Zwanger en overgewicht!

Hoi meiden,

ook ik kan me bij jullie toevoegen.
Ik ben nu 5w 4d zwanger, en woog eergister 107kg.
Tja... wat moet ik ervan zeggen... Leuk vind ik het tuurlijk niet, maar wat moet je er zo snel aan doen??
Lijnen is uit den boze nu, maar dat weten jullie vast wel.
En zolang jullie jezelf prettig voelen, is er toch nix aan de hand??

Het is wel zo, dat je niet thuis (boven) mag bevallen als je boven de 100kg weegt.
Ik vind dit wel een beetje genant, maar ja... regels zijn regeltjes.

Groetjes Debby.
 
hoi hier ook een redelijk overgewicht. was voor me zw. al 12 kwijt dus ben deze zw begonnen met 88 kilo zit inmiddels al boven de 100 en ben pas 26 wk. ben wel blij dat ik voor de zw.schap ben afgevallen anders had ik die nu er nog extr bij.\

wat die regel betreft, nooit van gehoord en hebben geloof niet dat ze die hier ook hanteren. kan best zijn dat ze dat in bepaalde gedeeltes van nederland doen hoor. maar ben van plan gewoon thuis, boven te bevallen. miss dat ze er later mee komen ? we zien wel.ga me daar niet druk om maken.,

gelukkig zijn we niet alleen en tegenwoordig heeft half nederland overgewicht. we komen onze zw, wel door hoor.

succes allemaal.

xx bambi
 
Hallo,

ik ben zw van de tweede, nu net 6 weken. Ik ben 95 kilo dus zal de 100 gedurende de zwangerschap wel passeren. Ook bij ons, volgens mij landelijk, is de regel, boven de 100 kilo mag je niet boven bevallen. Dit is omdat ambulancepersoneel niet zwaar mag tillen en gaat het mis tijdens de bevalling en je dus met de ambulance afgevoert moet worden kan dat een probleem worden. Bij mijn eerste was dat ook al een punt, ik moest toen een bed in de kamer zetten voor het geval dat... Tis niet zo ver gekomen, mijn dochter kwam te vroeg dus belande ik bij meteen al in het ziekenhuis.
Het ligt er ook erg aan welke verloskundige er dienst heeft. Er was er bij mij de vorige keer 1 bij ie alles afschoof op mijn gewicht, mijn bloeddruk en alle kwaaltjes. Uiteindelijk had ik "gewoon" zwangerschapsvergiftiging, als ze daar nou eens naar gekeken had ipv alles af te schuiven op overgewicht (ik woog 102 op het laatst) dan was het einde van de zwangerschap heel anders verlopen.

succes allemaal

groetjes Gerda
 
nou ja gerda, wat een belachelijke vk had jij.sorry als ik het zo krom zeg, maar 102 op het eind valt reuze mee en dan gaan ze je bekritiseren op je gewicht.gewoon pure discriminatie en bovendien zeer onprofesioneel. want je had wel degelijk iets ernstigs.

van die 'landelijke regel'ben ik dus (nog) nbiet op de hoogte heb er namelijk niks van gehoord en ze hebben me wel gevraagd thuis te willen bevallen of niet. miss. komt het nog, maar denk dat het miss meer voor de grote steden is ofzo.

succes met je 2e, zal wel zwaarder zijn, want je heb er al 1 lopen.

gr. bambi
 

Hier nog 1 met overgewicht....

Toen ik de eerste keer gewogen werd bij de gyn. (bij 12wk) was ik 105,5 kg (daarvoor wist ik niet hoe zwaar ik was) en dat bij 1.68 is een best overgewicht..
Inmiddels ben ik 33wk+1dag zwanger en weeg nu 107 kg...ik ben dus maar anderhalve kilo gegroeit.

Ik eet normaal, en snoep ook best wel eens wat, maar mijn kindje pakt toch meer van mij dan ik binnenkrijg, het is dus niet gezegt dat je gigantisch groeit, en oke een crash-dieet volgen is niet goed, maar je mag gerust op je voeding letten hoor...

Een kind pakt wel wat het nodig is, het is alleen van belang dat je je vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt....

Waar ik mijn kleding koop....normaal had ik al maat 46/48....ik koop veel bij miss-etam, pas wel altijd alles, want de ene keer  is het te klein  en de andere keer veel te groot....

Verder heb ik ook wel gewoon tuniekjes en jurkjes in xl of xxl aan....

Succes met kleding vinden!!!!

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-'06 en 33wk+1dg zwanger
 

Hoi, ik heb bij mijn eerste zwangerschap mijn kleding gekocht bij de mis etam, ik was toen ook al best zwaar. Volgens mij kanje daar goed slagen met een beetje meer, zo heb ik daar twee mooie broeken gekocht in de maten 48, en ze zijn stretch, dat zat erg lekker. Hoop dat ik ze deze keer ook nog aan kan. Heb toen ook een spijkerbroek gekocht, volgens mij bij de promiss.

Ik heb me net aangemeld bij moeders voor moeders, doet er iemand van jullie ook nog mee ??

groetjes
 
hallo allemaal,
zelf ben ik ook te zwaar, begon met 92 kilo, ben nu 20 wkn, en ongeveer 97 kilo.
ook ik ben op de hoogte gesteld van de regeling over het niet thuisbevallen bij 100 kilo, of meer, het mag wel als ik een bed beneden neer zet. zie je het voor je!!!
maar wat ik me afvroeg, voelen jullie het kindje ook haast niet, of weinig door jullie overgewicht (begrijp me niet verkeerd, maar we hebben toch al een aardig buikje van onszelf!) en kunnen jullie ook je baarmoeder voelen?
 
Terug
Bovenaan