Zwanger tweeling juli ‘19 uitgerekend

Kletsteam is actief !

Hier gister heel gedoe gehad in het ziekenhuis.
Afspraak werd gepland bij een gynaecoloog die normaal geen zwangerschappen doet. Infeite was dit me intake gesprek. Nou meneer wist zelf niet wat die hoorde toen ik het hele verhaal vertelde dat ik nog steeds geen duidelijk termijn heb.
Hij kon ons wel vertellen dat we een twee-eiige tweeling kregen (yay dat scheelt weer iets minder zorgen). Uiteindelijk hoofd gynaecoloog erbij gehaald die zei klaar ermee nu een echo we moeten weten waar we aantoe zijn. Apparaat kon 2e kindje niet goed in beeld krijgen en zelf kon ik niet heel snel een kloppend hartje vinden dus stress zat er goed in. Hupsa binnen 10 min lag ik op andere kamer waar ze nog een echo maakte. Daar waren beide friemeltjes met kloppende hartjes te zien ! YES. Echt een opluchting na een uur gekloot in het ziekenhuis. Nu moeten we ook voor morgen beslissen of we een combinatie test willen aangezien de tweeling anders te groot is.
Ik twijfel hier enorm aan. Ik heb bij mijn eerste kindje er bewust voor gekozen om dit te doen. Ik zat namelijk nog op school en had geen stabiele situatie om een evt gehandicapt kindje op te voeden. Gelukkig was de uitslag toen heel goed en heb ik de zwangerschap voortgezet.

Nu met een tweeling lees ik verschillende dingen (punt 1 betaal je gewoon bijna dubbele kosten hiervoor). Bij een tweeling is het resultaat niet altijd kloppend omdat het lastiger op te meten is en het bloed nog wel eens wil afwijken. Het kan dus zijn dat je een positieve uitslag krijgt maar dat die dus niet klopt. Heb ook beetje ingelezen over wat er gebeurd als er dus wel een groot risico is.
Je krijgt dan een vruchtwaterpunctie. Na deze punctie ervaart 2 van de 100 vrouwen een miskraam. Ik vraag me dan ook direct af ben ik dan beide kindjes kwijt of 1? En ik heb me direct maar ingelezen over hoe het kindje evt weggehaald word als er een besluit komt om het niet te houden.
Dit deed me zoveel dat ik gister voor mezelf niet over me hart kon krijgen om dat te doen. Nu weet ik dus überhaupt niet meer of ik de test wil doen, omdat het me deels toch angstig heeft gemaakt.
Ik ben ook bang dat het teveel stress mee zal brengen terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

We zijn hier dus nog heel erg in dubio wat we nu moeten doen.
Ik heb vanmiddag me 'echte' termijn echo om te kijken hoe alles nu zit en wat de uitgerekende datum nu echt zal worden.

Oke nu dat verhaal is geweest zal ik even ingaan op de rest.

Ik probeer zoveel mogelijk te blijven drinken vooral water en af en toe een glas cola tussendoor om me maag wat 'rustiger' te krijgen. Moet zeggen dat dat best goed gaat.

Ik ga geen borstvoeding geven alleen de eerste 3 dagen ziekenhuis (ik krijg zeker een keizersnede). Waarom niet? Bij mijn eerste bracht dit in een maand tijd zoveel stress en gedoe met zich mee dat ik echt compleet opgebrand was. Met een tweeling lijkt me dat nog veel erger!
Nu heb ik wat ingetrokken tepels dus kindje kan lastiger aanhappen, moest dus gebruik maken van tepelhoedjes. Maar had zoveel melk voor 1 kindje dat binnen een seconde dat hele tepelhoedje al overstroomde van melk waardoor me zoontje steeds stikte in de melk. Uiteindelijk bleek hij ook nog verborgen reflux te hebben dus elke 2 uur kon ik mezelf douchen omdat ik onder de melk zat.
Elke keer 4 hydrofiele luiers om me heen en langs me .. tepelhoedjes en een jankende baby. Ik was zo intens gelukkig toen ik was gestopt.
Ik wil dit echt never ever meer meemaken dus vandaar dat ik het met twee zeker niet ga doen haha.Wij hebben alles voor de kamer al uitgedokterd aangezien ze bij ons op de kamer moeten we hebben een klein appartement. Dus infeite zijn wij al klaar met het uitzoeken.  We hebben natuurlijk ook weer de allerduurste kinderwagen uitgekozen haha. Dus daar moeten we nog goed naar gaan kijken.
Wij hebben de namen ook al klaar liggen. Zodra we weten wat het word gaan we er nog eens goed naar kijken.
We hebben 3 jongens namen en 2 meisjes namen.
Infeite hebben we nu 7 setjes met namen (jongens dubbel omdat we twijfelen). Dus nadat we de geslachtjes weten kunnen we de helft al wegstrepen :D

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !  Ik ben mama van een tweeling van inmiddels bijna 8 jaar. 2 meiden, twee eiig.Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad en ze zijn dmv een geplande keizersnede geboren. Wat ik het lastigst vond is dat iedereen er ( ongevraagd) een mening over heeft .. zo dat is wel schrikken, jeetje dat wordt wat, jij zult het wel zwaar hebben en ga zo maar door! Ik ben nu 23 weken zwanger van mijn 3e kindje ( een jongen) en het eerste wat iedereen zei was “ toch niet weer een tweeling” ? Ik heb het nooit als extra zwaar ervaren !! Een kindje krijgen veranderd je leven, dat is met een tweeling niet anders en het is misschien dubbel zo druk maar ook zeker dubbel zo leuk ! Ik heb nooit gevreesd om nog een tweeling te krijgen al brengen 4 kinderen wat praktische zaken met zich mee .. geniet van je zwangerschap ! 

Mijn telefoon werk niet helemaal lekker mee haha maar Sydx wat een heerlijk nieuws voor je!!! Ik hoop dat je nu lekker beetje kan ontspannen en genieten! Wat blij voor je!  IDMH wat fijn om inderdaad eens een ander geluid te horen. De reacties die je omschrijft zijn heel herkenbaar en ik merk dat ik best verander daardoor van een nuchter persoon in een brok spanning dus heel fijn dat je al deze reacties van mensen (meestal zonder ervaring ) even kan relatieveren!! Thanks! 

Lekker veel geschreven weer :).

Tjee Sydx wat een spannende dag gisteren, beetje onnozel dat je bij een gyn. op gesprek moest die normaal niets met zwangerschappen doet, en dan de domper van de lastige echo nog.. erg vervelend. Maar gelukkig met een goed einde! Heb je daarna ook nog een goede termijn echo gehad? Wanneer ben jij uitgerekend? ben benieuwd!

Jee als ik jou zo hoor over die nipt ga ik ook weer twijfelen. Op internet kun je zo weinig vinder over de nipt van een tweeling. Ik ga me hier goed over laten informeren maandag, die vruchtwater punctie zie ik overigens helemaal niet zitten. Ik dacht dat ze met het bloed het e.e.a. al wel konden zien. Dat vind ik het overwegen wel waard. Bloedprikken moet ik toch. Maar die punctie daar pas ik zeker voor! 
Hoe gaat het nu verder met jou, slaat de medicatie nog steeds goed aan? Misschien moet ik het hier ook maar met mijn gyn. over hebben. 

Heel fijn ook jou verhaal te lezen over je borstvoedings-ervaring heel veel herkenning lees ik hierin terug over hoe ik het ervaren heb en bij mij was het maar 8 dagen. Ik kijk het gewoon aan. Wordt het niks gewoon lekker over naar de fles. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd voor welke wagen jullie hebben gekozen. Wij zijn ons ook aan het oriënteren. Met de voorkeur voor een wagen achter/boven elkaar niet de kindjes naast elkaar. (ivm de smalle gangen overal). Ook zouden we het fijn vinden als er een meerijd-plankje achterop kan voor onze dochter.

Ooh wat leuk, de namen al grotendeels paraat. Nee zover zijn wij nog lang niet. Ik weet nog niet eens 1 naam, haha. Maar wel echt heel leuk!

IDMH, leuk ook van een 'ervaren ;)' tweeling-mama iets te horen.
De reacties om ons heen zijn ook zo raar vaak, ik maak me er nog niet zo'n zorgen om gelukkig, hooguit bereid ik me voor op dat het wel echt een stuk pittiger zal zijn. Zeker omdat we al een dochtertje hebben. Maar dat loopt wel los. Jij een hele fijne zwangerschap gewenst!

Melanie, Ja ik ben nu ook extra benieuwd of dat er nu wel een rede was waarom ze tegen mij zeiden dat het een twee-eiige tweeling zou zijn. Ik ben nu 11.2 weken (maar de termijn echo zal dit nog exact moeten vertellen). Leuk dat we met een paar dames zo dicht op elkaar zitten met een tweeling.

Hier ook een pittig dagje achter de rug. Heb een bloeding en slijm/propjes verloren. Was zo schikken, ik dacht echt dit is mis! :(.
Heel fijn dat we meteen terecht konden, ze hebben inwendig onderzoek gedaan. Er zat een inwendig wondje en baarmoedermond was dicht, dat was positie dus! nu hebben ze nog wat op kweek gezet. Vandaag of maandag uitslag daarover. We hebben nog een echo gehad, deze was ook heel spannend. Kindjes lagen er heel rustig bij. Eentje lag er verkeerd voor dat dit ook heel spannend was, ik dacht dit is mis. Bij ons ook veel spanning tijdens de echo. Gelukkig ook de 2e een hartslag gezien. Pff.. wat een spanning. Nu ook zo blij dat ik maandag weer een echo heb. 

Vinden jullie het leuk/makkelijk om groepsapp te starten? Merk dat ik het erg fijn vind jullie verhalen en ervaringen te horen en moet zeggen dat ik dit forum beetje onhandig vind....

Ik ben voor! Zet alleen niet graag mijn telefoonnr of mail adres hier neer. Ik wil wel even een mail adres aanmaken, waarop jullie een nr. Kunnen sturen?  Volgens mij kan je hier geen PB naar elkaar kan sturen.

Terug
Bovenaan