Zwanger van de 2de. Alchol en sushi

Je weet niet dat je zwanger bent, maar je weet wél dat er een mogelijkheid is dat je zwanger bent. Waarom dan toch drinken?
En nee FAS kan een kind ook krijgen van 1x drinken tijdens de zwangerschap en er is al direct uitwisseling van stoffen, al meteen als de bevruchte eicel zich innesteld in je baarmoeder. 
Waarom ik dit zeg? Omdat dit de feiten zijn. TO kan het nu niet meer terugdraaien, maar misschien dat het anderen wel wakker schudt.
Stop dus gewoon met drank als je gaat proberen een kindje te krijgen. In elk geval de twee weken nadat je onveilige seks hebt gehad, maar je nog niet weet of je zwanger bent. Je weet dan immers dat de mogelijkheid bestaat dat je zwanger bent. 

Het is misschien zo dat er een kans zou kunnen bestaan ja, maar die kans is zo klein. 
Fijn dat jij blijkbaar snel zwanger werd waardoor je je perfect aan de regeltjes kon houden. Dit gaat niet voor iedereen op en dan ga je soms gewoon door met je leven. Ja ook met de kans dat je een glaasje drinkt terwijl je zwanger zou kunnen zijn. Maar wat ik zeg: kans op FAS van eenmalig drankgebruik is nihil. Maak anderen niet onnodig bang met je feiten. Als je die feiten kwijt wilt, kom dan ook met statistieken over hoe vaak FAS voor komt van eenmalig drankgebruik. 
We zijn hier om elkaar te helpen en voor geruststelling. Niet om elkaar onnodig in paniek te brengen. 

Het is misschien zo dat er een kans zou kunnen bestaan ja, maar die kans is zo klein. 
Fijn dat jij blijkbaar snel zwanger werd waardoor je je perfect aan de regeltjes kon houden. Dit gaat niet voor iedereen op en dan ga je soms gewoon door met je leven. Ja ook met de kans dat je een glaasje drinkt terwijl je zwanger zou kunnen zijn. Maar wat ik zeg: kans op FAS van eenmalig drankgebruik is nihil. Maak anderen niet onnodig bang met je feiten. Als je die feiten kwijt wilt, kom dan ook met statistieken over hoe vaak FAS voor komt van eenmalig drankgebruik. 
We zijn hier om elkaar te helpen en voor geruststelling. Niet om elkaar onnodig in paniek te brengen. 

Zo, azijn op Gebruiker10102467? Reageer dan gewoon niet.
Laat mensen doen wat ze zelf willen en ga niet over FAS praten als je misschien 1 x alcohol gedronken hebt en 3 dingen verkeerd hebt gegeten. Kans is zo nihil tot eigenlijk niet aanwezig.

Om op je verhaal te reageren; de innesteling is bij mij vorig jaar kerst begonnen en met nieuwjaar was ik dus zwanger. Toen heb ik ook nog alcohol gedronken en vast iets gegeten wat tegenwoordig op het niet lijstje staat.
Inmiddels een mega gezonde dochter van 4 maanden.

Mijn vk zei ook dat dit geen kwaad kan. Er zijn overal 100.000 onderzoeken naar. Er is zelf een onderzoek dat borstvoeding slecht zou zijn voor je kindje dus kun je nagaan waar de wereld heen gaat..
Lekker genieten van je zwangerschap en je nu mooi houden aan het welles/nietes lijstje :)

Ik zou me noet zo snel zorgen maken! Ga lekker genieten van je zwangerschap, want sterss is denk ik vele malen gevaarlijker voor je ongeboren kindje, dan die paar glaasjes en n avondje sushi toen je nog niet wist dat je zwanger was.
Als je je toch zorgen blijft maken, neem dan even contact op met je huisarts of verloskundige. Daar zou ik meer op vertrouwen, dan google en gebruiker 10102467...

Maak je geen zorg! het is nog zo pril in je zwangerschap dat de kans dat er iets mis gat het nihil is!
Bij onze eerste zwangerschap had ik 5 dagen na NOD nog steeds een negatieve test  en dacht daarom dat ik niet zwanger was. Die zelfde week moest ik onder narcose voor een abces dat ik al een tijdje had maar niet weg ging met een ab-kuur. Een week na de narcose kwam ik er achter dat we toch zwanger waren. Ik was toen ook heel bang dat ik schade aan mijn kindje had toegebracht, ik had en een ab-kuur gehad en narcose. De huisarts verzekerde mij toen ook dat de kans dat ons kindje hier iets aan over zou houden heel heel klein was. onze dochter is onder tussen 5 jaar en kern gezond!
@Gebruiker10102467 --> dit forum is om elkaar te helpen/ondersteunen. Dat je jou mening wil geven prima, maar je gaat echt et ver in het blijven posten van negatieve reacties. Erg jammer.

Ook ik heb hier ervaring mee. De bruiloft van mijn beste vriendin, de dag voor mijn NOD. Een test gedaan in de ochtend, en aangezien het al 9 maanden duurde en ik nog steeds niet zwanger was, en de test negatief was, heb ik het er lekker van genomen. Het was een erg leuk feestje! Drie dagen later toch nog niet ongesteld, en ja hoor, keihard zwanger. Nu een prachtig gezonde meid van 3,5 maand. Ook mijn VK stelde me gerust en zei dat ik me hier echt geen zorgen over hoefde te maken. 
Hopelijk heb je lekker genoten van de laatste wijntjes en die sushi (wat is dat toch lekker he!) en kun je nu lekker genieten van het kleine wondertje in je buik. Gefeliciteerd!! 

Terug
Bovenaan