Zwanger of niet

Zit jij ook nog in je wachtweken jill? Ik heb geen idee wanneer ik moet testen.. 31 dec gestopt na 9 jaar pil, 3 jan ongesteld geworden. Nu op dag 41 in de cyclus, wel slijm gehad wat wijst op vruchtbare periode en toen ook geklust. Nu last van mijn rug, kleine steekjes in mn buik rechts en misselijk. Ook enorme dagen met oververmoeidheid. Misschien het weekend eens testen, zou wat zijn eerste keer raak. Spannend vind ik het, maar wil er ook niet teveel mee bezig zijn ivm teleurstellingen...
 
@Jill, niet te veel vertrouwen op de ovulatietesten... Laat zo veel mogelijk testen achterwege. Je maakt je er alleen maar drukker om, raakt in paniek wanneer je lichaam de testen eens niet volgt. Het resultaat daarvan is dat het waarschijnlijk nog minder snel zal lukken. Dit klinkt heel negatief, maar geloof mij, laat het los... (ik heb er heel lang over gedaan om tot die conclusie te komen :( )

@jcy, ik zou in jouw plaats een zwangerschapstest doen. Dat lijkt verdacht veel op een innestelingsbloeding, al kan enkel een test daarover uitsluitsel geven...
 
Maar waar moet ik dan opletten? Mijn ovulatietest klopte wel met mijn digitale agenda die ik bij hou.

Ik wil zo graag een kindje dat ik inderdaad niet meer kan wachten om zwanger te worden.
 
Het is inderdaad lastig om er niet mee bezig te zijn. Ik heb vooral gelet op de dagen met veel slijm. Dasr herken je het beste je vruchtbare dagen aan is mij verteld.  Misschien een extra tip voor je! :)
 
Bij een cyclus van meer dan 40 dagen en als je al langer dan een half jaar gestopt bent met de pil of andere hormonale anticonceptie zou ik eens naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de gyn. Bij een cyclus langer dan 35 dagen is de kans groot dat je geen of geen goede eisprong hebt. Laat in ieder geval die ovulatietesten achterwege. Ik weet niet hoe lang jullie al proberen, maar geduld is het sleutelwoord. En maak jezelf niet gek met allerlei kwaaltjes die ook van hele andere dingen kunnen komen.
 
Hoi Jill90 en alle andere dames!

Ik ben nieuw hier op dit forum en begrijp alle onzekerheden zo goed! Ik ben begin november gestopt met de pil en na een cyclus van 65 dagen kwam mijn menstruatie weer op gang. Dit was in januari. Vanaf toen echt begonnen met de kinderwens! Vervolgens na 20 dagen mn eisprong gehad, ik dacht dit te weten omdat ik twee dagen een beetje bruinverlies heb gehad en een paar uur buikpijn. Mijn man en ik hebben hier uiteraard gebruik van gemaakt, in de dagen daarvoor en de dag zelf. Nu zit ik echter op dag 39 van de cyclus en mijn menstruatie blijft uit. Ik heb een paar dagen geleden negatief getest. Ik voel wat steken in mijn buik en mijn borsten lijken wat voller. Verder voel ik me super goed! Ook geen tekenen van menstruatie. Ik ga morgen nogmaals een test doen, maar ben wel wat onzeker nu. Zeker ook omdat ik niet verwacht dat ik zwanger ben, maar wel mijn eisprong gehad heb en daarom dacht ongesteld te worden. Spannend allemaal!
 
Terug
Bovenaan