Zwanger van de eerste en uitgerekend rond 23 februari 2009!

Hey Carlijn,

Nog een weekje! En dan zien we allebij onze ukkies weer! Ik ben alweer aan het aftellen. Ik moet zeggen dat ik me niet ongerust maak dat er iets mis is, jij wel? Je moet er wel rekening mee houden maar ik ga er niet van uit. Mijn buikje begint ook zwangere vormen aan te nemen echt leuk. Nu gaan mensen het ook zien dat je zwanger bent en dat ik ook wel leuk. Het ziet er niet meer uit alsof ik een buikje heb gekregen (alsof ik ben aangekomen) daar is het te rond voor.  
Toevallig dat jullie ook meer moeite hebben met het vinden van een leuke jongensnaam. Voor een meisje zijn we er al min of meer uit maar ik heb nog geen jongensnamen staan waarmee ik helemaal blij ben. Nog even zoeken dus.
Vandaag voel ik me niet zo lekker, heb al 2 dagen hoofdpijn en ben echt verkouden. Balen! Normaal zou ik even een ibuprofennetje nemen en dan ben ik er zo vanaf maar dat mag nu niet. Paracetamol helpt bij mij niet. Heb jij tips?
Ik ga maar weer op de bank liggen.

Groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Even denken hoor, een tip voor je verkoudheid... Nou, als ik flink verkouden ben ga ik een paar keer per dag stomen. Met mijn hoofd onder een handdoek zo'n 10 à 15 minuten boven een bak kokend water  hangen  met een theelepeltje  dampo erin en dan flink snuiven... Dan komt het los.. Misschien ken je deze tip al en heb je het allang gedaan, maar ik weet zo even  niks anders.  Ibuprofen mag je inderdaad niet... En of dampo inhaleren nu zo goed is weet ik eigenlijk ook niet zeker, moet je anders eerst even aan  je VK vragen...  
Ja, wij zijn ook al aan het aftellen. Ik maak me ook niet heel druk om de echo, ga er ook vanuit dat het goed gaat met Ukkie, maar ik merk dat het wel in mijn achterhoofd speelt. Ik hoop gewoon dat alles goed is, al ga ik daar in eerste instantie wel van uit. Ik kijk er tegelijkertijd erg naar uit om Ukkie weer te zien en dit keer hopelijk nog duidelijker dan de vorige keer.
Ook ik krijg veel opmerkingen over mijn buik. Mijn buik is ook goed zichtbaar, te rond om gewoon "dik" te zijn. Op het moment dan ik dit typ is Ukkie weer druk in beweging... Voel jij al iets meer? Ik voelde Ukkie vrijdagavond zelfs van de buitenkant in mijn handpalm! Renko ook gelijk voelen, maar voor hem is het toch nog wat moeilijker om het te kunnen voelen. De volgende dag dacht hij iets te voelen, maar hij wist het niet zeker. Nou ja, dat komt nog wel!
Wij zijn zaterdag inkopen gaan doen want bij de Prenatal hadden ze 20% korting. We hebben van alles gekocht, o.a.: omslagdoeken, maxi-cosi met voetenzak, dekentjes, lakentjes, verschoonkussen met hoezen, een knuffeltje,  een pakketje  luiers voor de eerste dagen  en een eerste pakje maat 56. Ik ga er steeds even naar kijken, zo leuk!!! Ook hebben we een wandelwagen gezien die we over een tijdje met Renko zijn ouders willen gaan bestellen. We krijgen die wagen van hen, dus vonden we het leuk om dit samen met hen te doen. Het is een wagen van het merk Teutonia.
Moeilijk is het hè om een jongensnaam te bedenken. Ik zoek nog een leuk namenboekje om het eens rustig namen uit te kunnen zoeken. Op het internet staan ook veel namen, maar ik wordt zo moe van de hele tijd naar dat  beeldscherm te turen. Ik heb al wat namenboekjes bekeken, maar veel boekjes zijn net van die woordenboeken en dat leest ook niet lekker weg...  Dus ik zoek nog maar even verder. Voor een meisje zijn wij er ook wel uit op zich, maar ja het kan altijd nog veranderen als er plotseling nog een naam voorbij komt die we nog niet bedacht hadden...
Ik heb me vandaag aangemeld voor een zwangerschapscursus hier in de buurt. Heb jij dat al gedaan? Ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor. Het is op maandagavond, dat was ook de enige avond die me goed uitkwam in combinatie met mijn werk en avondopleiding...
Ik wens je heel veel beterschap en mocht ik schrijf zo wie zo maandag wel even hoe het bij de echo ging! We moeten om 11.00 uur heen.

Groetjes van Carlijn.

Hoi Carlijn,

Bedankt voor je tips! Ik heb van die dampo gekocht en dat werkt wel goed. Daarnaast ben ik toch maar aan de otrivin neusspray gegaan want anders kon ik helemaal niet meer slapen. (neus zat helemaal dicht) Het gaat ook wel wat beter en mijn buikspieren zijn weer lekker getraind haha. (veel hoesten)
Fijn dat jullie zoveel hebben kunnen kopen met die korting! Ik zag het pas op maandag dat ze die aanbiedingen hadden. Maar we hadden al een kinderwagen en voor het kamertje zijn we er nog steeds niet helemaal uit.
Ik geloof nu echt dat ik ons kleintje voel bewegen. Een beetje gekriebel en soms een klein stompje in mijn onderbuik, echt leuk. Nu voel ik het ook wel dagelijks maar het reageert niet op mijn aanraking ofzo.
We zijn er trouwens nu ook uit of we het geslacht willen weten. En ja we willen het graag weten. We zullen het ook gewoon vertellen aan de mensen die het ook willen weten. Maar we vertellen het pas als we terug zijn van vakantie. We gaan nl 4 weken naar Nieuw Zeeland en dan houden we het nog liever even voor ons, is het toch nog even speciaal.
Een aantal weken geleden heb ik me ingeschreven voor de puflessen...haha. Ik zie het niet zo zitten maar het is denk ik wel fijn dat je een beetje weet wat je allemaal te wachten staat straks. Waarschijnlijk moet ik dan beginnen als ik terug ben. De meeste beginnen met 6 maanden en dan ben ik dat precies.

Ik wil je nog even heel veel succes wensen voor maandag! Ik laat jou ook natuurlijk even weten hoe het bij ons is gegaan dinsdag.

Fijn weekend!

Groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Nou, we hebben de 20 weken echo gehad en alles is in orde met Ukkie gelukkig!!! Alles zag er goed uit en Ukkie liep qua groei precies op schema! Best een opluchting!
Ik heb weer een mooie echofoto meegekregen en we hebben besloten om met ongeveer 25 weken een pretecho te laten maken om Ukkie nog beter te kunnen bekijken...
Fijn dat je weer beter bent. Ja, die neusspray helpt inderdaad ook, of gewoon zoutwater-oplossing in je neus spuiten (mocht je gevoelig zijn voor die neusspray), maar dampo op snuiven werkt inderdaad ook.
Leuk is het hè om je baby te kunnen voelen. Zo apart! Ik voel 'm nu dus ook regelmatig van de buitenkant, al voelt Renko dit nog niet echt... Maar dat komt nog wel.
Wat spannend dat jullie het geslacht willen weten, ik ben ook reuze nieuwsgierig, maar vandaag bij de echoscopist zeiden we: nee, we willen het niet weten... Dus ze ging netjes over de geslachtsdelen heen zonder dat wij iets konden zien. Hahaha, niet dat wij ook maar iets konden herkennen, want veel van die echo leek toch hokus pokus hoor! Wel zagen we heel duidelijk armpjes en beentjes en Ukkie bewoog regelmatig...
Ik heb me ook ingeschreven voor de puflessen, ze beginnen pas op 1 december... Misschien veranderd die datum nog, dat hangt af van de aanmeldingen. Maar dan ben ik dus al 28 weken zwanger tegen die tijd en het is 10 lessen lang... Dus dat kan dan nog maar net! Duurt dat van jou ook 10 lessen?
Zeg, ik dacht: misschien is het een idee om voortaan via hyves te mailen naar elkaar omdat het via dit forum voor Jan en alleman te lezen is... En op hyves kunnen we ook foto's van de echo's van elkaar zien enzo... Heb jij hyves? Zo ja en als je dit ook een goed idee vindt, dan kun je mij wel even opzoeken onder de naam: carlinos78, dan voeg ik je toe als je mij  een vriend-uitnodiging stuurt... Als je dit liever niet wilt is het geen probleem hoor, dan blijven we gewoon berichten sturen via dit forum... Laat het me maar even weten...
Dus jullie gaan lekker 4 weken op vakantie, heerlijk zeg! Vertrekken jullie deze week? Nou, ik hoor het wel... Heel veel plezier morgen met jullie 20 weken echo! Geniet ervan!!!

Groetjes maar weer en tot schrijfs! Carlijn.

Hey Carlijn,

Alles was goed! En we weten nu wat het is! Maar we hebben afgesproken dat we even wachten met het vertellen totdat we terug zijn van vakantie, is het geheimpje nog even van ons. Even nog een bijzondere periode.
Mijn vriend heeft ons kindje gevoeld! Echt zo gaaf, zondag ging het behoorlijk tekeer en toen legde hij zijn hand op mijn buik en toen gebeurde het nog een keer, en hij voelde het ook! Zo gaaf!
Ik heb trouwens geen hyves maar wel hotmail en myspace. Maar het is misschien wel handig om daarop over te gaan. Ik geef je mijn email adres wel even dan kunnen we voortaan mailen. mulderevelien@hotmail.com.

Tot mails dan maar.

Groetjes Eefje

Terug
Bovenaan