zwanger van 2e. Verschil 9 maanden. Iemand ervaring en/of tips?

hoi meiden

Wij vinden het geweldig dat we zwanger zijn van een tweede kindje. We genieten elk uur van ons eerste kindje. Het is allemaal zo mooi.
Nu vroeg ik me af hoe het dadelijk praktisch gaat. Misschien heeft iemand ervaringen / tips of   zit eriemand in hetzelfde schuitje?
Want hoe moet het straks met de kinderwagen? Ik ga er vanuit dat mijn ventje net kan lopen als de kleine wordt geboren. Dan heb je toch echt twee kinderwagens nodig. En hoe gaat dat dan als je naar de winkel wilt met de auto ofzo?
Ook vraag ik me af hoe kinderen rond deze leeftijd reageren op een broertje/zusje. Het lijkt me allemaal ontzettend leuk!! Lekker samen genieten.

liefs jt

9 maanden verschil?????????

Ik gok dat je 18 maanden bedoeld, maar ben benieuwd

Tussen mijn eerste en tweede zit een jaar en 5 maanden (17 maanden dus) en mijn dochter was laat met lopen. Dus hebben we een tweelingwagen aangeschaft. Nu ben ik weer zwanger en de kinderen zijn 4,5 en bijna 3 als dit jongetje wordt geboren, dus ze lopen gewoon overal heen, gelukkig geen tweelingwagen meer nodig dus! Mijn tip is om zo'n wagen tweedehands te kopen. Want zo lang heb je 'm echt niet nodig; wat is de kans dat je na dit kindje een tweeling krijgt, of dat het je weer een keer overkomt dat je meteen na de 3e zwanger wordt. Het zou natuurlijk kunnen, maar meestal gebruik je zo'n wagen niet voor meerdere kinder-stellen.

Verder over het voorbereiden: kindjes van deze leeftijd zijn daar echt nog te jong voor. Mijn dochter kreeg toendertijd echt niets mee van de dikke buik van mama.

Ik weet even niet meer tips, maar als je nog iets bijzonders wil weten vraag maar raak! :)

Mijn kindjes schelen straks 14 maanden! Ben ook erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen. Mijn oudste is dan iig nog niet aant lopen, ja misschien een paar stapjes, maar veel meer zal het niet zijn denk ik.....
Ik hoop alleen maar dat ik straks met een dikke buik eens nachtje kan doorslapen, want dat zit er nu vaak nog niet in.....

Maar ik ben ook benieuwd of er nog meer tips komen, alles is welkom hihihi

xxx
Pauline

Ik ben dus niet de enige die in dit schuitje zit! Mijn oudste zoon is 3 en een half als de baby komt en mijn jongste zoon is dan 15 maanden.....Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen straks. Ik heb wel een duowagen en daar heb ik een kiddyboard bijgehaald voor het vervoer. In de auto passen drie stoeltjes naast elkaar dus daar hebben we weer geluk.
Ik denk dat je het allemaal maar over je heen moet laten komen, het is hier tenminste nu van 17:00 tot 19:30 spitsuur en dat zal ook wel blijven, denk dat een derde kindje, of een kindje kort op de vorige daar weinig verschil in uitmaakt!

Groetjes Brechtje

Hoi,
Mijn oudste zoon is nét 3 als straks in augustus de derde komt. De middelste is dan nog net geen anderhalf...
Wij hebben tijdens de zwangerschap van de tweede een duowagen aangeschaft. Dit omdat de oudste wel goed liep, maar nog niet echt snel..... en vooral omdat hij overal op af ging als we buiten waren. Dit gaat nu uiteraard veel beter. De jongste is nu 13 maanden en loopt nog niet, maar ik verwacht dat hij wel loopt tegen die tijd. Dan kunnen de middelste en de jongste dus in de duowagen.
Verder heeft het ook veel voordelen... veel hoef je niet dubbel aan te schaffen omdat je het gewoon voor allebei kunt gebruiken. Wat ook makkelijk was, was dat de oudste net naar een andere autostoel ging toen de jongste uit de maxicose moest.... was wel makkelijk.
Verder zou ik me echt niet te druk maken.... in het begin is het even zoeken naar een ritme, maar als je dat gevonden hebt weet je al heel snel niet anders meer.
Het voorbereiden lukte hier ook niet echt.... hij snapte er nog te weinig van. Dat lukt nu wel, nu hij 2,5 is.
De oudste was/is best jaloers op zijn broertje.... hij vond het zeker niet altijd leuk. Maar dit ligt ook heel erg aan karakter, want zie om me heen ook dat het heel anders kan hoor. Wel gaat het steeds beter en 'spelen' ze steeds vaker leuk samen.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

quote: jtzwanger schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2009 16:57:07'));

hoi meiden

Wij vinden het geweldig dat we zwanger zijn van een tweede kindje. We genieten elk uur van ons eerste kindje. Het is allemaal zo mooi.
Nu vroeg ik me af hoe het dadelijk praktisch gaat. Misschien heeft iemand ervaringen / tips of   zit eriemand in hetzelfde schuitje?
Want hoe moet het straks met de kinderwagen? Ik ga er vanuit dat mijn ventje net kan lopen als de kleine wordt geboren. Dan heb je toch echt twee kinderwagens nodig. En hoe gaat dat dan als je naar de winkel wilt met de auto ofzo?
Ook vraag ik me af hoe kinderen rond deze leeftijd reageren op een broertje/zusje. Het lijkt me allemaal ontzettend leuk!! Lekker samen genieten.

liefs jt

ook ik ben zwanger van ons 2e wondertje alleen is mn dochter dan 17maanden en iets ouder dan maar als er 9maanden tussen zit neem ik aan dat je eerste kindje dan 9maanden zal zijn als de 2e word geboren?of begrijp ik je verkeerd want dan kan de 1e dus echt nog niet lopen....
maar wij hebben een duo wagen aangeschaft naast elkaar voor 2 kindjes

wat een warhoofd ben ik ook!!

m'n mannetje was 9 maanden toen ik zwanger werd. Hij is dus 18 maanden, 1,5 jaar als de kleine komt. Idd veels te jong om hem voor te bereiden. Ik denk zelf dat hij dan nog niet kan praten. We zijn aan het denken over een wagen. Misschien kan ik deze een poosje van m'n schoonzus lenen, dat zou leuk zijn.
Nou jullie horen nog wel van me.. en laat de tips maar komen!!
Bedankt voor jullie reacties!!

Terug
Bovenaan