Zwanger en overgewicht!

Ik ben nu 5 weken zwanger en ben 117 kilo....
Zijn   er meedere mensen met overgewicht die zwanger zijn??
Graag zou ik willen weten hoe jullie het vinden en hoe je je voelt...

Liefs Jarieke
 
hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ook ik heb ontdekt dat ik in verwachting ben, nu 5 weken, nog erg pril, dus niemand weet het nog, behalve mijn man en ik. We hebben al een dochter van bijna twee, dus die weet het ook, al begrijpt ze daar natuurlijk nog niks van.

Ook ik heb overgewicht, ik weeg 113kilo, veel te zwaar natuurlijk met mijn 165cm. IK heb last van een trage schildklier, en dit is en sympotoom daarvan. Ik probeer wel af te vallen, maar dan ben ik er een paar kwijt en dan hup zit het er weer aan.

Ik vind het zelf best vervelend,maar het is nu eenmaal zo, ik let wel op wat ik eet en hoeveel, en dat zal ik nu ook doen tijdens de zwangerschap. Hoop dat ik niet zoveel aankom, bij de eerste kwam ik 7 kilo aan, dus dat is nog te overzien, hoop dat dat nu ook lukt.
ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen,maar ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten, goed te drinken en elke dag te bewegen. Dat laatste lukt wel met mijn dochter, elke dag stukje wandelen, en straks wellicht op gym of zwangerschap zwemmen.

groet linda
 
Hoi Jarieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ook ik ben zwanger 9 weken en ook ik heb overgewicht 109 kilo.
Ik ben de kilo's van de 1e zwangerschap nog niet kwijt ben toen 27 kilo aangekomen(zit in de familie).   En nu dus zwanger van de 2e.

Groetjes Karlien
 
Hoi Jarieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ook ik ben zwanger 9 weken en ook ik heb overgewicht 109 kilo.
Ik ben de kilo's van de 1e zwangerschap nog niet kwijt ben toen 27 kilo aangekomen(zit in de familie).   En nu dus zwanger van de 2e.

Groetjes Karlien
 
Hoi Jarieke,
Ik ben inmiddels 32 weken zwanger van een 2ling. toen ik zwanger raakte woog ik 96 kilo. Ik ben tot nu toe 12 kilo aangekomen.

Succes ermee!

Groeten,
Sara
 
Hallo Allemaal,

Ben heel blij dat ik niet de enige ben!
Ik ben 8 december uitgerekend en heb er echt heel veel zin in...
Toch door mn overgewicht wel een dubbel gevoel wat zal de verloskundige zeggen en de mensen om ons heen???
Ik probeer ook gewoon gezond te eten en verder kun je nu ook niet meer doen toch?
Ik ben nu 5 weken en heb gelukkig nog geen kwaaltjes maar wat niet is kan nog komen...
Vind het wel leuk om erover te kletsen zo weet je dat je niet de enige bent.

Liefs Jarieke
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
En wat de omgeving er van zal zeggen... lekker laten kletsen denk ik dan .

Het kan wel zijn dat de VK er 'iets over te zeggen heeft' maar dat is vanuit medisch/beroeps oogpunt. In steeds meer gemeentes geldt bijv. dat bij een gewicht boven de 100 kilo je niet meer boven mag bevallen in een 1 gezins huis. Dit ivm mogelijke complicaties en ambulancepersoneel dat dan niet meer mag tillen.... dit is nog lang niet overal zo, maar komt wel steeds meer voor.
En als je een te hoog BMI hebt dan kan het zijn dat je sowieso op medische indicatie in het zhuis moet bevallen (geloof dat dat op BMI van 40 of hoger ligt).

Zelf woog ik op het eind van mijn eerste zwangerschap ook meer dan 100 kilo en kreeg toen dus ook te horen niet boven te mogen bevallen. Uiteindelijk werd het echter een zhuis opname en bevalling (langdurig gebroken vliezen en er begon verder niks) dus heb ik er verder niks van gemerkt hoe strikt ze met die kilo's omgaan....

Gewoon lekker genieten van je zwangerschap!!!

groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan