Zwanger en uitgerekend in april 2016

<p style="text-align: left;">Hallo mama's</p>
<p style="text-align: left;">@Lotte: succes met de laatste loodjes!</p>
@aquila: van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Tav de verkoop van ons appartement. Ja.. ik zei nog van tevoren,  zul je net zien dat als de kleine er is er ineens Schot in de zaak komt. Al met al kijk ik er enorm naar uit, hoe stressvol het ook even allemaal is geweest. Ons appartement is zeker verkocht! Aankopers willen geen ontbindende voorwaarden van hun kant en krijgen tot 1 september minimaal de tijd. Gisteren hebben we een bod uitgebracht op een woning en we wachten nog steeds in spanning op een reactie! Nog even duimen dus!

@Sandra: wat fijn  om te lezen dat milou het beter doet nu! Ik snap je zorgen omtrent de medicatie bij zo'n kleine baby. Maar aan de andere kant is reflux heel vervelend. Elke keer die maagsappen in haar slokdarm, braken ed. Irriteert de slokdarm enorm wat ook wel pijnlijk kan zijn. Als het betekend dat door een maag beschermer de reflux er onder komt, denk ik dat het een goede keus is. Liever een maagbeschermer dan pijnmedicatie!

Verder tav de borstvoeding. Ik weet hoe pittig her af en toe is. Nou loopt het gelukkig allemaal goed en heeft jonah alleen enorm last van krampjes, ik heb mij zelf een heel mooi sierraad van moedermelk cadeau gedaan voor mijn eerste moederdag. Een mooie hanger aan een zilveren ketting met een muntje erlangs met jonah's naam en geboortedatum. Ik heb zelfs nog oorbellen besteld. Voor mij om te herinneren hoe bijzonder het allemaal is. Ik heb een vriendin die er ook enorm van baalt dat ze helaas is moeten stoppen en heb haar getipt toen ik mijn sieraden binnen had. Zij gaat er ook een bestellen, maar dan als afsluiter van de borstvoeding. Hopelijk kan ze het op deze manier afsluiten want zij is enorm teleurgesteld in haarzelf. Vind het belachelijk want ze heeft het hartstikke goed gedaan! En als het niet meer gaat dan gaat het niet. Het moet niet koste wat kost borstvoeding vind ik. Een blije mama is ook heel belangrijk! En als je het hebt geprobeert krijgt je kindje de beste start die je kunt geven. Je moet wel even geduld hebben en het is niet heel goedkoop.. maar het is prachtig en ben enorm trots! Er is maar 2ml nodig en je krijgt na bestelling en betaling de kit opgestuurd die je vervolgens kan terug sturen. Na ontvangstbevestiging gaat nikita aan de slag. Kijk maar eens op solilly.nl! Ben benieuwd wat je er van vindt! Lees het graag terug en wellicht is het ook iets wat jou helpt om het af te sluiten?

Zodra ik weer meer weet over de lopende spannende zaken omtrent de aankoop meld ik me weer!

Xx

Sandra

Wat balen dat je zo aan het kwakkelen bent met je meisje! Slim dat je het filmde zeg... Beeld zegt zo veel meer dan woorden. Ik hoop dat het snel helemaal rustig is rondom de reflux en de medicatie zijn werk doet. En bv...tuurlijk is dat goed en fijn als alles goed gaat met de mama en baby maar wat niet lukt of niet meer fijn is moet je niet doen. Flesvoeding worden ze ook groot van!

Gefeliciteerd aquila en succes Lotte!

Lynnkenuts

Zal je idd net zien...maja moest zo zijn Wat leuk z'n sieraad...zal er eens overna denken

Hier gaat alles goed. Onze Sam doet het erg goed en is tevreden. In de late middag en avond wil ze bij ons zijn maar overdag gaat het goed. Ik hou wel een heel duidelijk ritme aan....als ze wakker is krijgt ze borstvoeding, schonen luier, dan nog de andere kant. Even knuffelen en soms nog even in de box. Zodra ik een gaapje zie of kleine oogjes oid dan gaat ze meteen naar boven. Muziekje aan, inbakeren en slapen! Dit werkt erg goed! Op het juiste moment in bed leggen is echt heel erg belangrijk!

Ze krijgt nu wel fe laatste voeding gewoon flesvoeding. Ze slaapt er beter op... Komt dan pas na 5 uurtjes en ik kan een keer op tijd in bed gaan liggen. Wel druk hier mrt drie kindjes maar ook dat loopt erg goed. Het scheelt dat Sam het overdag en s'nachts zo goed doet. Dan heb ik tijd voor de oudste twee en om te slapen.. Haha. In de avond ben ik volledig voor haar en dan heb ik er ook alle geduld en tijd voor.

Hoi allemaal,

Daar was ik weer :)

@ Lynkenuts: wat spannend zeg! Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Lijkt me idd ook wel druk in deze tijd.. én het is voor een goed doel. Je krijgt er als het goed is iets heel moois voor terug. Goed dat je het zelf ook zo positief ziet :) Bedankt voor de tip qua sieraad, zoiets lijkt me inderdaad ook heel waardevol. Ik ga er eens naar kijken.

@ Irma: wat fijn dat Sam het zo goed doet. Als ik het zo lees, klinkt het inderdaad heel goed. Het is zeker belangrijk om je kindje op tijd in bed te leggen. Wij doen het precies op dezelfde manier zoals jij het beschrijft. Vooral die vermoeide signalen herkennen en er iets mee doen is zo belangrijk. Milou geeft vaak een gaapje of wrijft in haar oogjes :) heel duidelijk in ieder geval haha. Daarna slaapt ze vaak heel goed behalve in de avond.

@ Aquila: gefeliciteerd! Heel herkenbaar hoor, wordt allemaal steeds beter. Geniet er lekker van ook al is het soms enorm vermoeiend. Ik ben nu 7.5 week verder en het gaat steeds beter.

Bij Milou slaan de maagzuurremmers eindelijk aan. Er komt nog wel melk omhoog, maar het lijkt geen pijn meer te doen bij haar.. Zo super fijn. Hierdoor is ze een stuk rustiger en ze slaapt ook veel beter. Ze spuugt nog wel regelmatig en onze wasmachine draait overuren haha, maar ach dat is dan maar zo. Zo lang ons moppie geen pijn heeft, goed groeit, goede plas- en poepluiers heeft, vind ik het allemaal prima.
Milou is vanaf het begin af aan al geen goede drinker, daar maakte ik me best wel zorgen over. Nu word ik er steeds zekerder over. Een gemiddelde is 150 ml x gewicht. In Milou haar geval zou dat zijn 150ml x 3600 gram = 540ml. Dit drinkt Milou bijna nooit op een dag. Dit is bijna altijd minder. Maar zolang zij voldoende aankomt.. Milou heeft gewoon genoeg aan minder.
Het CB geeft ook aan dat het minimale 100ml per kg is. Sommige kindjes hebben hier voldoende aan. Milou drinkt vaak tussen de 400 en 450ml. Ze oogt als een tevreden meisje, prima dus.

Ze heeft momenteel wel veel last van de darmkrampjes en is daardoor nog wel erg onrustig, met name in de avond. We hebben wel infacol geprobeerd, maar dit is geen succes. Ik houd me voor dat het vanzelf over gaat en als ze echt pijn heeft, troost ik haar. Elke avond is ze ook wakker vanaf een uur of 19.00 tot 23.00. Ze slaapt dan ook echt niet. Als we haar in de wieg of in de wandelwagen leggen, dan zet ze het op een huilen wat over gaat in krijsen. Zodra we haar oppakken, is het over. Ze wil gewoon nog erg graag bij ons zijn heb ik het idee. We houden haar dan gewoon lekker vast en het zal vanzelf wel over gaan. Slapende weer terug leggen werkt ook niet, tijdens het wandelen is het ook over maar zodra we weer stil staan, huilt ze weer. Overdag slaapt ze als een roos. Alles is licht in huis en ik maak gewoon geluid. 's avonds donker en muziekje aan, zelfde ritueeltje, maar het is denk ik nog even wennen..

Ik kolf nog 2 keer per dag ('s ochtends en 's avonds). We geven 4/5 keer flesvoeding en ook nog 1 keer afgekolfde borstvoeding per dag. Dit is voor mij wel goed te doen en krijgt ze het toch nog een beetje van me binnen :) Hier voel ik me wel goed bij en ik ben blij dat er nog melk komt haha. Ik had verwacht dat het zou stoppen als ik zo weinig zou kolven.

Waar wij als enige nog mee zaten is of we Milou mochten laten slapen 's nachts. Ze doet het momenteel keurig. Overdag komt ze om de 3 à 4 uur en drinkt redelijk goed. Ene keer beter dan de andere keer. 's nachts zit er regelmatig 6 uur tussen. Ze weegt momenteel 3600 gram en is 7.5 week oud. Vanaf de uitgerekende datum zou ze 4.5 week oud zijn. 's nachts hebben we tot nu toe voor de zekerheid de wekker na max 6 uur gezet. Soms komt ze zelf, maar soms moeten we haar ook wakker maken en dan drinkt ze lang niet altijd goed de fles.

Ik wil 's nachts ook graag voeden op verzoek, omdat ik denk dat ze het dan veel beter doet. Ik twijfelde alleen of dit wel kon aangezien Milou geen makkelijke start heeft gehad, niet echt een goede drinker is en nog niet zo zwaar is. Ik heb daarom het CB gebeld en even overlegd. Zij vertelden mij als een baby ouder is dan 4 weken en boven de 3000 gram weegt, mag er meer dan 6 uur tussen zit. In Milou haar geval mag er max 8 uur tussen zitten. We gaan dit dus vannacht voor het eerst proberen. Grote kans dat ze nog wel even wat eerder komt hoor, maar ik ben benieuwd :D. Ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken, want ze wordt zelf ook wakker s'nachts dus de verwachting is dat zij het echt wel goed kan aangeven als ze honger heeft.

@ Lotte: spannend! Ondertussen al baby nieuws???

Groetjes Sandra

Hallo mama's

Allereerst, hoe was jullie eerste moederdag? De mijne behoorlijk slopend met een zoon die niet wilde slapen. Krampjes en het warme weer zal de oorzaak wel zijn geweest.

Ik ben gestopt met de infacol en overgestapt op sab simplex!  Dit is zeg maar de Duitse variant van infacol en heb het idee dat jonah het hier veel beter op doet! Hij heeft nog steeds 1x per dag zijn baal uurtje dat hij tussen 2 voedingen weigert om te slapen. Alleen is dit niet iedere keer op hetzelfde tijdstip of dagdeel. Precies zoals de andere mama's hier boven omschreven heb ik het idee dat hij troost zoekt. Papa is overigens dan niet goed genoeg. En ook proberen om hem slapend weg te leggen geeft huilen en krijsen als resultaat.

Verder hier ook met slapen hetzelfde ritueel. Moet ik bekennen dat we de afgelopen 3 dagen veel te veel weg zijn geweest. Beetje te veel van het goede. Dus dat doen wij voorlopig niet meer. Dit kwam vanacht tot uiting.

Tav de verkoop. As woensdag ga ik het voorlopig koopcontract van mijn appartement tekenen! Yes! Dan is het dus officieel verkocht.

Verder hebben wij een bod gedaan op een huis en kan ik vertellen dat, na wat onderhandelen, dit is geaccepteerd rondom de prijs waar wij graag uit wilde komen. Dadelijk moet ik alle stukken gaan brengen om het financieel allemaal aan te gaan vragen, wordt het voorlopig koopcontract opgemaakt en zijn we aan het wachten totdat deze klaar is.  Bouwkundig rapport hebben we ook al binnen dus wij hopen 15 augustus de akte te laten passeren en te mogen verhuizen!

Xx

@ Sandra en Lynnkenuts - bij ons gaat het ook iedere avond zo! Onze zoon is nu een maand oud en tussen ca. 19u en 23u is hij klaarwakker, mopperig, drinkt dan vaak slordig/laat vaak los (alsof hij wel wil zuigen maar geen melk wil, maar wil ook geen speen/vinger) en alleen als we even gaan wandelen met hem in de draagdoek is hij - alleen voor de duur van de wandeling - weer rustig. Ik vind die uren wel heel zwaar, omdat ik dan niet zo goed weet hoe ik hem kan troosten/tevreden kan stellen en ik dan niet meer goed weet wanneer hij wél honger heeft en het zin heeft om hem aan te leggen. Dus dan blijven we maar regelmatig proberen...

En @Sandra, wat een heerlijkheid dat je dochter soms al zo lang slaapt 's nachts. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt of ze dan wel genoeg krijgt, maar het lijkt mij ook dat ze - zolang ze goed groeit en voldoende natte luiers heeft - zelf goed kan aangeven wat ze nodig heeft :). Ik hoop voor jullie dat dat nu goed gaat!

Ik voed nu 's nachts nog zo'n 2-3 keer... Vannacht was het beter: om 23u, 3u en 6u, maar vaak is het nog 22u-1u-3u-5u... pff. Ik kijk er wel naar uit dat hij straks misschien 5 uur aaneengesloten slaapt 's nachts!!

Haii

Uiteindelijk met 40.4 bevallen van een gezonde zoon! Super blij dat het een thuisbevalling is geweest. Over het algemeen een heel prettige ervaring geweest. Fijn in de eigen omgeving en daarna zo fris je bed in kunnen. Echt jammer dat het tegenwoordig zo negatief in het nieuws is eigenlijk. Dus ik dacht ik zal hIer even vermelden dat het ook nog altijd goed uitpakt ;-)

Onze kleine man doet het heel goed. Hij was wat klein maar was om de laatste dag van de kraam alweer 100 gr boven zijn start gewicht.

Ik geef bv op verzoek.  Overdag meestal a 3u. Vannacht zat er zelfs 4 u al tussen. Niks te klagen.

Ik lees dat sommige een strak schema hebben qua slapen.. Wanneer begin je daarmee?  Hij slaapt nu sinds 3 nachten (is vandaag 10 dgn oud) op zijn eigen kamer..  overdag meestal in de box of bij mij/papa. Mij werd verteld dat je baby's de eerste paar weken niks kunt aanwennen of verwennen?

Groetjes vanaf een grote blauwe wolk

Hoi Lotte,

Van harte gefeliciteerd. Hoe heet je zoon en hoe licht/zwaar (net hoe je het wilt zien natuurlijk hihi) is je zoon geboren?

Het lijkt misschien of ik een strak schema heb qua slapen, maar dat is niet zo hoor. Milou geeft het zelf aan. Ik volg gewoon haar ritme als het ware.. Ik volg alleen wel steeds hetzelfde ritueeltje, zodat als ze iets ouder is, zij weet wanneer het tijd is om te gaan slapen. Ze herkent dan het patroon en ik heb begrepen dat een kindje dan veel gemakkelijker gaat slapen. Een patroon kunnen ze in principe herkennen vanaf ongeveer 6 weken oud. Ik heb mezelf aangeleerd om het meteen vanaf het begin te doen, dan zit het ook in mijn systeem :)

Milou wordt wakker, na ongeveer 15 minuutjes heeft ze dan ook echt honger. Ik maak een flesje klaar, daarna ga ik haar luier verschonen, vervolgens geef ik het flesje (ene keer is met 15 minuutjes klaar, soms doet ze er een half uur over), boertje doen, tijdje rechtop houden vanwege de reflux, nog even knuffelen en dan slapen. Soms is ze nog een tijdje wakker, dan leg ik haar even in de box om te 'spelen' en zodra ik zie dat ze moe wordt, pak ik haar op, voer ik het slaapritueeltje uit en leg ik haar in de wandelwagen of in de wieg. Zo leer ik haar een ritueel, maar ook mezelf.
Qua tijd en hoeveelheden drinkt Milou nog heeeeel onregelmatig. Er is echt geen touw aan vast te knopen hoor, maar ik voed op verzoek. Haar wakker maken heeft geen enkele zin, ze drinkt dan heel weinig en komt een half uur / uur later weer. Het is niet altijd even handig, maar ik kan haar moeilijk sturen daarin. Een schema aanhouden met een baby werkt bij mij dus niet haha.

Groetjes Sandra

Hallo mama's,

Lotte van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Verder ben ik erg benieuwd hoe het met derdekeermama en a-lot gaat? Inmiddels al bevallen?

Ik heb even terug gekeken en we zijn met een paar mama's wat actiever in deze topic nadat de eerste geschreven heeft over de bevalling eind maart.

Van a-lot en derdekeermama helaas nog niets vernomen van een bevalling nog.

Aquila en lottem hebben dus een zoontje gekregen. Helaas nog geen naam van mogen lezen. Ben erg nieuwsgierig! Enjoyzwangerschap een dochter Milou en x-irma-x een dochter Sam en ikzelf, lynnkenuts,  een zoon Jonah.

Ik weet niet of deze mama's het leuk vinden om contact te houden? Ik weet niet wat hierbij het handigst is om bijvoorbeeld op deze site een nieuwe topic te openen of wellicht dat facebook wat makkelijker is

Terug
Bovenaan