Zwanger en roken

Hee allemaal,<br />Ik heb even een vraagje. Ik ben 6 weken +5 dagen zwanger en ik rook.<br />Nu ben ik me er heel goed van bewust dat roken niet goed is natuurlijk voor het ongeboren mensje.<br />Nu rook ik al zeker de helft minder als wat ik eerst deed. Maar ik vraag me af hoe eventueel andere rokers dit aanpakken die ook zwanger zijn. Of eventueel tips voor me hebben.<br />Ik hoor het graag!<br />

Ik heb er geen ervaring mee. Maar als ik een tip mag geven, probeer te beseffen dat roken ontzettend veel lichamelijke stress met zich mee brengt. Een aantal minuten na het uitmaken van jouw sigaret, ervaart jouw lichaam en dus jouw baby stress. Naast de schadelijke stoffen die je je baby meegeeft met het roken, lijkt me dit ook een hele goede reden om te stoppen. 
De eventuele stress die stoppen met roken met zich mee zou kunnen brengen, is niks vergeleken met deze stress. 
Lukt het je zelf niet, wellicht dat professionele hulp je dan kan helpen?
Hopelijk lukt het je snel om te stoppen, heel veel succes!

Hi!
Ik heb jarenlang gerookt. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was, ben ik direct gestopt. Het is echt een mindset die je om MOET zetten, het gaat wel om de gezondheid van je kind. Èn van jou. Probeer alsjeblieft te stoppen nu je nog vroeg in je zwangerschap zit. 
Vraag hulp, via de verloskundige of via de huisarts. 
Ik vind het soms nog lastig, maar ik vermijd mensen die roken. Ik kijk er niet naar en focus me op de baby. Alsjeblieft, het gaat je zoveel zorgen schelen. Wat nou als je kindje niet gezond blijkt te zijn, je zult jezelf altijd schuldig voelen dat je die 9 maanden niet sterk genoeg bent geweest om te stoppen. Je vergeeft het jezelf nooit.
Sorry, misschien harde woorden, maar ik spreek echt uit ervaring. Ik ben morgen 39 weken, en sinds 12 september gestopt met roken. Doe het je kindje èn jezelf niet aan!

Hi,