zwanger van 2e. Verschil 9 maanden. Iemand ervaring en/of tips?

Hoihoi,

Ik heb geen tips maar heb een soortgelijke vraag dus denk ik plaats hem maar hierbij :)
Ik ben ook zwanger van de tweede en en uitgerekend 9 dagen voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje. Ik moet dus sowieso een duowagen aanschaffen. Ik wil er niet een die naast elkaar zit maar een waarbij mijn dochter voor kan zitten en de baby achter kan liggen. Maar mijn vraag heeft met de box te maken. Moet ik dan twee boxen aanschaffen omdat voor mijn dochter de plank in de box al omlaag moet en voor de baby nog niet?
Of denken jullie dat ze met zijn tweeen in een box kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes Lydia

samen in de box is niet veilig. De oudste kan dan allang rollen, optrekken, kruipen  en misschien al wel lopen, en kan dus zo over je kleintje rollen/lopen etc. Maar wat dacht je van de simpele optie dat je voor de oudste helemaal geen box meer nodig hebt? Je kleintje kan dan in de box en 1 jaar is oud genoeg om ze uit de box te halen hoor! Ze willen de wereld gaan verkennen en het zou jammer zijn als ze niet zouden kunnen kruipen. En als jij een keer in de keuken bent ofzo (ik zeg maar wat) heb je genoeg aan traphekjes en tafel-hoek-beveiliging etc. Want druk krijg je het zowiezo! ;)

ps: mocht je echt fan zijn van de box (er zijn mensen die 'm als strafhoekje gebruiken ofzo.......) dan kan je je oudste daar altijd in zetten en je jongste op een kleed op de grond leggen. Die rolt de eerste weken echt nog nergens heen! :)

Hoi, dankjewel voor je reactie! Momenteel ligt mijn dochter niet veel in de box, maar we wonen op een flatje en ik neem haar makkelijk mee naar de andere kamer als ik bijv. de was ga doen of bed opmaak en dergelijke. Maar we hopen straks toch wel een huisje te hebben en dan is het makkelijk ze even in de box te zetten. Op een kleed op de grond is niet echt een optie omdat we een hondje hebben (nu pas 3 maanden) maar mocht ik dan naar boven gaan of als we dan nog hier wonen naar de wc bijv. dan leg ik haar niet op de grond bij het hondje. Maar je hebt inderdaad gelijk, beetje gevaarlijk om de twee bij elkaar in de box te leggen. En ik kan natuurlijk de hond altijd even in de keuken zetten of in haar bench. Ik ben al een stuk wijzer geworden dankjewel!

Hoi hoi

Tussen onze dochters zit net geen 18 maanden. We hebben een duowagen aangeschaft. De oudste liep wel maar niet naast de wandelwagen en lange afstanden.
De oudste ging al niet mer in de box dus die was voor zuslief.

De oudste heeft het zwangerschap verhaal niet echt meegekregen maar zodra haar zusje er was, was ze er ook hartstikke lief voor en echt een moedertje....

Nu zijn ze al bijna 5 en 3,5... ze kunnen heel leuk spelen maar ook gigantisch kibbelen en vervelen met elkaar!

Groetjes Juultje.

Wij verwachten ook ons tweede kindje. De oudste is dan 17 maanden.
Via marktplaats heb ik een duowagen gekocht. Lijkt me ideaal.

Heb eigenlijk ook nog even een vraag:
Wij zijn erg blij met de zwangerschap en hebben er ook bewust voor gekozen om niet teveel leeftijdsverschil te hebben. Wat me opvalt is dat ik zoveel reacties krijg als: "Nu al een tweede????" Hebben jullie dat ook? Ik vind het erg vervelend, net alsof ik me moet verdedigen of zo.
groetjes!

Hoi,

Onze kids schelen straks zo'n 19 maanden en wij gaan een kiddyboard kopen waar je ook op kunt zitten.
Voor de oudste kopen we er een buggy bij.
Als ik dan boodschappen ga doen, kan m'n zoon lopen of evt. zitten en als we lange afstanden weggaan, is m'n man er toch bij dus kan de buggy mee.

Over het feit dat onze kids maar 1.5 jaar schelen.
Wij krijgen idd ook vaak rare opmerkingen of de vraag of het een ongelukje was?!
Nee, wij wilden het graag zo en zijn dolblij dat ik gelijk zwanger bleek van de 2e!!
Stomme mensen !
Vind het sowieso een hele brutale vraag, zeker van vage kennissen, van m'n vrienden kan ik het dan nog wel hebben.

groetjes Cora

Ik herken het! Mijn twee schelen dalijk nog net geen 12 maanden.
Krijg ook echt van iedereen te horen, o is zeker een ongelukje. Zelfs mensen die weten dat voordat we mijn dochter kregen al langbezig waren en miskramen en dergelijke hadden gehad. Het is een wonder dat het nu zo snel raak was en het zal best zwaar zijn, maar ze hebben straks wel heel veel aan elkaar...

Terug
Bovenaan