Zwanger van de 2de. Alchol en sushi

<p>Hallo,</p><p>Ik heb vanmorgen een positieve test gekregen. Wij zijn zwanger van een klein wondertje? </p><p>Onze oudste is pas 10 maanden. We zijn pas met kerst begonnen om proberen zwanger te worden van de 2de. We zijn dus erg snel aangeteld! Natuurlijk erg blij maar had dit niet verwacht...</p><p>Nou heb ik vorig weekend een aantal wijntjes gehad. Van de week filet american en gister sushi. Ik voel me nu onwijs ongerust..?</p>

Hoi hoi,
Gefeliciteerd!!!
Toen ik zwanger was van de tweede heb ik voor dat ik erachter kwam ook alcohol gedronken en dingen gegeten die afgeraden worden. Mijn verloskundige heeft toen op mijn hart gedrukt dat ik mij er absoluut niet schuldig over hoefde te voelen maar het vanaf dat moment natuurlijk niet meer moest doen ;) (duh!) Dus probeer het los te laten, je hebt niks fout gedaan!
Liefs

Aller eerst van harte gefeliciteerd!!
Aan het begin van mijn zwangerschap ben ik twee weekenden achter elkaar er flink tegen aan gegaan een festival en Guus meeuwis. En toen kwam de positieve test. Inmiddels 37+6 weken zwanger van een gezond meisje! 
De verloskundige zei toen dat ik er me niet te druk om moest maken, gewoon vanaf nu niet meer doen!

Er is direct al uitwisseling van stoffen van moeder naar embryo, al vanaf dag 1 via het bloed. Dus ja, er kan iets mis zijn nu met je kindje, maar zeker weten kun je dat pas veel later. FAS is helaas nog altijd een groot probleem en door de sushi kun je een bacterie hebben doorgegeven al is die kans heel klein. 
Ik hoop dat je voorzichtiger bent nu je weet dat je zwanger bent. Wist je niet dat je zwanger kon zijn?

Terug
Bovenaan