zwanger op wat latere leeftijd wie ook?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Misschien wel een wat rare vraag maar zijn er onder jullie ook vrouwen van 36 jaar of ouder die voor de eerste keer zwanger zijn?
Zou het fijn vinden om daar wat info mee uit te kunnen wisselen.
Bedankt alvast.

Hoi Eli

Mijn naam is Gaby, ben 37 jaar jong (hihihi) en ben momenteel zwanger. Niet van mijn 1e maar van mijn 4e !!! Ik heb 3 zonen uit een eerder huwelijk en nu ben ik zwanger van mijn vriend waar ik mee samenwoon.
Helaas heb ik 3 juli jl een miskraam gehad en ik was toen 9 weken zwanger. Nu ben ik 6 weken + 2 dagen. Nog heel pril dus. Ben uitgerekend op 9 mei.
Ik voel me nu beter als de laatste keer.

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.

Liefs Gaby

Hoi Gaby

Bedankt voor je reactie. Ik ben zwanger van mijn eerste en heb vandaag ook voor de eerste keer een verloskundige aan de lijn gehad.   Heb ook een afspraak moeten maken voor een echo dit zal gebeuren in week 9
over twee weken staat er al een afspraak bij de verloskundige. Ze vroeg of we ook na wilden denken over onderzoeken enz...pfff spannend want ik heb begrepen dat dat allemaal niet geheel zonder risico is.
Als ik mezelf goed heb geinformeerd ben ik 12 mei uitgerekend iets later dan jij

GRoetjes en geniet er ook van  eli

Hoi,
ik kan me ook aansluiten bij jullie.Ik ben 36 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. Ook nog niet eerder zwanger geweest dus alles is erg nieuw. In het begin zijn we erg bezig geweest om te bepalen of we bepaalde testen wilden doen. Vanwege de leeftijd mochten wij gewoon alle testen doen. Uiteindelijk hebben we besloten om het gewoon te laten komen. We hebben dus geen enkele test gedaan.
Ons gevoel was goed en mocht het nublijken dat het kindje syndroom van Down heeft, dan is het welkom. Tot nu toe gaat alles erg goed en de echo's waren ook allemaal goed.
Succes met jullie zwangerschap en ik ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen.

groetjes, Pietje ( 30 + 2)

Hoi hoi allemaal,

Hoe denken jullie verder over al die onderzoeken??? Ik weet wel dat die nekplooimeting zonder risico`s is maar de rest van die onderzoeken niet.
Wij hebben besloten om dan wel die nekplooi meting te laten doen, dit gaat via een echo, maar niet de rest van die onderzoeken.
Gewoon maar hopen dat alles goed gaat toch.
Vroeger was je een risicogeval boven de 40 jaar en nu al met 35 of 36 jaar. Nou ik denk  er het mijne van en laten het verder gewoon maar op zijn beloop.

Veel sukses met jullie zwangerschap. Geniet ervan

Liefs Gaby

Eli, wat ben je snel!
Ik lees net je berichtje alweer en het is wel spannend zo aan het begin. Zoals al gezegd stonden wij ook voor de keuze van de testen. Wij hebben per test bekeken of we wat wilde en wat de risico's waren. uiteindelijk stonden we nog voor de keuze van een screeningsecho maar ook die hebben we niet gedaan. We voelden de baby toen al en dat was toch doorslaggevend om hget niet te doen. Afgelopen vrijdag hebben we een 3d echo laten doen. Daarop bleek dat alle organen aanwezig waren en werkten, de ruggegraat goed ontwikkeld was en de baby geen hazelip heeft. Allemaal goed dus.
Wat ook wel bepalend was is dat ze niet alle afwijkingen kunnne zine maar alleen op Down testen. We kijken natuurlijk uit naar een gezaond kindje maar je wet het nooit zeker.
Succes met beslissen en als je meer wilt weten roep je maar.

Hoi Pietje,

Wat fijn dat alles goed blijkt te zijn met jullie baby !!! Dat is toch wel weer een opluchting he.
Zelf heb ik pas op 13 oktober mijn 1e echo. Ik zou dan 10 weken en 2 dagen zijn. Tot die tijd wachten wij alles maar gewoon lekker af. Ben vrij nuchter onder de zwangerschap, maar dit zal beslist komen doordat ik die miskraam gehad heb. Daarna zal het echt super genieten zijn als alles tenminste goed is.
Ik heb ook nog niemand verteld dat ik zwanger ben.

Liefs Gaby

Hoi Gaby en Pietje

Gezellig dat jullie zo vlot mailen. Tjsa het zijn allemaal spannende beslissingen.
Wij hebben ook gezegd, stel dat het kindje het syndroom van down heeft dan kunnen we het niet over ons hart verkrijgen het te laten weghalen.
Ik denk dat we over twee weken eerst maar eens even rustig met de verloskundige moeten praten.
ik ga nu even van het forum af. MIjn man is inmiddels thuisgekomen.
Ik hoop dat we wat vaker even kunnen kletsen.
Groetjes ELi

Terug
Bovenaan