Zwanger en overgewicht!


Ik zelf ben 33wk+1dag en 107 kilo   bij 1.68 en voel onze kleine na hoe de placenta ligt wel goed....

Dit is mijn tweede zwangerschap, maar met 12 weken werd al gezegt dat de placenta aan mijn buikzijde ligt, dit kan ervoor zorgen dat je schopjes minder snel voelt, helemaal vanaf de buitenkant (voor je partner).
Verder voel ik haar al wel sinds een week of 17 maar lang niet elke dag en al helemaal niet vaker op een dag, dat begon bij mij pas vanaf een week of 22...

Nu voel ik haar geregeld, maar heb door die placenta niet de ervaring van "wow ze schopt me bont en blauw" dus nee het hoeft niks te zeggen dat je dikker bent...

 
hoi wynie,

ik voelde me kleine wel wat later hoor. mijn placenta ligt achter dus dat is een voordeel maar rond de 20 wk had ik wel plopjes maar kon niet echt duidelijk zeggen, ja dat is me kleine. nu   wk later word ik gewoon om 7 uur me bed uitgeschopt hahaha. isvooral de laatste week enorm in kracht toegenomen en vind het heerlijk. behalve als het dus net als nu hard gaat schoppen dat ik er misselijk van word hahah.   dus ik denk dat het met jou ook wel goed komt.

ik begon op 88 kilo/ zit inmiddels op 103 kilo. ben dus aardig aangekomen ondanks me overgewicht. ben ook maar 1.65 lang.

heb gisteren trouwens bij me controle aan de vk gevraagd van die 100 kilo grens m.b.t thuis/boven bevallen. hij vertelde mij dat dat indd met je bmi te maken heeft en als die boven de 35 is aan het begin van je zwangerschap dan kan het zijn dat je niet thuis boven mag bevallen. hij vond het een beetje onzin en zei ook dat het verschilt per ambulance personeel, per ziekenhuis dus.
als je een hartaanval krijgt boven dan moeten ze toch ook komen. al die regeltjes tegenwoordig hahaha.
ik hoef me iig geen zorgen te maken, want ze gaan hier van je start bmi uit.

xx bambi
 
quote: bambi82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-04-2008 07:48:33'));

hoi wynie,

ik voelde me kleine wel wat later hoor. mijn placenta ligt achter dus dat is een voordeel maar rond de 20 wk had ik wel plopjes maar kon niet echt duidelijk zeggen, ja dat is me kleine. nu  6 wk later word ik



 
Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en weeg ca. 104 kilo nu. Ben zo'n 22 kilo aangekomen tot nu toe, dus woog voor de zwangerschap 82 kilo. Dit is mijn 3e zwangerschap en na iedere bevalling zijn er behoorlijk wat kilo's blijven zitten, wat ik dus ook wel van de verloskundige te horen heb gekregen. Voor mijn zwangerschappen woog ik 59 kilo........
Geniet gewoon van de zwangerschap en door op je voeding te letten, lukt het misschien om niet veel aan te komen, maar anders is het gewoon zo. Je kindje gaat toch boven alles?
 
hoi meiden
ik ben bianca en ben 29 jaar en 14 weken zwanger ook ik heb overgewicht,heb maat 54/56 dus dat zegt genoeg
ik heb tot nu toe een hele fijne zwangerschap want  heb bijna geen last gehad van kwaaltjes,alleen meer plassen.
ben ook nog niet aangekomen en merk idd wel nadelen aan t overgewicht ivm echo,s en hartje horen en positiekleding.
vind t leuk dat ik eindelijk een topic heb gevonden met zwanger en overgewicht.
groetjes bianca
 
hoi ik wou ook ff reageren
ik ben niet zwanger meer heb vorig jaar een dochtertje gekregen en heb ook overgewicht ik begon met 125 kilo en op einde van me zwanger schap woog ik bijna 140
maar was naar 4 weken zelf weer trug bij me gewicht   zelf iets minder nog hihi mocht alleen niet thuis bevallen ivm met me gewicht want ik zou me benen niet goed omhoog kunne trekken en als er iets zou gebeuren was ik te zwaar om getilt te worden ik vond maar onzin want heb natuurlijk in het ziekehuis ook zelf me bene op moeten trekken en een bed beneden zetten was ook zo gebeurd weet niej hoe jullie vk er over denken maar wou jullie allemaal even s6 wensen met de zwanger schap groetjes carola
 
Hallo,

ik ben 21 februari bevallen van een gezonde dochter.
Ik was voor de zwangerschap 103 kilo. Na 8 maanden was ik zo'n 10 kilo aangekomen, redelijk netjes dus. Maar toen ging ik met zwangerschapsverlof.... Daarna is er volgens mij nog wel 5 of 6 kilo bij gekomen. Op het laatst durfde ik niet meer op de weegschaal te gaan staan. Ik was ook nog eens twee weken te laat, dus de kilo's bleven er maar bij komen, grrblll....

Het is allemaal niet goed gegaan met bevallen, ik zal jullie de details besparen. Maar toen ik na een week weer thuis was, zat ik nog maar drie kilo boven mijn startgewicht. En na nog een week woog ik weer 103. Helaas daalde het niet meer verder, maar ik ben wel blij dat er niks is blijven 'plakken'.

Tip: ga borstvoeding geven als het effe kan. Ik kan alles eten en ik kom geen gram aan! Heerlijk is dat eens voor de verandering!

Ik ben bij twee verschillende VK-praktijken geweest; geen van beide hebben ze iets over mijn gewicht gezegd en al helemaal niet over thuis bevallen. Nou heb ik ook wel vanaf het begin aangegeven dat ik in het ZH wilde bevallen, dus misschien is dat de reden.

Succes allemaal en geniet van jullie zwangerschappen! Dat gewicht komt later wel weer eens een keer.
 
Hoi dames,

Ik ben 24 en trotse moeder van een zoontje van 16 maand.
Ben nu ook 28 wk zwanger van mijn 2de zoontje.
Deze zwangerschap ben ik met 105 kilo begonnen. Inmiddels ben ik niet aangekomen maar alleen afgevallen. Zit nu op 96 kilo.
Ik ben helemaal niet aan het lijnen ofzo, heb geen flauw idee hoe het kan, mijn kindje groeit heel goed dus die heeft er geen last van.
Heb dit nog nooit meegemaakt, vooral nu ik chocola met kokos heb gevonden, jam jam!

En helaas dames, borstvoeding werkt niet altijd. Heb 14 maand gevoed, maar ben toen alleen maar aangekomen.
En ik kan mijn zoontje heel goed voelen, al met 16 weken was het duidelijk (bij alletwee).

Nou veel succes en laat je niet gek maken door anderen!
Liefs Linda
 
Terug
Bovenaan