zwanger maar weggehaald

hoi vandaag heb ik mijn zwangerschap af laten breken omdat ik ten eerste er alleen voor stond, ten tweede omdat ik er absoluut niet aan toe was, ten derde omdat ik het niet kon onderhouden.Zijn dit eigelijk wel redenen? of was dit ego?. De hele middag zit ik me al af te vragen of dit wel een goede beslissing was, mijn nu ex partner heeft me flink onder druk gezet( en zijn zin gekregen).
 
of dit goede redenen zijn weet jezelf het beste!De een zou het nooit doen, maar de ander wel. dit is een beslissing die jezelf hebt genomen en daar heb je heus tijd voor gekregen en heb je niet zomaar besloten. maak jezelf niet gek, je kunt er niks meer aan veranderen.
ik vind je niet egoistisch hoor.
 
hoi,

ik neem aan dat je er goed over na hebt gedacht alvorens het te laten doen, je kan er over na blijven denken en piekeren maar daar heb je nu niets meer aan, het is gebeurd, jij moet zelf beslissen over je leven, en nu dus ook met die beslissing leven, of wij het afkeuren of niet daar schiet jij niks mee op.

sterkte !
 
hoi hoi

Ik vind het toch een knappe beslissing van je.En tevens een hele moeilijke.Ik zelf heb ook 5jr terug een abortus ondergaan danwel om een andere reden maar ik begrijp precies hoe je je voelt.Ik denk dat je nu nog niet kunt zeggen of je een goeie beslissing hebt genomen dat zal de tijd je leren.Maar krijg geen spijt want terug draaien kun je het toch niet.Probeer achter je besluit te blijven staan en probeer het er het beste van te maken.IK zelf ben nu 14wk zwanger en helemaal in de zevende hemel maar mijn situatie is nu heel anders.Denk er nog vaak aan terug,maar het is goed zo.IK hoop dat je iemand tegen komt die het waard is om een kind met je te krijgen en er zelf ook heel blij mee is.Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken want dat zul je nodig zijn.Veel liefs anita
 
Lieve Anoniem,

Maak er in iedergeval niet iets van wat je vanaf nu gaat weg stoppen, dan krijg je op langere termijn vaak problemen. Probeer er met iemand over te praten in je directe omgeving. Veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

liefs
Lot
 
ik kan me geen betere redenen bedenken!

later ben je er vast nog wel eens aan toe, of niet! maar dat voel je dan vanzelf, en als je het echt met heel je hart had gewild kon niemand je dwingen of onder druk zetten, maar zoals je zelf al zei je was er nog niet aan toe en had niet genoeg geld voor zijn onderhoud, dus heb je waarschijnlijk het beste gedaan laat niemand je hiervoor veroordelen en praat er idd over dat doet je goed...
succes brenda
 
Ik denk dat je voor jezelf goed hebt afgewogen wat je een kindje te bieden hebt. Het is logisch dat je nu gaat twijfelen of je het juiste hebt gedaan: het is niet niks, een zwangerschap afbreken! Je zal er ooit misschien wel aan toe zijn, maar voor nu ben je denk ik heel eerlijk geweest tegenover jezelf en het kind.

Heel veel sterkte met het verwerken!

Liefs K.
 
Hoi anoniem, ten eerste heel veel sterkte met het verwerken ervan, want of je er nou helemaal achter staat of niet, er zullen altijd moeilijke momenten zijn. Uit je berichtje klinkt door dat je er aan de ene kant wel spijt van hebt, maar je hebt het goed overwogen en ik denk dat het zeker goede redenen zijn voor een abortus. Zelf heb ik het ook overwogen en besloten het te houden (mijn vriend stond/staat er gelukkig wel achter en mijn ouders springen ook bij), maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het weg laat halen. Laat je dus niet verteren door een schuldgevoel! Ik vind je echt niet egoïstisch en wens je nogmaals veel sterkte!

Liefs, Pam
 
Terug
Bovenaan