Zwanger en uitgerekend in augustus 2016

Hallo allemaal!

Eergisteren net een test gedaan die positief was! Super blij mee.

We hebben al een zoontje van bijna een jaar. Het leek ons erg leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit. Vast en zeker ook druk, maar dat zullen we nog zien.

Kan niet wachten tot de eerste echo, die hebben we over een kleine twee week. Spannend!!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd en geniet ervan!

Ha iedereen!

Ik mag mij denk ik ook aansluiten bij jullie! Ben waarschijnlijk uitgerekend rond 2-8-2016.

Volgende week woensdag 16 dec. de eerste echo + intake.

Vind het allemaal maar wat spannend, het is mijn eerste zwangerschap. In ben bijna 23 en ben 5,5 jaar samen met mijn vriend. Verder gaat alles goed, erg last van m'n borsten, wat vlagen van misselijkheid, wel erg duizelig/licht in m'n hoofd 's ochtends. Alsof je te lang niet gegeten hebt. Dus begin de dag met een ontbijtje op bed.. En ben zooooo moe, vanmiddag de hele middag geslapen, oeps!

Heb gister wat oud bloed verlies gehad, echt heel licht bij het afvegen. Dat maakt me toch wel onzeker. Even contact gehad met de vk en die stelde mij wel gerust. Ik had zondag ook gemeenschap gehad en daar kon het aan liggen. Je baarmoederhals  is dan meer doorbloed en dan kan er een vaatje knappen. Hopen dat het dat is geweest. Heb er vandaag geen last meer van gehad!

Lijkt mij leuk om jullie belevingen te mogen mee volgen!

Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

@joss, hoe is het ondertussen met je rusteloosheid?

Inderdaad de klachten verschillen een beetje per dag. Ochtendmisselijkheid is hier ook aanwezig, maar met ontbijtje op bed en daarna nog even een half uurtje blijven liggen werkt goed.

Heb nu al paar keer gehad na intensievere beweging dat ik vlekken voor mijn ogen kreeg en duizelig werd. Best anstig.

@marie-93, ook ik mag de 16de komen voor de eerste echo, spannende dag voor ons en Anita Tammeling de dag er na. Hopelijk goed nieuws voor ons allemaal.

<p style="text-align: left;">Gefeliciteerd allemaal!</p>
<p style="text-align: left;">Wanneer is je uitgerekende datum ik94?</p>
<p style="text-align: left;">Ik1: nog steeds zo moe?</p>
<p style="text-align: left;">Die rusteloosheid blijft bij mij, even een uurtje op de bank hangen is lastig..... Word soms beetje kriebelig van mezelf eerlijk gezegd haha! En dat terwijl ik super moe ben eigenlijk. Ik ben bijna in slaap gevallen op kantoor en heb besloten iedere week een extra dag vrij te nemen de komende drie weken. Uren zat dus waarom mezelf martelen?</p>
<p style="text-align: left;">Ik heb gember thee gekregen van een vriendin en dat kan helpen tegen misselijkheid. Begin er net mee nu maar wellicht is het wat.</p>
<p style="text-align: left;">Verder was ik verslaafd aan Cherry tomaten en nu ineens bah! Jullie ook dergelijke ervaringen?</p>
<p style="text-align: left;"></p>

<p style="text-align: left;">Joss: ik heb gelukkig nog niks dat me tegen staat qua eten.</p>
<p style="text-align: left;">wel heb ik de laatste 2 dagen veel last van men onderrug, erg vervelend want ik werk in de kinderopvang en tillen van de kids gaat nu al moeizaam met die pijn, al wil ik het op mijn werk nog niet vertellen... Even meer duidelijkheid voor mezelf ba de 1e echo enz.</p>
<p style="text-align: left;">Hebben jullie ook pijn in de rug? Zo ja wat doen jullie er tegen?</p>

Wat leuk al die zwangere dames.

Ik ben inmiddels zwanger van de 2e.

Mijn eerste zwangerschap is vlekkeloos verlopen, hooguit wat moe de eerste 12 weken.

En nu ... moe , misselijk , overgeven , koud! , hoofdpijn enz..

Je zou toch zeggen dat je lichaam nu wel aan die hormonen gewend zou zijn maar schijnbaar niet.

Met de eerste fanatiek door gesport tot 3 dagen voor mijn bevalling ( dit ivm kerstdagen anders die dagen ook geweest ) en dat was nu weer de bedoeling maar dat valt nog niet mee door de misselijkheid.

Hebben jullie hier ook ervaring mee ? of iemand tips ?

@joss, vermoeidheid blijft helaaas in mijn geval. Word er gek van, ben normaal super wakker in mijn hoofd, nu helaas stuk minder.

@anita tammeling, af en toe misschien even gaan liggen, of naar het zwembad in een warm bubbelbad, rode lamp of warme douche op je rug zetten.

@gebruiker689447, het enige wat ik nu gebruik en doe is gember thee tegen de misselijkheid, light ontbijten in bed en nog half uurtje wachten met opstaan en over de hele dag er voor proberen te zorgen dat je geen lege maag hebt. Verder geen tips.

Hi allemaal!

Ik weet ook sinds vandaag zeker dat ik zwanger ben! Het was in de tweede maand al raak, erg blij dus! :D Ongeveer 4/5 weekjes en ik ben als het goed midden augustus uitgerekend.

Heel erg spannend, want het is mijn eerste zwangerschap! Ik kan het nog moeilijk geloven, ook omdat ik bang ben dat er nog van alles mis kan gaan. Maar dat gevoel hebben we allemaal denk ik. Ik wacht de komende dagen toch voor de zekerheid nog af met het bellen naar een verloskundige, omdat mijn cyclus de laatste maanden toch iets onregelmatiger was dan normaal.

In ieder geval leuk om hier elkaars verhalen te lezen! :)

Terug
Bovenaan