Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

gefeliciteerd meiden!

Hoe gaat het ondertussen met jullie?

Zelf ben ik misselijk door de dag heen en ben super moe. Overdag op het werk houd ik het redelijk, maar als ik eenmaal thuis kom ben ik totaal gesloopt. Ervaren jullie dit ook?

Gebruiken jullie zelf ook nog vitamines tijdens de zwangerschap?  Op advies van de tuinen ben ik begonnen met gravitamon.

Verder merk ik dat ik me zorgen maak over allerlei dingen, is het wel gezond, doe ik het wel goed, de bevalling, kan ik wel een goede moeder zijn. Enz. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips om hier mee om te gaan.

Hallo dames!

Gefeliciteerd allemaal, ik sluit me bij jullie aan, ik ben wel geteld 4 weken en 4 dagen zwanger. Uitgerekende datum zal 7 augustus zijn! Mijn eerste echo staat pas 12 januari gepland,, wat vroeg dat bij sommige van jullie al eerder een echo gepland staat, zou ik ook wel willen!

Ik ben tot op heden, gelukkig,niet misselijk. Wel moet ik erg veel naar de wc en heb ik steeds een brandende zeurende soms hevige buikpijn (onderbuik). Ik dacht zelf aan blaasontsteking. Uit m'n urine kwam helaas niks, de huisarts heeft het voor de zekerheid op kweek gezet en hoop dan morgen meer duidelijkheid te krijgen daarover. Die buikpijn is erg vervelend, durf soms gewoon niet naar de wc omdat ik bang ben voor de buikpijn erna..

Verder past mn werkjasje (werk in de zorg) al niet meer dicht bij mn borsten. Dus die zijn al iets gegroeid en iets wat gevoelig, niet heel pijnlijk maar gevoelig..  En ik ben best wel behoorlijk moe 😴

Welke kwaaltjes hebben jullie?

Ik maak me zelf wel een beetje zorgen om de buikpijn die ik heb, heeft iemand van jullie dit ook of gehad?

Liefs van mij!!

@Ik1,

Ikgebruik vsm mama, zit alles in wat je nodig hebt. Foliumzuur en de benodigde vitamines. Dit uiteraard als aanvulling op mn gewone voeding, normale maaltijden en twee stuks fruit per dag. En lekker groentes eten.. Zo min mogelijk snoep, chips en chocolade e.d. Wil wel na de zwangerschap weer wat makkelijker op mn huidige gewicht komen.. Niet dat ik er nu extreem op Let,, nee hoor,, maar ook omdat ik eigenlijk helemaal niet zo'n zin heb in veel suikers en vetten,  lijkt wel of ik me daar wat van afkeer,  smaakt me een stuk minder lekker

Wat vervelend van jou buikpijn sapjedaantje. Er zijn vrouwen die met 4 weken al bandenpijn hebben, misschien is dat het bij jou. Hopelijk voor jou iets minder onzekerheid morgen als je de uitslag hebt.

Jaaa zwanger!!!!! Het is nog erg onwerkelijk allemaal... Maar de 2 positieve testen bevestigen het toch echt!

Dus de behoorlijke buikpijn, gegroeide borsten, hoofdpijn en misselijkheid zit dus niet tussen de oren ;) niet te vergeten dat ik mijn werkdag met moeite door kom door de vermoeidheid haha!

Als ik me niet vergis ben ik 4 augustus uitgerekend :)

Oeh wat spannend allemaal!!!! Nou hopen dat ik morgen de verloskundige wel aan de lijn kan krijgen. Ik zou graag het goede nieuws met Kerst aan ouders, schoonouders en schoonzus willen vertellen. Jullie?

Gefeliciteerd allemaal!!!

Hallo dames,

Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb pas net positief getest 2 dagen voor NOD. Dus erg pril maar ging wel uit laten rekenen op internet hoever ik dan zou zijn en wat de uitgerekende datum is. Op verschillende website kom ik op 15-8 als datum!! Yeahiee! :)

MAAR: de ene website zegt je bent 1 week en 5 dagen zwanger (klopt als je kijkt naar de dag van conceptie etc.) en de ander zegt je bent in de 4 de week.....(klopt als je leest dat ze rekenen vanaf eerste dag laatste menstruatie).

DUS, welk verhaal klopt nou? hahahahaha! Scheelt nogal als je kijkt wanneer je voor echo moet en dergelijke..... Jullie een idee!

Vanaf wanneer kregen jullie pijnlijke borsten? Ik ben alleen duidelijk misselijk en heb last van obstipatie en moeheid.

Ook gefeliciteerd Joss! Welkom hier!

Er wordt gerekend vanaf de eerste dag dat je laatste ongesteldheid is gestart.

Zelf heb ik "mijn 9 maanden dagboek" gekocht.  Je kan er alles precies per week in bijhouden en er staan tips in wanneer je wat moet regelen, maar ook per week een tekening hoe ver de ontwikkeling is.   Is echt een leuk boekje.

Dankje Ik1, dan weet ik dat in ieder geval :) hahahahaha!

@Ymen: welke leeftijd heb je als ik vragen mag? En trouwens ben wel benieuwd naar jullie allemaal...

@ Iedereen: hoelang hebben jullie erover gedaan om zwanger te worden? En hebben jullie toevallig ook ervaring met het stoppen van behoorlijk wat medicatie voor de zwangerschap?

@Ik1:die moeheid herken ik wel... gisteren dutte ik op kantoor gewoon in... gelukkig heb ik een eigen kantoor want pffffff! Mij zorgen maken doe ik vooral over de zwangerschap zelf.

Hoe vieren jullie Sinterklaas???

gr Joss

Terug
Bovenaan