Zwanger tweeling juli ‘19 uitgerekend

Heftig Kiot! Ik hoop dat je op de een of andere manier toch je slaap kan vinden, er zijn nog wel een aantal nachten die je door moet. Vervelend dat je ook weer misselijk bent. Wel een heel mooi puntje dat je dames het zo goed doen. Liggen mooi in lijn met normale groei. Dat is super ☺️. Ik hoop dat de komende tijd snel voor je gaat. Sterkte! Tjee Sydx, pff herken helaas deels wat je zegt, maar ik heb ook nog ‘oke’ dagen tussen door. Je zal ook wel veel afgevallen zijn? Wat doe jij eraan om te zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt/houdt heb je tips (gekregen)? Fijn dat je morgen bij de gyn terecht kan ☺️! Laat je weten hoe het was, ben erg benieuwd. Wij wachten tot volgende week maandag. Mij lijkt het ook erg leuk een jongen en meisje! Wij hebben nu ook al een meisje. Ze is bij de uitgerekende datum 22 mnd. Straks 3 kids onder de 2. Hoe komt het dat je denkt dat je een jongens-mama bent? Na de afspraak met de gyn lijkt het me ook wel erg leuk te oriënteren naar een duowagen wat we willen met de kinderkamers etc. Maar we houden het wel nog bij oriënteren. Ik zit trouwens vanaf nu thuis. Voor mijn zwangerschap wel heerlijk. Zou niet weten hoe ik nu fatsoenlijk had kunnen werken. Maar ik verveel me wel. Kom niet verder dan de bank. Anders had ik graag uitstapjes met mijn dochter gedaan.  

Sydx, super vervelend dat je zo beroerd bent! Hoop dat medicijnen helpen en je beetje kn gaan genieten! Net zelf 12 weken echo gehad en uitgerekende datum is weekje naar voren geschoven. Zag er allemaal goed uit en twee mooi kloppende hartjes... hele koffer aan informatie meegekregen dus hoop te lezen vanavond! Gyn gaf aan dat kans dat ik nu nog misselijk wordt erg klein is en dat is wel erg fijn maar extra respect voor vrouwen die hier zooo last van hebben... vind moeheid al lastig laat staan misselijk! Veel succes allemaal 

Jaa wat fijn Melanie!Interessante info gehad, had je er iets aan? Laat jij de Nipt test doen? Ben ik ook wel benieuwd naar bij de andere dames?en zou je graag willen weten of de kleintjes jongens/meisjes of beide zijn?  Sydx hopelijk voor jou vandaag ook een goede afspraak bij de gyn! 

Nou het verhaal tussen een en tweeeig is me eindelijk duidelijk... er is nu nog niets van te zeggen.. als het straks een jongen en meisje is weet je zeker dat het tweeeiig  is, hebben de kindjes hetzelfde geslacht dan kan het nog steeds beide zijn... ongeacht dat ze een aparte vruchtzak en placenta hebben. Wij hebben lang over de nipt nagedacht. De kindjes zijn hoe dan ook welkom en ik dacht stel dat je een negatieve uitslag krijgt bij een van de kindjes kan de stress nooit goed zijn voor de andere dus vanuit dit oogpunt hebben wij besloten dit niet te doen. Belangrijkste reden voor ons is kindjes zo een goed mogelijke start te geven in mijn buik. We willen wel heeeeel graag het geslacht weten. Wij vinden een tweeling al verrassing genoeg en vinden het wel handig voor voorbereidingen... i.p.v. 4 namen 2 bedenken wordt al een uitdaging ?! Hele leuke logeer koffertjes van Woezel en pip meegekregen met leuke cadeautjes en heeel heel heel veel boekjes met informatie die ik nog niet uit heb haha.Hoe staan jullie tegenover de nipt en geslachtsbepaling ?? 

Hebben jullie trouwens al nagedacht over borstvoeding??? Weet dat dit natuurlijk heel persoonlijk is en merk dat veel mensen om me heen er al vanuit gaan dat ik dat ga geven maar zelf twijfel ik mega ivm tweeling lijkt me flesvoeding ideaal... iemand ervaring of ideeen hierover? 

Goede vraag Melanie! Ik denk dat het iets heel persoonlijks is. Het lijkt me wel pittig. Maar wanneer je daar doorheen bent lijkt het me ook wel ideaal. Niet dubbel zeulen met alle melkpoeders/flesjes etc. Midden in de nacht is het ook ‘gewoon’ aanleggen. Maar voordat je daar bent lijkt me het wel een hele pittige tijd. Het moet je ook maar lukken/liggen. Ik denk dat ik het wel wil proberen, al is het maar voor de eerste week, desnoods kolven. Ik vind borstvoeding als eerste start wel iets goeds. Zeker als ze te vroeg geboren worden. Maar ik weet uit ervaring dat het heel pittig kan zijn. Bij mijn dochter lukte het niet. De kraamweek bestond bij mij uit borstvoeding proberen te geven, daarna fingerfeeding (met een spuitje moedermelk geven) en daarna 20 min kolven. Na die tijd was het eigenlijk meteen al tijd voor het volgende rondje. Omdat mijn dochter te weinig voeding binnenkreeg. Vanuit het zknhuis ook een verkeerde BV start gehad. Dikke pech. En totaal maar 8 dagen vol gehouden. Maar zo had ze wel 10 dagen mijn voeding. Lang persoonlijk verhaal zo ?. Maar ondanks de ellende blij dat ik het geprobeerd had. Mijn verloskundige gaf aan dat wij een 2eiige tweeling kregen. Dat ze dat bij de eerste echo kon zien. Geen idee of dat ze dat zij omdat de kans groot is. Of dat ze het in dat stadium echt kon zien. Ik ga het navragen. Ben benieuwd!wij willen het geslacht ook graag weten, eigenlijk om de rede die jij ook beschrijft. 2 is al zo’n verrassing en veel te regelen. Dan lijkt het ons wel zo handig om dit al te weten. Voor de buitenwereld houden we het graag nog geheim. Nipt laten we denk ik wel doen. Gewoon maar om alles uit te sluiten. Gezien het er nu 2 zijn lijkt het me wel prettig dit te weten. Met 1 had ik dit niet willen laten doen. Maar voor ik er zeker over ben wil ik me bij het volgende bezoek aan de gyn.   Nog goed over laten informeren. Lang verhaal geworden zo.. 

Uitgebreide verhalen juist fijn ?! Borstvoeding lijkt me ook wel iets moois maar ook zoooo slopend met twee.... ga er nog eens goed over denken!hoe verloopt zwangerschap verder bij jou? Hoever ben je nu? Pas twaalf weken maar kan nu al niet wachten .....

Oh en nog even kleine aanvulling.... verloskundige en gyno hebben beide uitgelegd dat je een of twee eeiig niet kan zien.... wel dat kans als ze in twee vruchtzakken zitter groter is dat het tweeeiig is maar dat dit geen zekerheid is ... terwijl overal op internet lees je wat anders haha nu maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit als ze maar gezond zijn maar het is wel apart dat er zoveel verschillende informatie wordt gegeven... ik hou voor nu maar even aan dat het niet bekend is tenzij het een jongen en meisje is ..... 

Terug
Bovenaan