zwanger op wat latere leeftijd wie ook?

Hallo Eli,

Fijn om te weten dat er toch nog best wat vrouwen op latere leeftijd zwanger zijn. Ik ben Josi, 42 jaar en sinds 13 weken en 1 dag zwanger van ons 1e kindje. Ik heb nooit de hoop opgegeven omdat mijn moeder ook 43 was toen ze mij kreeg. Ik ben er echter nooit hysterisch mee bezig geweest en dacht altijd komt het dan komt het en komt het niet dan moet het zo zijn. Heb verder een fijn leven en een leuke baan.

Maar nu is het dan toch zover. Ik ben bij de gynaecoloog geweest en voor zover hij het zien kon was alles goed, hij zei; je bent een gezonde Hollandse meid dus in het vervolg naar de verloskundige. (Wij hebben ervoor gekozen om geen verdere onderzoeken te laten doen, het is zo welkom na zolang wachten en we zijn ons bewust van het verhoogde risico). Daar ben ik 19 oktober geweest en weer een echo gehad. Alles leek goed en het kindje was al flink bweeglijk, leuk om te zien. Ik heb verder geen last van misselijkheid, ook in het begin niet, alleen  pijnlijke borsten, veel plassen en moe. Ik heb het er graag voor over.

Ik wens jou en de anderen een hele fijne zwangerschap toe!!

Groetjes Josi

Hallo dames,

Hier ook een wat oudere as. moeder. Ik ben 37 jr, en zwanger van mijn eerste kindje. Eind februari werd er een missed abortion geconstateerd bij een zwangerschap van ruim 9 wkn, maar na ruim 4 maanden was ik weer opnieuw zwanger. Inmiddels ga ik de 18e week in en alles gaat goed. Uitgerekend 16 april.

Groet,
Noor

Hallo oudere mama's (in spé) !

Ook ik ben een 36+ moeder.

Ik ben nu 37 jaar en tot onze grote verbazing 5 1/2 week zwanger van ons tweede kindje.

Ons eerste kindje is een zoon met de naam Stijn die op 3 januari van dit jaar geboren is.
Ik was dus 36 toen ik van hem na 3 jaar proberen zwanger werd.

Nu is het na 2 pogingen al raak en zal er dus maar 1 1/2 jaar tussen de eerste en de tweede zitten - iets wat we totaal niet verwacht hadden, maar wat we uiteraard geweldig vinden.

Diep in ons hart hadden we er rekening mee gehouden dat Stijn alleen zou blijven, want we hebben na zijn komst afgesproken dat we zouden proberen tot ik 40 jaar zou worden.
Dat was dus nog 3 jaar en omdat het bij hem 3 jaar geduurd heeft dachten we dat de kans heel klein zou zijn.

Zo zie je maar weer - de wonderen zijn de wereld nog niet uit !

Groetjes en allemaal een fijne zwangerschap gewenst.

Jolanda

hallo, leuk om meer 'oudere' moeders te lezen op het forum,
ik heb een vraag aan degene die al grotere (tiener) kinderen hebben, hoe vertel je dat aan hen? wij hebben nog niets verteld en vermoeden dat ze er geen barst aan vinden en erg negatief kunnen zijn. ik zie er dus wel tegen op.
gjes miep36

hoi allemaal

ik ben ook al op leeftjd  37 en zwanger van me 3de
ik was al jong moeder  met 20 kreeg ik me eerste    en me dochter is nu 17 en heb een zoon van 14   en nu via icsi zwanger van de 3de en met een andere partner en wilde altijd nog een kleine en nu is het dan na 3x icsi gelukt en zijn dolgelukkig . mijn vriend helemaal diehad nooit gedacht dat hij vader zou worden daar hij een hoge dwarsleasie heeft en in een rolstoel zit   .

ik ben nu 16 weken zwanger en ja heb ook kwaaltjes misselijk en hartkloppingen maar vooral bandenpijn en me buik doet pijn  ik hoop dat dat snel afzakt en zal wel bij elkaar horen   , heb ook last van rugpijn en draag dan een   babybelt en dat werkt .

me 2 kids zijn dolgelukkig en vind het super spannend dat er een broertje of zusje bij gaat komen    

groetjes en succes allemaal  

liefs petra  

Hallo dames,

Ik hoop dat alles met ons oude taarten goed gaat. Als je op onderwerpen kijk zie je een onderwerp met de naam “ja ik heb bewust gekozen om jong moeder te worden”

Het wordt op dit moment een ontzettend felle discussie. Wat mij het meeste opvalt is dat de meeste denken dat wij eigenlijk te oud zijn voor een kindje op onze leeftijd bv als je 40 bent is je kindje 10. sorry maar bij de meeste van ons zal het pas rond onze 50ste die leeftijd hebben en wat dan?? (bij mezelf 48 als mijn kindje 10 is)

Zullen deze kindjes minder van ons houden en zullen wij minder met deze kindjes kunnen doen omdat wij rond de 50 zijn???

Ik dacht laat ik het hier ook maar eens ter sprake brengen. Lijkt mij toch ook een onderwerp voor ons.

Groetjes

Trust

Hallo allemaal,

Ik heb inderdaad ook met enige verbazing naar andere discussies gekeken en daar de vooroordelen gezien, volgens mij maakt het tegenwoordig toch helemaal niks meer uit hoe oud of jong je bent als je aan kinderen begint?
Ik ben zelf 23 jaar en heb er voor gekozen om nu een eerste kindje te krijgen, een tweede wil ik heel graag maar daar komt  met het oog op mijn studie e.d wel een aantal jaren tussen te zitten....wordt ik dan ook te oud?
Het maakt helemaal niks uit hoe oud je bent als je aan kinderen begint, als je er zelf maar klaar voor bent en als je wat ouder bent heb je alleen maar het voordeel van extra levenservaring die jij je kind aan kan bieden...een groot voordeel dus!

Iedereen een hele fijne zwangerschap!

Groetjes Brechtje, 24,4 wkn. zwanger

ik vind het heel fijn dat ik nog zwanger mag worden, zelfs al ben ik geen jonge deern meer. ik ben nu meer genuanceerd, sta steviger in mijn schoenen en heb nu een fijne stabiele relatie met een zorgzame verantwoordelijke man. ik had mijn kinderen ook misschien wel liever eerder gekregen, maar toen was het voor mij niet veilig en zeker niet voor een opgroeiend kind.
toen ik 18 was, dacht ik ook dat het vanzelf zou gaan en huisje boompje beestje kindje voor mijn 25e geregeld zouden zijn, maar helaas. t is ook nog heel erg leuk om moeder te worden als je 36 of 46 bent. de emmer met tranen die ik al gehuild heb, hoef ik niet te ruilen met een ander, maar laat ons oudere moeders ook lekker genieten van het wonder.

Terug
Bovenaan