Zwanger en uitgerekend in april 2016

Nog verder niemand of kijkt en reageerd niemand meer?

Ik ga iig vandaag en anders morgen bevallen. Vandaag gestript en als ik hier niet op beval gaan ze morgen mijn vliezen prikken. Heb al 2 dagen non stop harde buiken en ze zeiden ook dat mijn lichaam er verder gewoon hartstikke klaar voor is!

hoi hoi

ik ben hier af en toe nog te vinden... maar erg levendig is het niet:)
spannend X-Irma-X....... wel fijn dat het nu echt dichtbij is. Ik hoop dat je een goede bevalling hebt en snel je kleintje in je armen kan houden.

Ik ben 39,2 en hoop dat ze me vrijdag willen strippen als die kleine er nog niet is.... Vandaag nog een controle gehad en de kleine lag nog goed. Nu gewoon weer afwachten. ik ben er klaar mee en klaar voor maar goed zo'n baby laat zich niet dwingen.

groetjes....

Hallo,
Ik heb hier al heel lang niet  geschreven. Leuk te horen dat er al veel zijn bevallen! Ik ben morgen 40 weken en vanmorgen gestript.
Vond het wel te doen, maar aan de andere kant ook vreselijk naar en het voelt van onder nu ook heel vreemd aan.
De baarmoedermond was wel iets verweekt maar nog niet heel erg. Toen heeft ze het een soort gemasseerd en daarna kon ze strippen. Nu 1cm ontsluiting maargoed het zegt allemaal niks.
Mijn man moet volgende week zaterdag weer terug naar het buitenland voor zijn werk (ik ben hier in NL voor mijn verlof en de bevalling, wij wonen hier niet). Dus ik vind dit allemaal wel heftig. We hadden rekening gehouden met het feit dat hij te laat hier zou kunnen zijn. Maar nu maak ik me druk dat hij er maar zo kort kan zijn (daarna kunnen we elkaar 11 weken niet zien). Het is dus wel fijn als we toch wat tijd met zijn 3en hebben. De natuur doet zijn werk, het is alleen zoooo moeilijk om niet ongeduldig te zijn.
We hebben besloten niet nog een keer te proberen met strippen, het komt wanneer het komt.
Iemand hier ook gestript en wat vond je ervan?

Groetjes

Hij post weer niet mijn hele bericht...

Ik kijk nog regelmatig! Ben erg nieuwsgierig hoe het de andere mama's vergaat en wellicht een soort steun en ervaringspunt gaat ontstaan.

Xirmax en alot: hopelijk hebben jullie de kleine snel om mee te knuffelen en mag jullie bevalling voorspoedig verlopen!

Melissa: persoonlijk geen ervaring met strippen. Ik ken het alleen van horen zeggen. Hopelijk mag ook jij de kleine snel knuffelen zodat jullie lekker nog even met zijn 3tjes mogen zijn. Pittig als je weet dat je partner binnenkort voor zo'n lange tijd weg moet. Heel veel succes!

Gisteren was eigenlijk mijn uitgerekende datum. Bijzonder om te zien dat je kleine man alweer 3 weken en 1 dag oud is.

Afgelopen weekend zat ik er emotioneel even door heen. Ik had in 2 dagen tijd amper geslapen door een regeldag en de vele krampjes die jonah had. Heel erg zielig en hij bleef aan het huilen. Dan is borstvoeding wel pittig als hij om de 2 uur komt. Van die 2 uur ben ik bijna 1 uur kwijt aan voeden, boeren en verschonen waarna hij ook nog even na jammer in bed. De nachtvoeding door de week doe ik ook alleen omdat mijn vriend smorgens weer moet werken. Hij slaapt bewonderingswaardig door alles heen en had even niet in de gaten dat het mij even te veel werd.

Het was heel erg fijn om even de bevestiging te krijgen dat je het wel goed doet als kersverse mama. Dat het helemaal niet erg was dat ik me zo voelde en dus ook geen slechte mama was. Een arm om je heen te krijgen en de complimentjes te mogen ontvangen. Dat had ik echt even nodig!  En hoe fijn dat hij het meteen op pakte en me hielp snachts van het weekend. Zo kon ik ook een klein beetje bij tanken.

Zo had ik zondag weer energie om te stralen bij onze gezinsshoot. De kleine man deed het voltreffelijk. Heeft wel papa onder geplast wat resulteerde in een hilarisch moment.

En we vonden het helemaal niet erg dat ons kraambezoek ziek was! Heerlijk buiten gewandeld en genoten van het mooie weer.

Inmiddels zit deze mama wel weer op haar roze wolk hoor! Hoe vergaat het de andere mama's?

Xx

Wat vervelend dat je er even doorheen zat. Probeer wel echt optijd aan de bel te trekken bij vrienden of familie, je kleine heeft meer aan je als je fit bent dan dat je het niet meer trekt. Goed voor jezelf zorgen is goed voor je kind zorgen, al is dat natuurlijk soms erg lastig!

Ik ben gister gestript en vond dit helemaal niet naar....alles was ook mega week en al 2 cm ontsluiting.

Ik kreeg na half 9en weeën, 21. 10 de verloskundige gebeld dat ze moest komen, mijn man onder de douche vandaan gehaald en mijn zus gebeld.

21. 45 werd onze dochter SAM geboren na 30 seconde persen. Hoe raar, heftig en bizar!! Kraamhulp te laat, man en zus die nog even de kruiken klaar aan het maken waren en de vaatwasser even leeg stonden te ruimen en verloskundige die tegen de klok aan het racen was om alles optijd klaar te hebben liggen. Even voelen hoeveel ontsluiting, 9! Man en zus geroepen, persen en ze was er.

Goede eerste 24 uur gehad met een heerlijk tevreden meisje en twee stuiterende kinderen die mega trots zijn op hun zusje!

Andere bijna, weer, mama's succes!

Xirmax: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Nu genieten!

Je hebt verder helemaal gelijk. Maar de eerste keer mama worden is best overweldigend en vergelijkingsmateriaal heb ik dan ook nog niet. Verder de 1e in de vriendengroep, maar ook in het gezin die een kindje heeft gekregen, dus kan ook niet echt terug vallen op advies van anderen. Ik heb 1 vriendin die ook pas een kleine heeft gekregen. Wij schelen net geen 4 weken. Maar zij heeft het ook hartstikke druk met de kleine man. Voor haar ook de eerste, dus wil haar ook niet steeds lastig vallen. Ze heeft het Ook hartstikke druk en woont niet echt om de hoek.

Verder kan ik natuurlijk advies vragen van mijn ouders, maargoed je wilt het ook graag zelf doen.

Maar bedankt voor je wijze woorden! Die neem ik zeker in acht!

Xx

@ melissa
hoe gaat het daar? ik hoop echt dat de kleine snel komt voor je zodat je zolang mogelijk samen met je partner kan genieten van het kleintje.... Lijkt me niet niks als hij zo snel weer aan de slag moet.

@lynnkenuts: id zoals al is gezegd, goed zorgen voor jezelf hoor deze periode. en kraambezoek mag ook afgebeld worden. als ik iets heb geleerd van de vorige kraamperiode is dat het prettig is voor jezelf en anderen dat je heel goed aangeeft wat je nodig hebt op dat moment. En dat dit vooraf erg moeilijk in te schatten is. Soms heb je een rot dag en dan weer een goede dag. dan kan ik ook meer hebben aan kraambezoek enzo. Die eerste 6 weken zijn gewoon heftig. en ook zo bijzonder.

@xirmax;
zo dat ging lekker snel... daarna nog veel last van naweeën? of niet. Sliepen je kinderen gewoon door? dat lijkt mij spannend als ik thuis mag bevallen en het is nachts. mijn vorige bevalling zijn ook snel gegaan maar beide in vruchtwater gepoept dus dan moet je naar ziekenhuis. Een keer thuis bevallen lijkt me ook wel wat.
En wat grappig dat jij je man vanonder de douche moest halen... meestal 1 van de eerste dingen die ik prettig vind met weeën is onder de douche gaan staan..... dus hier zal het wel andersom zijn.

Morgen heb ik nog een controle staan en hoop dat ze me willen strippen. zou fijn zijn als de baby er deze week is. Ik heb al 2 dagen om de haverklap harde buiken/ voorweeeen. Maar het zet niet door. Dus dan blijf je maar in zo'n wacht stand.

En pffff mijn jongste voelt de spanning ook goed aan die heeft om de haverklap driftbuien.... (ik tel tot 10, of 100.....:) ) pfff

Hebben jullie partners nog een beetje vrij?
hier gaat mijn man in de kraamweek nog wel werken ook omdat het straks 2 weken meivakantie is en om dan gelijk alleen te zijn met 3 kinderen lijkt me best pittig. Voordeel is dat ik de jongens niet op tijd op school hoeft te krijgen.... haha! Allemaal nieuwe uitdagingen voor straks.

succes dames! gelukkig hebben we een mooie verlof periode richting de zomer:) heerlijk.

groetjes

Terug
Bovenaan