zwanger op wat latere leeftijd wie ook?

quote: Tanya70 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2005 23:27:28'));

Hallo,

Ik ben nog 35 jaar, en momenteel 13,5 week zwanger van mijn 5e kind.
Ik heb een dochter van 11, een dochter van 5, een zoon van 3 en een dochtertje van 2, en nu dus ongepland, maar zeker niet ongewenst zwanger van nr 5.
Morgen een termijnecho en volgende week naar de verloskundige.
Wel hebben we besloten om geen onderzoeken zoals nekplooimeting e.d. te laten doen.

Maar weet iemand bij welke week je het geslacht kunt zien, want ik heb het gevoel dat ik nu een zoon krijg, en daar wil graag wat meer zekerheid over hebben.

Wat ontzettend gaaf, nr: 5
Zelf ben ik zwanger van nr: 4
Ik ben 37 jaar dus kwam ook in aanmerking voor prenetaal onderzoek.
Ook ik heb besloten geen onderzoeken te verrichten welke enig risico hebben voor mijn kleintje. Echter een nekplooimeting heb ik wel laten doen.
Kleine moeite en toch een stukje geruststelling.
Bij mijn 3 andere kindjes hebben wij rond de 21 week een pretecho laten verrichten waarop alle keren het geslacht is vastgesteld.

Succes met je zwangerschap

groetjes mery

quote: kaatje68 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-11-2005 09:29:21'));

Hoi hoi,

Ik ben (nog) 36 en ben voor de tweede maal zwanger, de eerste zwangerschap is bijna 10 jaar geleden en is in een miskraam geindigd. Ik vind het allemaal heel erg spannend, ik ben nu 7 weken. Jammer vind ik de reacties van mensen, die heel verbaasd reageren omdat je pas zo laat aan kinderen begint. Als of je dat allemaal maar even zo kunt plannen. Je begint toch niet aan kinderen, je hebt het geluk om ze te mogen krijgen.

xx Karen

Inderdaad,
plannen valt niet mee.
Als ik het had kunnen plannen was ik allang klaar geweest met mijn gezinnetje.
Maar na een aantal miskramen wordt het allemaal wat onzekerder.

Het is een groot geluk om kinderen te mogen krijgen.
en op welke leeftijd ?
Gelukkig ben je daar zelf baas over.
Ook ik ben 37 en krijg soms ook reacties van moest dit nu nog.
Ja, het moest niet maar het mocht zo graag

groetjes mery

Hallo,
Ik ben 35 jaar en ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en ben op 12 september uitgerekend. Dit is mijn eerste kindje. Wij ruim 2 jaar bezig geweest zonder resultaat en hebben vanaf januari 2005 de medische molen doorlopen. In november heb ik 1e hormoonbehandeling gehad (injecties in de buik) en ben toch begin december ongesteld geworden. Door onderbezetting in maand december moesten we de hormoonbehandeling een maandje uitstellen en hadden zoiets van: Volgende maand beter. Toch heb ik wel mijn tempatuur bijgehouden na 10e dag en toch ons best gedaan. Uiteindelijk was ik 4 dagen over tijd en heb test gedaan. Die gaf vaag streepje aan, maar afgelopen dinsdag bij 2e test was het overduidelijk. Ik ben zwanger.
Leuk om te lezen dat je niet de enige bent die op latere leeftijd zwanger wordt. Het is voor mij ook wel heel spannend, omdat het ons eerste kindje is. De veranderingen in je lijf, gevoelens etc.
In ieder geval veel succes en een fijne zwangerschap.
Groetjes Jeanette

Hoi allemaal,

Ja ik ben ook niet meer de jongste. Ik ben 41 jaar en verwacht 16 juni mijn tweede kindje.
Onze zoon is nu 15 jaar. Wij hadden niet echt plannen voor een 2e en zeker niet nadat mijn man ziek is geworden ( zaadbalkanker ). Wij dachten dat het niet meer kon maar zo zie je maar weer de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het is niet gepland maar heel erg welkom en wij zijn er alledrie erg blij mee.
Ik voel mij heel erg goed. Wij hebben wel een nekplooimeteing laten doen bij 12 weken en die gaf een positieve uitslag ( 1: 717 ) dus wij doen verder ook geen onderzoeken meer.
9 februari krijg ik een uitgebreide echo en hopen dan ook dat wij kunnen zien wat het is.
Verder ga ik ervan genieten want ik voel mij goed en moet zeggen ik heb weinig last.

Fijne dag en groetjes
Petra

Terug
Bovenaan