij mn ergste vijand doen.
als hij al zo tegen jou doet, hoe gaat t dadelijk als de kleine er is. 
Kies alsjeblieft voor jezelf en je baby en verhuis terug. Dit kan namelijk alleen maar slecht aflopen. Hij moet jou juist steunen en niet jij hem. (Moet natuurlijk van beide kanten komen maar als je zwanger bent verdien je net een beetje meer verwennerij! ?) 
succes! En sterkte! But get out of there! 

Lieve bijna mama, 
Alles wat ik zou willen zeggen is door alle vrouwen hier al gezegd. Respectloos etc.
We zijn het unaniem eens dat jij eerst voor jezelf en de kleine moet kiezen. 
Ik vrees dat je pas een goede keuze kan maken als je jezelf (letterlijk) uit de huidige situatie haalt. Geef aan dat je de ruzies niet meer aankan en een weekje (of veel langer) bij je moeder of vriendin gaat logeren.
Probeer de schuldvraag te vermijden, wie weet wat voor kortsluiting er in z’n hoofd komtt als jij je eigen plan gaat trekken.
Neem iemand in vertrouwen (!!) die (met de auto) klaarstaat als je ‘t hem vertelt. Geef diegene alvast wat spullen mee.
Dus
- haal jezelf uit de situatie
- overleg met je lokale Vk
- Pas je geboorteplan aan (van woon- naar jouw geboorteplaats) 
- zorg dat al je energie en emoties uitgaan naar de bevalling en kraamweek (niet naar je relatie).
Tijdens mijn intake bij de VK vroegen ze naar nare sexuele ervaringen, (huiselijk) geweld etc. Dat vragen ze niet voor niets. Je bent niet de eerste. Plus het is belangrijk voor een (ontspannen) bevalling.
Ik zeg niet dat hij (fysiek) erger gaat worden maar feit is, of je dat nou kan toegeven of niet.. spugen en jou zo structureel neerhalen is emotionele mishandeling. 
Omdat ik ook hoop dat hij z’n issues kan oplossen nog mijn gedachten over hem.. 
Je kent hem nog niet heel erg lang. Wie weet wat hij heeft meegemaakt wat net nú allemaal boven komt (angst?). Als jij even weg bent geef je hem (en jullie) de kans om te reflecteren op de ruzies, jullie communicatie, (zijn) gedrag en hopelijk ook inzichten! 
Misschien komt hij erachter dat hij demonen uit ‘t verleden moet oplossen(?).
Heb je wel ‘s gedacht aan redenen waarom hij op deze manier communiceert? Ik denk dan aan opvoeding, zijn hechting met z’n ouders, verliezen, misschien iets in het Autisme Spectrum? (Think outside of the box).
Well, first, get out of there. Er komt hoe dan ook iets moois uit als je er even helder en zonder spanningen naar kan kijken. 
Je bent NIET egoïstisch. Luister naar jouw intuïtie, die heb je al n tijdje genegeerd denk ik. 
Darling, you are a goddess. And once you know what that truly means, I pray for anyone who tries to hurt you.
♥️

Spullen pakken en terug naar je familie en vrienden! Liever eerder dan later. Die zullen je echt wel willen helpen. 

Terug
Bovenaan