Zwanger van de 2de. Alchol en sushi

Waarom niet gewoon stoppen met drinken als je eisprong is geweest en je onveilige seks hebt gehad? Die twee weken kun je toch wel doorkomen zonder alcohol?
Zodra je weer ongesteld ben geworden kun je gerust een drankje pakken. 
Ik begrijp zo weinig van jullie verhalen. Waarom het risico nemen? Het gaat wel om een mensenleven. Van FAS krijg je trouwens pas later in je leven last, dus dat je nu een baby hebt die gezond is/ lijkt, zegt nog weinig. 
Ik hoop dat hier in het vervolg voorzichtiger mee wordt omgesprongen. Alcohol is, hoe geaccepteerd ook, een harddrug.

Jij hebt het steeds over 2 weken, gebruiker10102467. Bij sommigen duurt t jaren voor je eindelijk zwanger raakt. Je leven probeer je dan toch zo normaal als het gaat voort te zetten hè, incl af en toe eens genieten van een glaasje wijn of sushi. Jammer dat dat door sommigen zo hard veroordeeld wordt. 
Aan de TO, til er niet te zwaar aan, het komt vast helemaal goed, het is maar zo’n kleine kans dat het misgaat zeker als je vanaf nu gewoon goed oplet en uit je reactie blijkt juist dat je het zo goed mogelijk wilt doen voor dit baby’tje, dus heb er het volste vertrouwen in. Fijne zwangerschap gewenst!

Welnee, dat bedoel ik natuurlijk niet. Als je langer bezig bent, dan kun je steeds wanneer je eisprong eraan komt, en je onveilige seks hebt even twee weken stoppen met alcohol. Zodra je weet dat je niet zwanger bent, ( als je ongesteld bent dus), kun je gewoon weer een week of twee drinken, en zo verder. Tot je zwanger raakt, dan hoop ik toch echt dat iedereen dat glas laat staan. 
Het idee dat de stress die voortkomt uit tijdelijk stoppen, schadelijker is dan alcohol/roken zelf, is trouwens allang achterhaald. Ik hoop ook dat die stress miniem is, anders is het sowieso tijd om eens kritisch naar je drankgebruik te kijken. 

Terug
Bovenaan