Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Nou, zal ik dan maar beginnen. Ik ben 29 jaar en ben al 10 jaar samen met manlief. Het was poging 4 voor ons dat het raak was. Ik werk in het speciaal onderwijs en ik merk dat de vermoeidheid best lastig is, qua alertheid en met incidenten ook niet fijn. Maar goed, komen we wel doorheen.

Zelf gebruik ik een hoge dosering melatonine vanwege slapeloosheid, maar ben er nu mee gestopt, best lastig.

Verder niet te veel zorgen maken over je zwangerschap, stress is niet goed voor de ontwikkeling. Laatst nog uitgebreid een studiedag over gehad, stress tijdens zwangerschap.

Sinterklaas wordt hier gevierd met de familie + aanhang, helaas weet niemand het nog, dus ben de hele dag al zo ongeveer aan het soezen om mn energie te sparen. 😊

Over het dagboek, die kan je bestellen bij www.ako.nl en heeft gratis bezorgkosten.

Vertel je zelf ook iets over jezelf?

Hoi hoi, al tien jaar samen!!! Wauw dat is mooi...

Ik ben 32 jaar, 1,5 jaar samen met mijn partner. Hij is 39. Ik moest begin van het najaar stoppen met veel medicatie (heb chronische zenuwpijn) omdat ik veel bijwerkingen had en toen ik bezig was om te ontwennen dacht ik, tja dit moet ik ook doormaken als ik zwanger wil worden. We hadden ongeveer bedacht om in 2016 dit te proberen maar de situatie maakt dat het een goede timing is voor mijn lijf nu. Ik zit goed in mijn vel waardoor medicijnen stoppen realistisch was. Toen had ik net mijn ovulatie en wist ik dat het niet zou lukken die maand (oktober). De volgende maand zonder verwachtingen en dus eigenlijk in één keer raak!! Totaal niet verwacht. Mijn lijf is wel vrij van medicatie maar had toch wel bedacht dat het nog niet toegankelijk was voor bevruchting...

Ik werk als maatschappelijk werkster en ben veel onderweg hiervoor. Ik ben echt moe en het file rijden staat mij tegen haha!!

Verder vanaf vanmorgen echt duidelijk ontzettend misselijk, daarvoor beetje weeïg alleen. Heb maar wat gegeten om half 6.

Bedankt voor de link!

En de rest??? Ben benieuwd....

Hallo dames,

Ik ben 24 jaar, 3,5 jaar samen met mijn vriend, hij is 36 jaar. We wonen nu 2 jaar samen. Ben sinds juli gestopt met de pil, waardoor augustus de eerste pil-loze maand was. Mijn cyclus was gelukkig gelijk al regelmatig! En nu dus al zwanger, maand 4 dus al raak :D
Ik werk in de zorg, merk dat het door mijn vermoeidheid soms wel wat lastig is.

Buikpijn is gelukkig nu al wel wat minder. Ik rij paard en ik dans, na het paardrijden heb ik soms toch wel wat last van mijn buik. Maar hoop het eigenlijk wel zo lang mogelijk vol te houden. Dan maar korter rijden en minder intensief dan anders, kijken hoe doet gaat. Na het dansen merk ik wel dat ik iets heb gedaan, maar niet zo erg als na het paardrijden.

Heb het afgelopen vrijdag aan mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder verteld. Vind het toch wel fijn om het te kunnen delen. Hebben jullie het al aan iemand van de familie en vrienden verteld?

Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan familie en vrienden?

Liefs van hier!!

Hey Dames,

ook ik ben in blije verwachting en uitgerekend begin Augustus.

ik ben vrij snel zwanger geraakt ben ik September gestopt met de pil dus Oktober was de 1e maand zonder.

ik ben nu 24 en bijna 1,5 jaar samen met mijn vriend.

Tot nu toe mag ik niet klagen, ben redelijk moe en heb af en toe last van mijn onderrug.

hopelijk dat alles bij ons allen goed gaat :)!

Gezellig allemaal!

Ik ben sinds gisteren rusteloos, wel moe maar tegelijkertijd onrust in lijf... Komt dit van de hormonen??  Whuahahaha ... Verder zit de knoop van mijn broek in de weg, las dat het van obstipatie kan komen dat je opgeblazen voelt.... Jullie geen last van de darmen? ;)

Ja wanneer vertel je het mensen, ik denk dat wij na de 8 weken echo het vertellen aan de ouders en na 12 weken aan de rest vrienden etc. Jullie ?

Ik kreeg informatie over de eerste echo en die schijnt vaginaal te zijn! Nooit geweten...

Groetjes Joss

Hoi dames, ik heb vandaag een afspraak kunnen maken bij de vk. Onze intake en eerste echo is 28 december! Ben zo nieuwsgierig :) Na ruim een jaar proberen, kunnen we hopelijk (als alles goed is op de echo) met Oud & Nieuw het goede nieuws met (schoon)ouders en schoonzus delen. Ik ben trouwens 27 en mijn vriend 34 jaar.

Hier komen de kwaaltjes met vlagen. Een aantal dagen heb ik erge buik, hoofd en rugpijn, gevoelige borsten, vermoeidheid en misselijkheid. Dan word ik de volgende ochtend wakker en heb ik nergens last van....zelfs mijn borsten zijn dan weer normaal?! Ik maakte me daar best wel zorgen over. De vk stelde me gerust en zei dat dit inderdaad kon....te vergelijken met op vliegers van mensen in de overgang.

Herkennen jullie dit ook?

Striepkes: ik heb dat ook wel, de ene dag heb ik meer last van mijn rug dan de andere dag, dat zelfde geld voor buikpijn.. Ik ben nog helemaal niet misselijk geweest.. Kan nog komen natuurlijk.

wij hebben 17 December onze 1e echo ben zo benieuwd :)! Vindt t erg spannend, weet namelijk niet precies hoeveel weken ik ben dus krijg danser duidelijkheid, en ga het dan misschien met kerst vertellen aan broers, zus, etc..

Hebben jullie dat ook, dat je op internet zit te kijken naar babykamer, spulletjes enz. Terwijl alles nog zo pril is, het liefst koop ik alles nu al hihi

Terug
Bovenaan