zwanger op wat latere leeftijd wie ook?

Ik ben de benjamin hier, ben 35 en vier maanden geleden bevallen van een dochter, ik heb er juist bewust voor gekozen om op "latere" leeftijd een kind te mogen krijgen.
En inderdaad of je nou 18 bent of in de veertig je houd toch allebei evenveel van zo`n wondertje.

groetjes jasmine

Hoi dames,

hoe gaat het, effe checken hoe de uitslagen waren van jullie testen.
is alles goed.

ik heb als het goed is mijn laatste test gehad 20 wkn screeningsecho en alles is goed met onze zoon.

daar zijn wij super super blij mee.

en jullie????

Trust

Hoi dames,

hoe gaat het, effe checken hoe de uitslagen waren van jullie testen.
is alles goed.

ik heb als het goed is mijn laatste test gehad 20 wkn screeningsecho en alles is goed met onze zoon.

daar zijn wij super super blij mee.

en jullie????

Trust

Ik ben 26 en zwanger. Mijn moeder was  40 toen ze mij kreeg. Ze was 37 toen ze mijn oudste broer kreeg. Mijn ouders hadden het al opgegeven na 14 jaar proberen. Er waren toen nog geen extra behandelingen.
uiteindelijk heeft ze dus 3 kinderen gekregen. Mijn ouders zijn nu 65 en 68. Ze zijn enorm sportief en zien er 10 jaar jonger uit (minimaal) ze hebben een fantastische conditie. Dit komt ook door ons. door later aan kinderen te beginnen heb je als ouder ook nog lang de kinderen in huis.
Ik heb heerlijke ouders die veel voor ons over hebben en ons het beste hebben gegeven wat ze konden. Tuurlijk was het raar op school als ze vroegen hoe oud zijn jouw ouders. Er zat toch wel een heel verschil tussen. Toen ik jonger was schaamde ik me wel (snap niet waarom) doordat je de oudste ouders had. (sommige opa's en oma's waren zo oud als mijn ouders) Maar naarmate ik ouder werd niet meer. Ze hebben me en mijn broers een goed leven geboden en ik hou niet minder van ze. Ook de communicatie is altijd goed geweest. Niks geen generatiekloof ofzo.

Ik vind dat iedere vrouw zwanger mag worden wanneer ze eraan toe is en dat ze niet veroordeeld wordt.( mits ze gezond is maar dat geldt voor elke leeftijd.)
Ik heb heel veel geleerd van mijn ouders omdat ze zoveel meer levenservaring hebben dan jongere ouders. Nu ben ik zelf jong maar niet extreem jong. En ik hoop dat mijn ouders mijn kindje veel kunnen leren.
Ik ben trots op ze.
Dus alle oudere mama's ik denk dat jullie kinderen net zo trots worden op jullie als ik op mijn ouders!
groetjes sacha

Hoi allemaal,
Ik heb eens even wat van jullie berichtjes gelezen, en het valt me op dat er nog genoeg aanstaande moeders zijn van 35+. Zelf word ik donderdag 40 en ik voel dat ik best nog een tweede kind zou willen. Eigenlijk wil ik dat al heel lang (de eerste en enige is 13) maar het is er tot nu nooit van gekomen. Ik ging er al van uit dat het voor mij te laat is, maar het lezen van jullie positieve berichten maakt dat ik toch weer een beetje hoop krijg dat het nog zou kunnen.
Ben trouwens wel een alleenstaande moeder, zonder vaste relatie.. dus het zal wel improviseren worden om zwanger te worden in de eerste plaats
In ieder geval voel ik me niet meer zo zonderling door mijn kinderwens die ik nu voel. Ik zie wel hoe het loopt verder.

groetjes, flippie

Hoi hoi,

Ik ben (nog) 36 en ben voor de tweede maal zwanger, de eerste zwangerschap is bijna 10 jaar geleden en is in een miskraam geindigd. Ik vind het allemaal heel erg spannend, ik ben nu 7 weken. Jammer vind ik de reacties van mensen, die heel verbaasd reageren omdat je pas zo laat aan kinderen begint. Als of je dat allemaal maar even zo kunt plannen. Je begint toch niet aan kinderen, je hebt het geluk om ze te mogen krijgen.

xx Karen

Hallo,

Ik ben nog 35 jaar, en momenteel 13,5 week zwanger van mijn 5e kind.
Ik heb een dochter van 11, een dochter van 5, een zoon van 3 en een dochtertje van 2, en nu dus ongepland, maar zeker niet ongewenst zwanger van nr 5.
Morgen een termijnecho en volgende week naar de verloskundige.
Wel hebben we besloten om geen onderzoeken zoals nekplooimeting e.d. te laten doen.

Maar weet iemand bij welke week je het geslacht kunt zien, want ik heb het gevoel dat ik nu een zoon krijg, en daar wil graag wat meer zekerheid over hebben.

Ik ben ook 37 jaar en zwanger.

Ook niet van mijn eerste maar van mijn 4e kindje.
Ik ben nu 16,5 week.

Het is wel weer erg spannend. Hopen maar dat alles goed gaat.

Ook voor jullie

groetjes mery

Terug
Bovenaan