zwanger van 2e. Verschil 9 maanden. Iemand ervaring en/of tips?

Hoi,

Mijn dochter is straks ruim 18 maanden als de baby komt.
Mensen reageren hier juist hartstikke leuk. Die vinden het gewoon superleuk voor ons, heb nog geen negatieve opmerking gehad.

Ik heb trouwens wel een duo wagen aangeschaft, want ik wandel vaak en veel en mijn dochter loopt alleen aan mijn hand....en niet meer dan 10 meter :)

groeten van Gea

Hoi,

Mijn oudste twee scheelden 18 maanden. Ik heb toen wel een duo wagen aangeschaft. Dat was ideaal. Samen lekker zitten, bij het ouder worden, samen dikke pret. Ik vond het niets om achter zo'n bord te lopen, maar dat is persoonlijk. En ik liep met de wagen toch zulke afstanden dat de oudste dat toen nooit had kunnen meelopen. Je kan niet verwachten dat zo'n kleintje dat ie naar het dorp loopt (grote mensen tempo 15 min) en daar boodschapjes doet en weer terugwandelt zonder problemen. Voordeel van een duowagen is toch ook: je kan je eigen tempo lopen, want zo'n kleintje loopt zo langzaam en ziet zo veel onderweg.
In de box hebben ze eigenlijk nooit samen gezeten. Dat is toch eng, voor je het weet ploft die grote op die kleine, gevaar zien ze nog niet.

Gewoon lekker genieten van 2 kinderen dicht op elkaar, want het is heerlijk, wat mij betreft had er nog minder tussen mogen zitten. Als je ze altijd zag: twee handen op 1 buik en zo op elkaar gericht en zo aan elkaar gehecht: heerlijk!

groetjes, keesje

hoi!!

Nou nou, veel reacties erop! Leuk dat er meerdere zijn die kort op elkaar 2 kinderen hebben!

Zelf ben ik ook bang voor reacties uit m'n omgeving. Ik weet dat m'n moeder het dus wel te snel vind. Maar daar gaat het niet om. Wij hebben er voor gekozen en wij vinden het wel erg leuk! En vaak als ze zien hoe leuk het is, stellen ze hun mening ook wel bij.

nog een vraagje: hoe lang maak je ongeveer gebruik van een duowagen? En kun je een duowagen makkelijk in de auto vervoeren?

groetjes

jt

Hoi mama's!

We hebben gisteren ontdekt dat we zwanger zijn van de tweede! We hebben een dochtertje van 4,5 maand. We wilden ook niet te lang wachten, maar dit is wel heel snel raak! En eigenlijk is het gevoel heel dubbel;  gelukkig dat we weer een wondertje krijgen, maar anderzijds de angst voor de reacties. Ik had een vervelende zwangerschap van de eerste, vanaf 26 weken veel in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk en beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ben eigenlijk nog herstellende (al voel ik me nu echt prima en ben weer lekker aan het werk!)... Men zegt toch dat je eigenlijk 9 maanden moet 'ontzwangeren'? Maar ik neem aan dat m'n lichaam klaar is voor een tweede... anders zou ik toch niet weer zwanger zijn? Of is dat een beetje naief van mij? Het is natuurlijk ook niet gezegd dat een tweede zwangerschap net zo verloopt. Ik hoop zo dat ik van deze zwangerschap wel mag en kan genieten...

Ik heb het mijn moeder vertelt, ze stond niet te springen.... Maakt me toch wel verdrietig... waarom kunnen mensen niet gewoon blij voor je zijn? Meteen die vooroordelen alsof het een ongelukje was en niet gepland.... Het is toch juist leuk dat ze straks maar een jaartje schelen?

Pfff... zou ik nu al weer last hebben van de hormonen? ;-)

Hey juffie, ik ken het! Mijn dochter was 3,5 maand toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was. Ik ben blijkbaar 2,5 maand na de bevalling weer zwanger geraakt.
Ik neem ook idd aan dat ons lichaam er dan wel weer klaar voor zou zijn. Zelf zit ik er heel erg mee dat ik nog zo'n 15 kilo extra meedraag en nu dus niet kan/mag lijnen.
Wij wilden ook niet lang wachten en omdat het al 3keer misgegaan was voordat we onze dochter kregen en we krijgen nu ook steeds reacties van mensen o is het wel gepland dan of is het een ongelukje? Wij zijn ook erg blij dat ze dalijk (nog net geen) jaar schelen, ze zullen veel aan elkaar hebben. Ik maak me niet meer druk om de reacties, wij zijn er blij mee en wat de rest vindt moeten ze maar lekker zelf weten.
Ik ben nu 15 weken en 2 dagen en ik heb nergens last van. Heb echt veel energie en doe veel met mn kleine meisje nu ze nog de enige baby in huis is :)
Je moet je niet zo druk maken en lekker genieten!

Lijkt me juist super  leuk je kindjes zo dicht op elkaar! Na de bevalling van mijn zoon ben ik niet meer aan de pil gegaan. Ben nu iets meer dan 7 weken zwanger en mijn zoon is nu 7 maanden. Het verschil is dan 15 maanden, maar van mij had er minder tussen gemogen hoor! Alleen die zwangerschapkilo's!! Pff erg he, heb er ook nog teveel aan zitten. En dan niet mogen lijnen = balen!! Ach, zien we over 7 maanden wel weer!!
Veel succes allemaal, x

Hey Dames ik ben niet zwanger maar was even mee aan het lezen.
Op 26 julli 2007 is mijn dochtertje Fenna geboren en op 29 augustus 2008 ons tweede dochtertje Yara. Tussen hun zit dus 13 maanden. Ook bij ons was het gepland. Ik ben nu wel gestopt met werken. Ik heb gekozen voor een koelstra flexxo twinn duowagen. Daar zitten ze naast elkaar. Ik vind het de ideale wagen tot nu toe kom ik door alle deuren en winkels.

Heel veel succes met jullie zwangerschap.

Liefs Nancy

Hoi meiden,

Vanmorgen had ik de eerste echo... en wat blijkt.... het zijn er 2!!!! Zo heb je geen kinderen, zo heb je in een jaar er 3! Ben totaal overdonderd... zo niet verwacht... Het wordt dus geen duowagen maar een triowagen! Moet het even laten bezinken allemaal... Zo gek, heb je straks twee van die kleine hummeltjes in je armen. En het is een een-eiige tweeling, dus echt hetzelfde! Ik kan het nog allemaal niet geloven.....

Terug
Bovenaan