zwanger na miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb m'n verhaal gisteren ook al gedaan op het 'zwanger worden na miskraam' forum, maar ik probeer het hier ook nog even.

Zal mezelf even in het kort voorstellen. Ik ben Joye, 37 en moeder van een dochter en een zoon. Begin september bleek ik zwanger te zijn, helaas ging dat mis na 7 weken. (is nu 4,5 week geleden)
Nu heb ik iedere week na de miskraam een test gedaan, om te kijken of alle hormonen al uit m'n lichaam zijn. Tot nu toe zijn al die testen nog positief.
Omdat ik nog 'maar' 7 weken zwanger was, en alleen een leeg vruchtzakje had, ging ik er eigenlijk van uit dat het vrij snel weg zou zijn.

Twee weken terug heb ik een eisprong gehad, dat voel ik altijd heel duidelijk, en ergens zou er dus een kans zijn dat ik weer zwanger ben.
Gistermorgen nog een test gedaan, deze zei Zwanger, (digitale) maar omdat de test vorige week ook nog postitief was, durf ik niet echt te hopen dat het raak is.

Gistermorgen dacht ik ook dat ik ongesteld ging worden, had heel iets roze/bruinverlies. Maar tot op heden niets meer, en zet het dus niet door.
Temperatuur is 37,5.

Ik weet, ik moet gewoon afwachten, en misschien na het weekend eens vragen of ik bloed mag prikken, maar ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben.

Is er iemand die hier ook ervaringen mee heeft?
Het is een heel verhaal geworden inmiddels. Ik hoop op reacties.
Dank je wel alvast.

hoi hoi

denk dat je nu alleen vanuit bloedtesten kunt uitgaan. als je waardes stijgen is het een nieuwe zw schap,blijven ze gelijk of dalen ze dan is het nog oud hcg.

bij m'n 1e miskraam was ik 11 weken en waren de vruchtjes bij 8 weken gestopt met ontwikkelen. curratage gehad en na 2 weken alweer een negatieve test..
bij mijn 3e miskraam was ik 8 weken en was er na 6 weken geen ontwikkeling meer. opnieuw gecuretteerd en testte tot mijn ongi 30 dgn laten steeds positief, wel steeds vager streepje.
HA wilde toen geen bloedtesten doen ging er vanuit dat het dus oud hcg was en helaas had ie gelijk.

is dus wisselend hoe het verloopt in je lichaam. aan jouw verhaal te lezen denk ik dat het om oud hcg zal gaan echter kun je dit gewoonweg niet zeker weten.
want als je niet tussendoor getest had....
zou dus voor bloedtesten gaan en aangezien je net een miskraam hebt gehad is dit ook een normale vraag.
vertel er dan niet bij dat je tussendoor getest hebt.
in mijn geval reageerde assistente en gyn hier enorm allergisch op!

succes en ik duim voor je!
liefs ester

He Esther,

Dank je wel voor je reactie. Wat heb je al een boel meegemaakt.
Kan me zo voorstellen dat je het vertrouwen flink kwijt bent. Hopelijk komen er voor jou ook weer mooiere tijden. Daar duim ik dan voor.

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het bloed prikken.
Mocht er maandag nog steeds niks gebeurd zijn, dan ga ik bellen, of ik ga bij de huisarts langs.

Nogmaals bedankt. Fijn weekend.
Groeten,

Joye

Omdat er inmiddels nog niets veranderd was, ben ik vanmorgen bij de huisarts geweest.
Hij raadde het alleen niet aan om bloed te gaan prikken.
De reden daarvan was dat als daar een beetje een dubieuze uitslag uit zou komen, dat ook weer voor onrust zou zorgen.
En dan zou ik het nog niet helemaal zeker weten.

Hij stelde voor om nog twee weken(!) te wachten, en om dan een echo bij de verloskundige te laten maken.
Hij begreep wel dat ik heel graag zekerheid wilde.
Volgens hem was de kans op een nieuwe zwangerschap wel heel reeel aanwezig, want hij dacht dat de hormonen van de vorige zwangerschap toch wel verdwenen zouden moeten zijn.

Maar goed, afwachten dus maar. Normaal vliegen twee weken voorbij, nu lijkt het een eeuwigheid.

Joye

Jeetje zeg dan zijn 2 weken wel erg lang!! Het lijkt me wel lang om nog hormonen te hebben van de vorige zwangerschap maar ja dat weet ik ook niet zeker hoor. Zelf ben ik gecuretteerd en heb ik bewust een menstruatie afgewacht dus heb er geen ervaring mee. Sterkte met het wachten want dat lijkt wel eindeloos te duren natuurlijk. Ik ga voor je duimen hoor!

Groetjes Tara

Hoii

Ik heb een mk gehad bij 6 weken. Binnen twee weken was het hcg al uit mijn lichaam vandaan.   En twee weken later had ikal weer een positieve test in handen, zwanger !

Twee weken wachten is wel erg lang hoor !   Maar dan zou je 6 weken zijn.. wel een mooie tijd voor een echo, dan kun je het hartje ook zien..
Maar toch, twee weke is wel lang hoor !

Succes meid !

Groetjes Maike Sanne, 9 w, 5 dgn

Leuk, dat jullie gereageerd hebben. Dank je wel.
En wat fijn MaikeSanne, dat je zo snel weer zwanger bent.
Gaat het goed tot nu toe?

Mij hadden ze in eerste instantie ook aangeraden om een menstruatie af te wachten.
Wilde dat eerst ook wel opvolgen, maar omdat ik natuurlijk niet zo piepjong meer ben voor een zwangerschap hebben we maar besloten om gewoon   te kijken wat er gebeurd.

Ik heb inmiddels wel begrepen dat het bij iedereen heel verschillend kan zijn wanneer het hcg uit je lichaam is verdwenen.

We wachten vol spanning af.

Joye

toy toy!!

ik duim voor je dat het positief nieuws is over 2 weken..
pfff wat een ellende he zolang wachten???hihihi weet er alles van!

tja, bij de 1 is hcg er vlot uit bij andere niet,kun je niets van opaan.

ik hoop echt voor je dat het is wat je hoopt dat het is, hoe zit het eigenlijk met tekenen van je lichaam?merk je iets wat je herkent bijvoorbeeld?

ondanks het feit dat je lichaam je kan bedonderen weet ik wel wanneer het raak is om maar zo te zeggen..bij alle 3 de keren merkte ik in de 4e week een trekkerig gevoel in mijn liezen..
terwijl pijnlijke borsten en weeig gevoel onder in de buik standaard maandelijks terugkeren al na 2 weken in de cyclus te zitten..

ik heb vrijdag/zaterdag mijn NOD maar ga ervan uit dat er niets is, we hebben bewust en goed geklust maar voel niets nu en bij de vorige keren kon ik soms 4 dgn van te voren al positief testen.nu dus niet.
wacht rustig af en we blijven volhouden hierzo!!

jij ook he!

liefs

Terug
Bovenaan