Hallo allemaal,
Leuk om jullie reacties te lezen. Ik zat laatst al op een ander forum, maar daar waren al zoveel aanmeldingen dat ik dacht: ik start een nieuw forum!
Ik voel me nog niet misselijk ofzo. Wel wat vreemd op de maag soms. Moe ben ik soms ook wel, maar niet extreem ofzo. Die misselijkheid lijkt met het allerergste.
Hebben jullie het ook al aan enkele mensen verteld? Wij hebben het onze naaste familieleden al wel verteld, omdat we al bijna 1,5 jaar bezig waren om zwanger te worden en ik me zorgen begon te maken of het ooit wel zou lukken of dat er iets mis was misschien... Ik kon gewoon niet doen alsof ik weer baalde van een zoveelste mislukte poging. We hebben het dus maar verteld en weten best dat er nog van alles kan gebeuren de komende weken... Maar dan weet onze naaste familie in ieder geval waarom we ons in zo'n geval rot voelen... Mijn ouders weten het en mijn zusje & zwager. Mijn vriend zijn moeder en stiefvader weten het nog niet omdat ze er laatst niet waren, maar die vertellen we het vanavond. We hebben een leuk voorleesboek voor peuters en kleuters gekocht met verhalen in dichtvorm over opa's en oma's. Dan valt het kwartje vast wel! Ze worden voor de 1e keer echt opa en oma. Dat zijn ze nu al een jaar een beetje omdat de broer van mijn vriend sinds een jaar een vriendin heeft die al 2 zoons had, maar nu komt er dus een kleintje bij!
Mijn ouders zijn al bijna 2 jaar opa en oma, want mijn zusje heeft een bijna 2-jarig dochtertje.
Hé getver, er liep net een teek over mijn vinger!!!!!!! We hebben 4 katten waarvan er 1 erg veel last heeft van teken. 's Nachts moet ze daarom ook in de computerkamer slapen zodat ze niet bij ons op bed kan springen, want soms heeft ze van die loslopende die op je kunnen vallen (zoals nu net dus). Zonet liep ze langs mij en gaf me een kopje en toen is die teek waarschijnlijk op mij gevallen... Gelukkig zag ik 'm op tijd! Een collega van mij die ook zwanger is, is laatst gebeten door een teek en ze is nu onder controle bij de dokter. Ze moest de eerste 4 maanden terug komen als ze koorts kreeg en dat kreeg ze dus na enkele weken. Toen hebben ze haar bloed geprikt en zo houden ze het goed in de gaten. In het ergste geval moest ze nog aan de anti-biotica geloof ik... Brrr, sorry lieve kat van ons, maar dat wordt de komende maanden dus geen kopjes en ander geknuffel meer, veel te veel risico!
Verder gaan we bijna op vakantie. We vertrekken overmorgen en komen 2 weken later weer terug. We gaan in onze klapcaravan naar Westende, België. Ik heb heel wat leesboeken mee en natuurlijk ook zwangerschapsboeken. Mijn vriend wil vooral die laatste in de vakantie eens goed doorlezen! Dus mocht ik een tijdje niet reageren dan weten jullie waarom: ik zit in de caravan!
Verder heb ik ook de 1e afspraak bij de verloskundige gemaakt. We gaan na de vakantie op 16 juli heen voor een informatief gesprek. Moeders voor moeders wil ik na de vakantie bellen... Kinderopvang daar ben ik niet achteraan, de 2 oma's willen maar al te graag oppassen. Ik vind dat ze niks moeten, maar als ze het graag willen, nou graag!
Nou, het is een heel verhaal geworden, hebben jullie flink wat te lezen!
Groetjes van Carlijn.