Zwanger en roken

Hoi! 
Ik kwam er 6 dagen voor mijn NOD achter dat ik zwanger was. De eerste week lukte het me ook niet om te stoppen, het is echt ontzettend moeilijk. Ook al weet je dat je moet stoppen voor de gezondheid van je kindje!! Ik heb me bij elke sigaret zo ontzettend slecht gevoeld. Het vreemde was: ik durfde ook niet te lezen wat de exacte gevolgen zouden zijn voor het kindje (ontkenning en gevoel van falen denk ik?). Na een paar dagen heb ik dit toch gedaan en het enige wat er voor mij nodig was, was het lezen van het woord: "klomp voetjes". Ik schrok daar zo van (ook al wist ik heel erg goed dat de gevolgen ernstig zouden kunnen zijn!) ik heb foto's opgezocht van baby's met klomp voetjes en heb daarna nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik ben me er heel goed van bewust dat dit voor veel mensen dom klinkt, maar het is een verslaving en die is hardnekkig! Misschien helpt dit ook voor jou? Het bekijken van afbeeldingen zodat het "echt" wordt en niet zomaar iets in je hoofd wat je eigenlijk toch wel weet? 

Heel veel succes gewenst! 

Hoi allemaal 
Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger.  Ik ben iemand die rookt. En ik wil zo graag stoppen. Maar het lukt me niet. Iemand tips hoe je het kan doen. 

Ik rookte behoorlijk veel (35 sigaretten, groot pakje) per dag voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was. Daarvoor nooit geprobeerd om te stoppen, moest er niet aan denken, die sigaret was te belangrijk voor me.
Sinds de positieve test heb ik het boek 'stoppen met roken van allan carr' gelezen als extra steuntje in de rug. Stoppen moest ik toch wel, maar als er iets was wat het me een stukje makkelijker kon maken dan was dat mooi meegenomen! Ik raad dit boek iedereen aan die er moeite mee heeft!
In 1 dag uitgelezen en geen sigaret meer aangeraakt, totaal geen moeite mee en als ik nu ergens sigaretten rook ruik ga ik zowat over mijn nek, kan me niet voorstellen dat ik dat ooit in zo'n grote hoeveelheid naar binnen gewerkt heb. Gatverdamme! 

Hier een niet roker, die alleen even wilde zeggen wat super knap van iedereen die het gelukt is om te stoppen! 
Tips heb ik niet echt, behalve misschien ga naar je huisarts die kan je helpen of eventueel doorverwijzen als je het echt moeilijk hebt. 

Succes!!

Je plaatst hier een bericht omdat je diep van binnen al weet dat wat je doet niet kan. Je kunt wel lekker blijven roken maar besef wel hoe schadelijk dit is voor je baby. Mn tante rookte ook tijdens haar zwangerschappen. Gevolg: kleine kinderen ipv dat ze op latere leeftijd 1.80 zullen worden is dat nu 1.65 en het zijn jongens!! Ze zijn ook heel tenger. 
Zoek inderdaad hulp en schaam je er niet voor

Hey!
Mijn eerste is nu 7 maanden oud en door zware rottige omstandigheden kreeg ik het stoppen met roken tijdens die zwangerschap niet onder controle. 

Gelukkig alles goed en wel , maar ik voel me nog schuldig en dat zal misschien altijd wel blijven. Op een dag zal ik toch clean moeten komen tegenover men dochter en er eerlijk over zijn. Het was/is NOOIT oke. Wel begrijpelijk gezien de situatie. Maar nooit goed.

Nu ben ik weer in verwachting, eind november uitgerekend.. en hoe gek ook. Na de test ben ik gelijk gestopt. De eerste paar weken nog 1/2 per week, in het weekend, gerookt. Maar al gauw helemaal klaar.

En hoe bijzonder, na jarenlang steevast heel veel roken, ervaar ik nu door het niet roken veeeeel meer rust.
Nooit meer hoeven te stressen om op t laatste moment een nieuw pakje te halen. Nooit meer denken, shit, als ik niet rookte kon ik misschien wel die mooie reis betalen etcetcetc.
Geloof me dus alsjeblieft, geef het een kans om 100% te stoppen. Ik vind het zeker meer dan waard. ( en ik kan echt veel meer uitgeven aan andere leuke dingen) 
Veel succes en sterkte ermee! 
X

Terug
Bovenaan