Zwanger of niet

Spannend allemaal, ik lees mee!

Wel fijn om even te kunnen delen hoe je er onder voelt, als je omgeving niet weet dat je bezig bent om zwanger te worden.
Ik ben 20 augustus gestopt met de pil vanwege onze kinderwens. Na 1e ontrekkingsbloed 24 augustus eind september eerste echte menstruatie gehad. Daarna steeds een cyclus gehad van 31, 32 of 34 dagen. Dus al 6 gewone menstruaties gehad.

Nu ben ik een week overtijd (gerekend met een cyclus van 32 dagen). Ik zit dus nu op dag 39. Ik heb twee zwangerscapstesten gedaan afgelopen dagen (1 's middags en twee dagen later s' ochtends) maar beide negatief... Ik baal echt enorm!
Moet ik afwachten? Andere tips?  Ik hoop zo zwanger te zijn/worden! Net als iedereen hier natuurlijk. Fijn om er niet alleen in te staan.
 
Hoi aaadeebee, ik zou even afwachten, soms test je na een week weer pas positief. Mijn verhaal is heel anders dan het jouwe en weet even niet wat ik moet doen...

ben 31 december gestopt en 3 januari mijn onttrekkingsbloeding gehad. Daarna niks meer.. Nu op dag 73 inmiddels... Jij nog advies voor me? Vind het echt vervelend dat wachten en niet weten wat je moet en waar je aan toe bent. Heb in februari 2 testen gedaan negatief. Sindsdien niet meer getest en geprobeerd er niet teveel mee bezig te zijn.
 
Proberen er niet mee bezig te zijn is lastig he.. Ik ga me er eigenlijk nu pas echt in verdiepen middels dit soort forums, omdat het nu al vanaf augustus duurt voor ik zwanger word (ik weet dat dat niet lang is, maar zo voelt het wel).
Als je echt wil weten of je nog gewoon moet wachten op je menstruatie moet je misschien eens langs de huisarts gaan om het te bespreken.
Ik ga als ik deze week  niet ongesteld wordt ook even langs de huisarts.
 
Hoi AaadeeBee, haha lastige naam om te typen!

Ben je inmiddels al naar de huisarts geweest of ga je volgende week?
Ik zit inmiddels op dag 77 in mijn eerste cyclus, duurt wel erg lang zo hoor! Maar als ik verhalen lees van sommige dames met 80 tot 100 dan heb ik nog goede hoop! Denk dat zodra het April wordt en er nog geen ongesteldheid of positieve test is, dat ik wel even ga informeren en langs ga. Spookt natuurlijk vanalles door je hoofd, lukt het wel of lukt het niet, is er iets mis met mij of is er iets mis met mijn partner... Blegh!

Maar we gaan gewoon lekker door met onze dagelijkse bezigheden en misschien gooi ik het weekend er nog eens een testje tegen aan! Blijft spannend zolang je geen duidelijkheid hebt.

Jij ook heel veel succes, laat je me weten wat je huisarts zei?
Ben jij in Augustus 2015 gestopt? Hoeveel cyclussen heb je gehad en hoelang duurden deze als ik vragen mag? Ben toch wel even nieuwsgiering..
 
Hoi San23,

ik ben afgelopen woensdag naar de huisarts gegaan omdat ik het vreemd vond dat ik niet ongesteld werd en twee negatieve testen had. Dus doorgestuurd voor bloedonderzoek, vanochtend kon ik bellen voor de uitslag: niet zwanger... BALEN! Maar wel beetje verwacht natuurlijk...
Huisarts geeft aan dat ik gewoon moet wachten wanneer ik weer ongesteld word want het kan zijn dat mijn menstruatie een keer overslaat of doordat ik er toch wel mee bezig ben uitblijft nu.
Verder ook gesproken wat nu verder te doen omdat we toch al tijdje gestopt zijn en ik 'al' 33 ben. Ze adviseerde eerst de zaadjes van mn vriend te laten testen en als dat allemaal goed is om mij dan verder te verwijzen voor onderzoek zo tegen de zomer. Het heeft geen haast maar moeten er wel vast over nadenken. En daar ben ik erg blij mee want ik wil graag zwanger worden.
Ik heb 6 menstruatiecyclussen gehad vanaf augustus (waarvan 1 dus ontrekkingsbloeding na stoppen pil), variërend tussen 31 en 36 dagen.
 
AaadeeBee,

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan, even duidelijkheid zet je weer met beide benen op de grond i.p.v. te gissen naar wat het wel of juist niet kan zijn. Wel balen dat het negatief is inderdaad, maar na 2 zelftesten gedaan te hebben was dit ook het meest logische. Jammer!

Ik zou wensen dat ik zon cyclussen als jou had, 77 dagen in mijn eerste cyclus maakt me soms even deprimerend. Maar ik hou goede moed, kan ook een keer overgeslagen hebben want heb toch ook 9 jaar de pil geslikt met zeer weinig tussenpauzes.. Ik wacht geduldig af en probeer me op andere dingen te focussen.

Wanneer laat je de zaadjes testen denk je? Hoe gaat dit in zijn werk als ik vragen mag?

Bedankt dat je alles zo deelt, vind het wel fijn om even te horen wat je huisarts heeft verteld qua overslaan en dat dit wel eens kan gebeuren. Geef me zelf goede hoop dat er niks aan de hand is en dat het vanzelf komt! Geduld is een schone zaak....

 
Helaas ongesteld geworden afgelopen woensdag... Nou ja beter dan die onzekerheid, maar de cyclus duurde nu dus ineens 54 dagen.
Op naar de nieuwe ronde! We gaan deze maand beginnen met ovulatietesten. En dan volgende maand de zaadjes van mn vriend laten testen. We proberen even weer het normale genieten voorop te zetten.

Jij al meer nieuws San23?

 
Balen, ik ook afgelopen donderdag dan na 90 dagen...

Ik heb toevallig ook ovulatietesten gekocht, moet alleen nog even kijken hoe ze precies werken. Ik herken mijn vruchtbare dagen wel aan het slijm... Vandaag naar mijn huisarts geweest en alles even besproken, gaf me een goed gevoel.

Een cyclus van 90 dagen kon te maken hebben met het net stoppen van met de pil en het op gang moeten komen van alles. Ook kon het zijn dat ik gewoon een 90 dagen cyclus heb en dat dit het gewoon is. Wordt de komende cyclus dus even afwachten. Persoonlijk ga ik niet van 90 dagen uit maar echt van het ontpillen dat het daardoor kwam. We gaan het zien de komende cyclus, ik heb weer goede moed want ze had totaal niet het idee dat er iets raars aan de gang was. Als het na de zomer nog niet gelukt was zag ze me heel graag terug voor meer advies en tips.. maar voor nu zei ze hou je vruchtbare dagen in de gaten en wacht even af wat je komende cyclussen gaan doen.

Hoelang ben jij nu precies bezig? Mijn huisarts zei dat het best normaal kon zijn als het een jaar zou duren. Sommige zelfs 2 jaar...
 
Terug
Bovenaan