zwanger op wat latere leeftijd wie ook?

hoi bats en alle anderen!

Het is inderdaad fijn om je hart even te kunnen luchten. Zeker als het nog pril is en niemand het weet of er gebeuren vervelende dingen.
het heeft mij goed gedaan om zoveel reacties te krijgen!
Ik vraag me af of er nog een andere manier van reageren is. Nu doe ik dat steeds via mijn eerder geplaats bericht, maar het is best ingewikkeld zo. Gaby vertelde dat ze op MSN zat en ik heb gisteren ook het een en ander gedownload. En zie daar dan klets je zo even bij, dus als je wilt.....en je hebt MSN....het mijne is ejarnhem@hotmail.com

Hi allemaal

ik zie dat jullie je email adressen doorgeven maar mischien is het ook wel leuk als we live met elkaar kunnen chatten
ik heb daarvoor een chat room gevonden hieronder staat het adres je kunt heel makelijk inloggen. zeker als je al msn hebt.

Hhttp://groups.msn.com/zwangerschap

mischien wel leuk om daar naar toe te gaan op een vaste tijd laten we zeggen tussen 8 en 9 s'avonds

Hoi Trust!

Een hartstikke leuk idee. Ben benieuwd wat de anderen hier van vinden.
Ik zal er zeker eens gaan kijken.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes ELiza

Hallo Allemaal,

En dan komt nu de Sarah onder de zwangere 36-plussers: ik ben 41 jaar en voor de 2e maal zwanger. Eerste maal zwanger met 38 jaar:een miskraam bij 11 wkn en 4 dgn, vervolgens 3 jaren lang niet meer zwanger geraakt en nu bij de 3e en laatste IVF boven verwachting zwanger. En gelukkig al 14 wk. Besloten om geen testen te laten doen ondanks de hogere kansen, omdat na zo lang wachten een kind meer dan welkom is hoe dan ook. Om eerlijk te zijn hoop ik natuurlijk dat er niets mis is, maar we nemen de gok, omdat de kans dat het goed is ruim 97% is.
Het gekke is dat ik het nog steeds niet kan geloven ondanks al 3 echo's bij 7, 9 en 11 wkn. Al deze echo's, omdat ik een zogeheten Ovariele HyperStimulatie Syndrrom heb gehad bij de laatste IVF en 2 weken in het ziekenhuis opgenomen ben geweest ivm meer dan 14 liter vocht vasthouden. Maar gelukkig gaat alles nu goed en probeer ik meer en meer er van te genieten dat het ECHT WAAR is.

Veel succes, meiden!
Warme groet, Sarah

Hoi Sarah!

Heerlijk voor je, dat het nu goed gaat. Geniet er inderdaad van! Enne een postieve instelling is al heel wat waard toch! Het zal je zeker gaan lukken deze keer.
Heel veel succes.

Groetjes Eli

Hallo allemaal,

Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn om op oudere leeftijd een kind te nemen. Mijn  1e kreeg ik toen ik 26 jaar was. Mijn 2e: 36 jaar, mijn 3e: 38 jaar en nu gaan we voor een vierde: hopelijk 39/40 jaar.Toen ik van mijn 2e zwanger was, voelde ik me best een "oude" zwangere moeder, totdat ik in het ziekenhuis kwam. Velen kregen daar op dezelfde leeftijd hun eerste kindje. Dus oud NEE.
Ik heb wel een vruchtwaterpunctie laten doen bij 2e en 3e kindje. Ik heb er niet veel van gemerkt, alleen je moet je de eerste twee dagen rustig houden. Het feit is gewoon dat ik me geen leven kan voorstellen met een mongolide kindje. Heel je leven zit je er aan vast met zoveel zorgen (heb met ze gewerkt). Ik beaam de moeders die dat wel kunnen en voor kiezen, maar wij niet. Dus de keuze voor de vruchtwaterpunctie was heel bewust gekozen met zekerheid. Het lijkt allemaal enger dan het is.

Het mooiste is van een oudere moeder te zijn, is dat je het leven al beter kent, je gaat makkelijker met de kleintjes om en maak je gewoon minder zorgen, minder gestrest enzo en een carriere ben je mee bezig of heb je al een deel gehad.
Ik vind het gewoon geweldig om kinderen te hebben en geniet elk minuut ervan.

Dus meiden niets is te oud. Geniet maar gewoon.

Groet josje

Hoi Eli

Ik ben 39 en ben zwanger. Dit is mijn 2de zwangerschap, maar als alles goed gaat wordt het mijn eerste kindje. Heb begin augustus een miskraam gehad en ben nu gelijk weer zwanger. Tot verbijstering van mijn man en uiteraard mijzelf.
We zijn erg blij. 5 oktober krijgen wij een echo om te kijken hoe ver ik ben, maar zwanger ben ik. Ben kotsmisselijk, kan geen eten ruiken.

Liefs

Lydia

hi eli,

ook ik ben 36plusser en wel 38 jaar. ik ben zwanger van de tweede. mijn
eerste is een dochter van 15 en een half (heel belangrijk voor haar).
ik voel me heel erg bijzonder dat ik zowel op jonge leeftijd als
nu   zwanger mag zijn. ik heb een vlokkentest laten doen, die ik
heel erg pijnlijk vond. ik wilde perse weten of het kindje gezond was,
hoe graag ik het kindje ook wilde ik wilde dat weten, als het niet goed
was geweest zou ik de zwangerschap laten afbreken. ook die keus vond ik
heel erg lastig, vooral ook omdat het ziekenhuis mij vertelde dat als
het niet goed was, zij tot de 12e week de zwangerschap middels abortus
zouden afbreken en na die 12 weken, zou ik ingeleid worden voor een
'normale' bevalling. daar zag ik enorm tegenop. ik heb toen informatie
ingewonnen bij een abortuskliniek. zij breken zwangerschappen af tot 22
weken. ik zou dan kunnen kiezen voor volledige narcose. dat gaf mij
rust. gelukkig is het allemaal niet nodig geweest, want de test gaf een
kerngezond kind aan! ik ben nu 25w + 3d. verschil tussen eerste
zwangerschap en nu is dat ik me hondsmoe voel, veel last heb van
hartkloppingen, waardoor ik slecht slaap, met vlagen last heb van een
lage bloeddruk waardoor ik me dizzy voel, harde buiken, maar verder
voel ik me prima en gaat het goed met mijn kindje. mijn dochter is
superblij dat ze na zoveel tijd toch een broertje of zusje krijgt en we
kunnen bijna niet wachten tot het geboren is!

het doet me goed om te lezen dat er veel meer zwangere vrouwen zijn die
boven de 36 zijn. soms denk je wel eens dat je de enige bent, hihi niet
dus!

groetjes

marretje

Terug
Bovenaan