Zwanger van de eerste en uitgerekend rond 23 februari 2009!

quote: Carlijn78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 08:48:52'));

quote: LindaCypkje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 10:58:14'));

Hoi Carlijn,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

liefs
Linda

Dank je wel Linda! Ben je zelf ook zwanger? Zo ja: ook van harte!

Groetjes van Carlijn.

Hoi Carlijn,

Ja ik ben 11 febr. uitgerekedn, 26 jaar en van ons 1e kindje...
erg spannend dus allemaal!

Gr.
Linda

Hallo allemaal

Vandaag zijn we naar de verloskundige geweest. Veel informatie gekregen over prenatale onderzoeken en veel moeten nadenken over evenuele ziektes in beide families... Verder hebben we een afspraak voor de echo gemaakt, 30 juli is het zover!!! Spannend!
De volgende afspraak bij de verloskundige is 11 augustus, dan gaan ze ook proberen om het hartje te laten horen... Erg leuk allemaal!

Ook zijn we naar de notaris geweest voor een samenlevingscontract en een testament zodat alles straks goed geregeld is, aangezien we niet getrouwd zijn en dat er de komende jaren ook nog niet van komt...

Groetjes van Carlijn.

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de echo gehad! Wat een geweldige ervaring!!!
Ik voel me nu helemaal zwanger, nu ik leven in mijn buik echt heb kunnen zien!
Helaas ging het wel erg snel, binnen 10 minuten was het voorbij.
We zijn zwanger van 1 kindje, de uitgerekende datum klopt en zijn/haar hartje klopte prima! Alles leek prima in orde te zijn gelukkig! Een nekplooimeting hebben we niet laten doen, wel willen we graag de 20-weken-echo.
Ons kleintje, die we Ukkie noemen, zwom er flink op los en was al bijna 5,5 cm. Je zag 'm zwaaien met z'n armpjes en beentjes!
Echt supermooi! Over 2 weken gaan we weer naar de verloskundige en dan gaan ze proberen het hartje te laten horen.

Groetjes van Carlijn.

Hallo Carlijn,

Ik ben Sylvia, 27 jaar en zwanger van mijn eerste. Ik ben uitgerekend op 24 ebruari.
De echo heb ik 31 juli gehad. Het was inderdaad een wonderlijke ervaring. En hij/zij was erg actief. Armpjes gingen op en neer. In het begin moest de verloskundige wel even zoeken, dat was zweten. Gelukkig zag alles er goed uit en zagen we een kloppend hartje. Over drie weken mag ik nog een echo. Ik ben namelijk in mei pas gestopt met de pil dus ze weten niet hoe lang mijn cyclus is. Dus in de dertiende week nog een keer meten. Heb er weer erg veel zin in. Ik ben trouwens niet echt misselijk. Heb wel een aantal misselijke dagen gehad. Merk nu wel dat ik niks kan hebben en om veel films ineens moet huilen. Ook heb ik af en toe last van maagzuur. Maar je moet er wat voor over hebben.

Groetjes Sylvia

Hoi Carlijn,

Ik ben 25 februari uitgerekend van ons eerste kindje. Echt een hele ervaring moet ik zeggen.
Ik voel me de laatste dagen steeds beter. Ik ben niet meer zo moe waardoor ik ook meer gedaan krijg. Mijn huis was langzaam in een puinhoop aan het veranderen terwijl ik normaal altijd erg netjes ben. Gelukkig helpt mijn vriend wel mee!
Verder ben ik eigelijk maar een paar keer goed misselijk geweest, wel heb ik veel last van een opgeblazen gevoel. Mijn buik is ook een stuk boller dan normaal maar dit zijn mijn darmen en niet de baby.
Volgende week vrijdag 15 aug. krijg ik mijn eerste echo, dan ben ik 12 weken en 2 dagen. Dat vind ik erg spannend. Hopen dat alles goed is net als bij jou en de andere meiden. We mogen een videoband mee nemen en dan nemen ze het op. Dus duimen dat alles goed is!

Hoe gaat het met jou? Voel je je goed of heb je veel last van kwaaltjes?

Geniet lekker van je zwangerschap!

Groetjes Eefje

quote: Sylvia3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2008 22:51:57'));

Hallo Carlijn,

Ik ben Sylvia, 27 jaar en zwanger van mijn eerste. Ik ben uitgerekend op 24 ebruari.
De echo heb ik 31 juli gehad. Het was inderdaad een wonderlijke ervaring. En hij/zij was erg actief. Armpjes gingen op en neer. In het begin moest de verloskundige wel even zoeken, dat was zweten. Gelukkig zag alles er goed uit en zagen we een kloppend hartje. Over drie weken mag ik nog een echo. Ik ben namelijk in mei pas gestopt met de pil dus ze weten niet hoe lang mijn cyclus is. Dus in de dertiende week nog een keer meten. Heb er weer erg veel zin in. Ik ben trouwens niet echt misselijk. Heb wel een aantal misselijke dagen gehad. Merk nu wel dat ik niks kan hebben en om veel films ineens moet huilen. Ook heb ik af en toe last van maagzuur. Maar je moet er wat voor over hebben.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,  ik las je berichtje en het is erg herkenbaar dat huilen om films. Dat had ik afgelopen weekend terwijl ik dat normaal gesproken niet snel heb. Grappig wat die hormonen allemaal teweeg bregen.

Groetjes Eefje

Hallo Sylvia en Eefje,

Wat leuk dat we allemaal even ver zijn!
Spannend en leuk hè zo'n 1e echo. Dan zie je pas echt dat je zwanger bent, ondanks dat de test het wel zegt en je je misschien ook wel zwanger voelt... Toen ik mijn Ukkie zag, dacht ik: wauw, het is dus echt zo!!! Alsof er daarvoor nog enige twijfel over was!!!

Eefje, ik hoop dat jouw echo net zo'n mooie ervaring zal zijn als dat onze echo voor ons was! Wel leuk dat je dan een video mee mag nemen. Dat kon bij ons niet. Echt jammer, want we zagen Ukkie zwemmen en met zijn armpjes en beentjes bewegen... Zo mooi!!! Maar ja, dat zie je natuurlijk niet op de echofoto... Nou ja, het beeld zit bij mij in ieder geval in mijn geheugen vastgeroest! Heel vaak zie ik het nog voorbij komen, als ik zit te dagdromen over Ukkie. Een bollere buik heb ik ook al een tijdje, zullen inderdaad wel de darmen zijn.  Qua huishouden doen gaat het nu wel weer oké, maar ik heb  inderdaad ook een tijdje moeite  gehad met alle klusjes... Ik werd snel misselijk en moe en moest vaak pauzeren tussendoor, dus ik schoot niet  op! De vermoeidheid en misselijkheid vallen nu wel weer mee, ik heb  gelukkig ook nooit hoeven overgeven... Alleen als ik trek krijg dan word ik wel wat misselijk, maar dan eet ik even wat en gaat het wel weer. Genieten doe ik zeker en dat wens ik jou ook toe!

Sylvia, jouw echo was dus een dag na die van mij. Kreeg jij het ook op video of DVD? Ik dus niet zoals je hierboven kunt lezen. Erg jammer, maar ja... Ik had niet verwacht al zulke bewegende armpjes en beentjes te zien, jij wel? Ik vond het geweldig!!!   Wat spannend zeg dat ze even moesten zoeken naar jouw baby... Bij mij hadden ze 'm gelijk gevonden... Al lag ik wel wat ongemakkelijk, want mijn blaas stond op knappen, hahaha! Ik las dat ik van te voren flink moest drinken, dus dat heb ik gedaan... Mijn blaas is altijd al een zwak ding, dus tegen de tijd dat we aan de beurt waren plaste ik al bijna in mijn broek en toen moest ze ook nog met dat ding over mijn buik! Maar ik had die ervaring absoluut niet willen missen. Mijn vriend was ook erg onder de indruk! Dus je mag over 3 weken nog een keertje, wauw! Ik riep meteen dat ik zo nog wel een keer zou willen, maar ja dat kan helaas niet. Nou afwachten tot de 20-weken-echo... Maagzuur heb ik geen last van gehad en ook niet van tranen tijdens films... Maar dus wel van een misselijk gevoel. Nou ja, hoort er inderdaad allemaal bij! Ik wens je alvast veel plezier bij je 2e echo en geniet van alles!!!

Morgen vertel ik het op mijn werk en dan is bijna iedereen op de hoogte, hebben jullie het al verteld??? Zondag vertellen we het nog aan de oma van mijn vriend als we op visite zijn en verder is iedereen in onze omgeving al op de hoogte...
Ik wacht toch even tot ik de 12 weken heb gehaald voordat ik me ga storten op babyspullen enzo..

Tot schrijfs maar weer...

Groetjes van Carlijn.

Terug
Bovenaan