Zwanger en roken

Sorry hoor word echt moe vn dat goed praten van de verloskundige heeft gezegd liever minder roken dan stress...
Heb helaas vaak genoeg te kleine babys geboren zien worden en zo sneu om dan te zien hoe een placenta eruit ziet van een rokende zwangere.  
Niet omdat er zo veel verhalen zijn van mensen die hun hele zwschp hebben doorgerookt maakt het goed want je zal maar net die ene weer zijn dat je kind afwijkingen heeft of te vroeg geboren wordt met daar ook vaak een slechte start. 
Ik weet dat het pittig is, zoek hulp en stop er gewoon mee, je kan het wel!!

Dit gaat er bij mij niet in. Ik voel me al kut als ik bijv op een terras zit en iemand verderop rookt waardoor ik mee rook.
Zeker na mijn mk, en mensen kennende die geen kinderen kunnen krijgen besef ik hoe dankbaar je moet zijn hiervoor. En ik kan ook wel boos worden om mensen zoals jij die "nog even een pakje weg roken"maar wel zwanger worden en gezonde kinderen krijgen. Als je niet eens het roken kan stoppen hoe graag wil je dan goed voor dit kindje zorgen. Want je doet het kindje in de buik heel veel aan bij iedere keer dat jij een peuk opsteekt. En je hoort mij niet zeggen dat t makkelijk is, maar je kind zou toch de ultieme motivatie moeten zijn 
Zoek hulp! En sorrie voor dit onaardige bericht maar ik word hier pislink van. 

Nou beste gebruiker,
Ik heb geloog ik niet gezegd dat t bij mij makkelijk is gegaan. 
Ik heb ook verschillende behandelingen ondergaan. 
Het is aan ieder voor zich hoe of wat degene ermee omgaat uiteindelijk..
Want als je t allemaal zo erg vindt kan je je eigen beter opsluiten in huis. Want al die uitlaat gassen en fabrieken dat doet ook heel veel goeds voor de volksgezondheid.
Maar zodra t op roken aankomt dan is voor vele onder jullie de wereld ineens te klein.

Hey meid
Ik snap dat het moeilijk is. 
Ik rookte zelf ook.. Ik ben nu bijna 7 weken en wist rond de 5 wk dat ik zwanger was. Ik ben toen per direct cold turkey gestopt en geloof me ik ben niet vies van sigaretten en rookte al jaren

Alsjeblieft laat die sigaret links liggen het is zo slecht. Een betere motivatie dan een baby kun je eigenlijk niet hebben

Ik hoop dat het je lukt! Vertrouw op jezelf.. ook jij kunt dit. Neem desnoods hulp aan

Groetjes

Hey meid
Ik snap dat het moeilijk is. 
Ik rookte zelf ook.. Ik ben nu bijna 7 weken en wist rond de 5 wk dat ik zwanger was. Ik ben toen per direct cold turkey gestopt en geloof me ik ben niet vies van sigaretten en rookte al jaren

Alsjeblieft laat die sigaret links liggen het is zo slecht. Een betere motivatie dan een baby kun je eigenlijk niet hebben

Ik hoop dat het je lukt! Vertrouw op jezelf.. ook jij kunt dit. Neem desnoods hulp aan

Groetjes

@ Mirjam Iwan 
je begrijpt dat de rede waarom je zo defensief reageerd op de reacties van de mensen is omdat je heel goed weet dat wat je doet echt niet meer kan
je voelt je aangevallen omdat jij de gene bent die iets doet waarvan we allemaal weten dat het slecht is voor je baby en dus voel je je schuldig en reageer je met argumenten die volledig de plank mis slaan
je vraagt om advies maar kan niet tegen kritiek want dat komt hard aan 
ik begrijp heel goed dat het moeilijk is te stoppen ik ben zelf een roker niet tijdens mijn zwangerschap overigens 
maar hoe moeilijk ga je het hebben als je kindje straks ademhalings problemen heeft? Een constante snot neus ? Open ruggetje ? Klomp voeten? Scheel kijkt ? Het kan allemaal gebeuren door roken hoe moeilijk denk je dat het is om daar dan naar te moeten kijken wetende dat jij dat had kunnen voorkomen als je niet zo egoïstisch was geweest 
mogen God je behoeden natuurlijk ik wens je dit absolute niet toe begrijp me niet verkeerd 
maar dat gelul met  de vk vind het wel goed want niet roken geeft stress nou dan maar even een paar dagen stress zou ik zeggen 

@nikki nikki
Natuurlijk weet ik dat het niet gezond is. 
Maar ik vroeg om tips en adviezen. 
En ik had niet gevraagd om aangevallen te worden of om mij te vertellen hoe slecht en ongezond het wel niet is. Want dat weet heus iedereen wel.
Want dat laat helaas weer zien dat we in een hele bekrompen wereld leven helaas

Nou sorry maar ik vind dat als je op een forum als dit vraagt om advies over zo een gevoelig onderwerp als zwanger zijn en roken dat je kunt verwachten dat er mensen zijn die zich niet kunnen verplaatsen in hoe jij om gaat met je zwangerschap 
anno 2019 zwanger zijnen roken ondanks alle over de jaren heen verzamelde informatie over hoe slecht het is en dan toch nog door blijven roken dat is BEKROMPEN 

Terug
Bovenaan