Zwanger en roken

Hi Miriam, 
Stoppen met roken is natuurlijk super lastig, maar besef waar je het voor doet! Voor de gezondheid van jouw kleine! :) 
Hier kun je lezen wat de gevolgen zijn van roken en je vindt ook een stappenplan om te stoppen tijdens je zwangerschap. Lukt het je nog altijd niet? Vraag zo snel mogelijk hulp! 

[quote quote=10201240]Nou beste gebruiker, Ik heb geloog ik niet gezegd dat t bij mij makkelijk is gegaan. Ik heb ook verschillende behandelingen ondergaan. Het is aan ieder voor zich hoe of wat degene ermee omgaat uiteindelijk.. Want als je t allemaal zo erg vindt kan je je eigen beter opsluiten in huis. Want al die uitlaat gassen en fabrieken dat doet ook heel veel goeds voor de volksgezondheid. Maar zodra t op roken aankomt dan is voor vele onder jullie de wereld ineens te klein.[/quote]
Hangt er maar net vanaf hoe je woont;) hier komt misschien 1 auto per dag voorbij en hoor je alleen vogels dus dat opsluiten valt wel mee hoor. De wereld is idd te klein als t gaat om mensen die hun kind al voor t geboren is schade aanbrengen. En nog kleiner voor mensen die dat goedpraten en oke vinden 

Geen probleem, Miriam! Focus je nu de komende week op stoppen en hou voor jezelf voor dat je stopt na je eerste echo! 

Beste,
Ik begrijp je situatie helemaal. Ik ben nu 24 weken zwanger en was ook altijd een fanatieke roker. Jammer dat mensen zo snel veroordelend zijn. Begrijpbaar, maar ook begrijpelijk dat dit zo wel een lichamelijke als een geestelijke verslaving is en dat het qua moeilijkheid ook wordt vergeleken met het afkicken van heroine. Het is zo verweven in het dagelijkse leven als bijv. iedere dag koffie of thee drinken.
Ik ben toen ik erachter kwam gestopt. Eerst begon ik met minderen, maar dat werkt niet want het verlangen blijft er dan. Helemaal stoppen  is makkelijker en beter. Cold turkey. Uitstellen werkt ook niet. Gewoon nu stoppen en een zak lolly's kopen. Rokers even vermijden en ook de dingen die je met roken associeert vermijden of een alternatief bedenken. Steeds wanneer je er zin in hebt, iets anders gaan doen.

Succes!

Stel je elke keer maar je kleine onschuldige baby voor die je een sigaret in zn kleine mondje duwt, op het moment dat jij er eentje opsteekt. Zou je ook niet doen toch?

Bij mij hielp het om aan 2 mensen die heel dichtbij staan te vertellen dat ik zwanger ben en daarom ook wil stoppen met roken. 
Aan hun gevraagd of zij mij daarbij willen helpen als ze bij mij zijn. Dat wilden ze met liefde doen, ze rookten niet meer als ze bij mij in de buurt waren.  Ook zag ik regelmatig een kindje die probeerde te ademen door een rietje. Heb ooit eens gehoord dat je baby dat gevoel in je buik heeft als mama een sigaret aansteekt. 
Ik kan je zeggen;toen was ik er snel vanaf.... Hahaha. 
Maar het is rete moeilijk..... Dat zal ik niet ontkennen, maar je kunt het!!!

Moguh, 

Hier ook een ex roker! Ik kwam erachter dat ik zwanger was rond week 4,5 en ben rond week 6 gestopt, de dag voor mn eerste echo. Ik heb het bewust afgebouwd met 3 sigaretten per dag en vond het ook rete lastig! Mijn partner is direct voor de deur gaan roker en voor dat men begint dat hij ook maar had moeten stoppen...Nee dat vind ik niet, ik draag ons kind en hij steunt me genoeg ,in alles! Laat idd de haat reacties niet binnenkomen bij je want die helpen je niet, die geven je alleen een klote gevoel. En dat zal vast de bedoeling zijn van die dames maar het helpt je geen ene steek. 
Zo en dan nu over naar het positieve gedeelte ?
Positief blijven, en praat erover met mensen die je wel graag bijstaan en helpen zonder hatelijk te reageren. Blijf eerlijk delen dat je het lastig hebt en zoek samen met je partner of wie dan ook afleiding. Ga zwemmen of doe een les yoga (staan er mega veel op YouTube speciaal voor zwangeren), ga je ook meteen je ademhaling weer juist gebruiken, meer longinhoud en gunstig voor tijdens de bevalling?! En lukt het dan nog niet zoek dan hulp, geef het aan bij je verloskundige en je krijgt direct hulp zonder oordeel!! Ook zij willen dat je slaagt! Die knop gaat wel om hoor, maar probeer je niet teveel aan te trekken van mensen die hun hatelijke mening nier voor zich kunnen houden. Het is juist sterk van je dat je het durft te delen en er op een positieve manier mee bezig bent...want je WIL WEL stoppen?...(je zal ze de kost geven die stiekem door blijven roken)

Dus onwijs veel succes, je kan t en laat je niet gek maken?

Terug
Bovenaan