Moguh,
Hier ook een ex roker! Ik kwam erachter dat ik zwanger was rond week 4,5 en ben rond week 6 gestopt, de dag voor mn eerste echo. Ik heb het bewust afgebouwd met 3 sigaretten per dag en vond het ook rete lastig! Mijn partner is direct voor de deur gaan roker en voor dat men begint dat hij ook maar had moeten stoppen...Nee dat vind ik niet, ik draag ons kind en hij steunt me genoeg ,in alles! Laat idd de haat reacties niet binnenkomen bij je want die helpen je niet, die geven je alleen een klote gevoel. En dat zal vast de bedoeling zijn van die dames maar het helpt je geen ene steek.
Zo en dan nu over naar het positieve gedeelte ?
Positief blijven, en praat erover met mensen die je wel graag bijstaan en helpen zonder hatelijk te reageren. Blijf eerlijk delen dat je het lastig hebt en zoek samen met je partner of wie dan ook afleiding. Ga zwemmen of doe een les yoga (staan er mega veel op YouTube speciaal voor zwangeren), ga je ook meteen je ademhaling weer juist gebruiken, meer longinhoud en gunstig voor tijdens de bevalling?! En lukt het dan nog niet zoek dan hulp, geef het aan bij je verloskundige en je krijgt direct hulp zonder oordeel!! Ook zij willen dat je slaagt! Die knop gaat wel om hoor, maar probeer je niet teveel aan te trekken van mensen die hun hatelijke mening nier voor zich kunnen houden. Het is juist sterk van je dat je het durft te delen en er op een positieve manier mee bezig bent...want je WIL WEL stoppen?...(je zal ze de kost geven die stiekem door blijven roken)
Dus onwijs veel succes, je kan t en laat je niet gek maken?