Zwanger van de eerste en uitgerekend rond 23 februari 2009!

quote: Carlijn78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 08:44:13'));

quote: YF1FY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 20:57:03'));

Hi Carlijn,
heel erg gefeliciteerd!
Ik ben ook zwanger van de eerste en uitgerekend op  25-02! Ook nog superpril dus! Vind het echt superspannend!
Ben niet misselijk, wel wat moe maar met name voel ik mijn buik af en toe. Zo'n onbestemd gevoel.  Heb in april een operatie gehad ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is mijn R eileider verwijderd. Bij elk buikpijntje gelijk paniek natuurlijk! Was echt vreselijk, maar echt super dat we weer zo snel zwanger zijn geworden! Hoop nu dus echt dat alles goed gaat! Heb op 8 juli mijn eerste echo.

Groeten, Y

Hoi Y,

Wat vervelend zeg die operatie, maar wat geweldig dat je zo snel weer zwanger bent geworden! Gefeliciteerd! Dat onbestemde gevoel in de buik dat herken ik, zo voel ik het ook. Ze zeggen dat de misselijkheid vanaf week 6 kan beginnen, nou ik hoop dat die erge misselijkheid me bespaard blijft! Dat zou alle zwangeren bespaard moeten blijven! Krijg je op 8 juli al een echo? Wij krijgen alleen maar een gesprekje geloof ik die 16e juli. Of komt dat door die buitenbaarmoederlijke   zwangerschap?
Nou, geniet van het begin van je zwangerschap en hou me op de hoogte!
Groetjes van Carlijn.

quote: YF1FY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 12:52:55'));

Sorry, ging even iets mis!
Wij hebben inderdaad al een echo met ruim 6 weken ivm die bbz. Ze moeten nu in een vroeg stadium weten of het goed zit, dwz in de baarmoeder en niet weer in een eileider. Vind het echt superspannend! Hoop zo dat alles goed zit! kan ik daarna aan een 'gewone' zwangerschap beginnen! Hoop niet dat de misselijkheid pas bij 6 weken begint! Was tot nu toe totaal niet misselijk dus hoopte dat het me bespaard zou blijven, nee dus!
Heb op 21 juli ook een echo! Dan had ik zo wie zo al een afspraak met de gyn en ze hebben er een echo 'bijgeboekt'. Dat is stiekum natuurlijk wel leuk van 'medisch' zijn, veel foto's!

Heb ook gemaild naar Moeders voor Moeders maar nog niets gehoord, ben benieuwd!

Weet jij wanneer je met een verloskundige moet afspreken? Vind 5 weken wel erg vroeg!
Iedereen jaagt me de stuipen op het lijf met dat je kraamzorg, kinderopvang, etc zsm moet regelen!!

groeten, Y

quote: Carlijn78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 08:44:13'));

quote: YF1FY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 20:57:03'));

Hi Carlijn,
heel erg gefeliciteerd!
Ik ben ook zwanger van de eerste en uitgerekend op  25-02! Ook nog superpril dus! Vind het echt superspannend!
Ben niet misselijk, wel wat moe maar met name voel ik mijn buik af en toe. Zo'n onbestemd gevoel.  Heb in april een operatie gehad ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is mijn R eileider verwijderd. Bij elk buikpijntje gelijk paniek natuurlijk! Was echt vreselijk, maar echt super dat we weer zo snel zwanger zijn geworden! Hoop nu dus echt dat alles goed gaat! Heb op 8 juli mijn eerste echo.

Groeten, Y

Hoi Y,

Wat vervelend zeg die operatie, maar wat geweldig dat je zo snel weer zwanger bent geworden! Gefeliciteerd! Dat onbestemde gevoel in de buik dat herken ik, zo voel ik het ook. Ze zeggen dat de misselijkheid vanaf week 6 kan beginnen, nou ik hoop dat die erge misselijkheid me bespaard blijft! Dat zou alle zwangeren bespaard moeten blijven! Krijg je op 8 juli al een echo? Wij krijgen alleen maar een gesprekje geloof ik die 16e juli. Of komt dat door die buitenbaarmoederlijke   zwangerschap?
Nou, geniet van het begin van je zwangerschap en hou me op de hoogte!
Groetjes van Carlijn.

quote: YF1FY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 13:15:05'));

quote: YF1FY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 12:52:55'));

Sorry, ging even iets mis!
Wij hebben inderdaad al een echo met ruim 6 weken ivm die bbz. Ze moeten nu in een vroeg stadium weten of het goed zit, dwz in de baarmoeder en niet weer in een eileider. Vind het echt superspannend! Hoop zo dat alles goed zit! kan ik daarna aan een 'gewone' zwangerschap beginnen! Hoop niet dat de misselijkheid pas bij 6 weken begint! Was tot nu toe totaal niet misselijk dus hoopte dat het me bespaard zou blijven, nee dus!
Heb op 21 juli ook een echo! Dan had ik zo wie zo al een afspraak met de gyn en ze hebben er een echo 'bijgeboekt'. Dat is stiekum natuurlijk wel leuk van 'medisch' zijn, veel foto's!

Heb ook gemaild naar Moeders voor Moeders maar nog niets gehoord, ben benieuwd!

Weet jij wanneer je met een verloskundige moet afspreken? Vind 5 weken wel erg vroeg!
Iedereen jaagt me de stuipen op het lijf met dat je kraamzorg, kinderopvang, etc zsm moet regelen!!

groeten, Y

Hoi Y,

Ik heb de verloskundige afgelopen woensdag al gebeld. Ik voelde me wel wat lullig, omdat het in mijn ogen zo vroeg was, maar ze reageerden erg leuk daar en waren blij dat ik me zo vroeg meldde omdat we dan direct een afspraak voor een soort intake/informatie gesprek konden maken. De echo komt helaas pas in de 11e week ofzoiets... Dus dat duurt nog even. Ik kijk daar erg naar uit. Mijn moeder zei dat je inderdaad niet al te lang moest wachten met kraamzorg regelen, dus dat vraag ik bij de verloskundige maar even na. Kinderopvang is voor ons niet aan de orde, maar ik werk zelf in de kinderopvang en weet dat er op bepaalde dagen (vooral de maandag, dinsdag en donderdag) soms lange wachtlijsten zijn. Dus je kunt nu best alvast wat kinderdagverblijven bezoeken en dan eens kijken welke het leukste/beste op je over is gekomen en natuurlijk checken of er een plaats is voor jouw kindje op de dagen die jij het liefst wilt hebben...

Het is inderdaad wel fijn dat jij zo vroeg een echo krijgt, al is zo'n BBZ van te voren wel erg vervelend natuurlijk. Ik hoop dat ze op de echo zien dat alles goed gaat en dat je baby netjes op de juiste plek gaat groeien. En dat misselijkheid je bespaart blijft natuurlijk!

Gister hebben we het nieuws aan mijn schoonouders verteld, die waren zo blij!!! Echt leuk dat niet alleen wij uitkijken naar ons kindje, maar ook de opa's, oma's, ooms en tantes!

Nou, ik ga verder met het inpakken van onze vakantiespullen... Zwangerze!!!

Groetjes van Carlijn.

Hoi Carlijn,

Wat fijn dat het nu dan eindelijk gelukt is om zwanger te worden!
Ik ben begin april pas gestopt met de pil, met het idee dat het wel een half jaar zal duren ofzo. Ik dacht dat na 15 jaar de pil hebben geslikt mijn lijf wel even de tijd nodig had om weer "normaal" te worden.
Ik heb het mijn moeder, schoonouders en beste vriendin verteld. Mijn vader en zijn vriendin vertel ik het zodra we naar hun toe kunnen, hij woont in het westen en ik in het oosten.

Ik heb 16 juli de eerste echo! best snel dus. En 21 juli het eerste gesprek met de verloskundige. Maar jij hebt dus eerst alleen het gesprek? Ik heb wel gehoord dat het heel erg verschilt per verloskundige hoe snel ze de echo maken. Ik zag op het forum dat iemand het al bij 8 weken krijgt.
Ik ben ook al druk aan het lezen, ik heb het "veilig zwanger dagboek". Heel leuk, een gewone agenda, alleen begint ie bij je eerste week. Ik schrijf er zoveel mogelijk in op, leuk voor later!

Ben je ook erg bezig met opletten wat je eet?? Ik let best wel op.
Ik had het niet verwacht, maar ik ben nogal bang dat het misgaat. Ik heb een stiefzus waarbij het onlangs een keer mis is gegaan, ongemerkt heeft het toch wat impact op mij. Ik zal blij zijn als ik rond de 12 weken ben, dan is het kritische punt voorbij.
Ik zou inderdaad ook oppassen met de katten, nou ja even aaien kan wel natuurlijk, maar dan wel even je handen checken. En geen kattebak verschonen!

Zaterdag komt moeders voor moeders voor het intake-gesprek. Ben benieuwd!

Ik heb een eigen paardje. Ik ben benieuwd hoelang ik kan blijven rijden! Soms gaat het niet lekker, dan heb ik weer zo'n rare buik en weer een beetje misselijk. Dan doe ik gewoon rustig aan.

Nou, een hele fijne vakantie!! Heerlijk even rusten!

quote: suzy29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-06-2008 22:08:09'));

Hoi Suzy,

Daar ben ik weer terug van vakantie! Echt uitgerust zijn we niet want we hebben erg veel regen gehad en dan is de caravan op den duur toch wel heel erg klein... Maar we konden wel ongestoord dagdromen over ons toekomstige kindje!
Ik begon op vakantie in week 6 toch opeens misselijk te worden!!! Heb ik nogsteeds regelmatig, maar gelukkig heb ik nog niet één keer hoeven overgeven. Maar wel steeds het gevoel dat alles wat maar te eten is je tegenstaat, terwijl je maag wel trek heeft. Steeds zo'n prop in de keel, zo voelde het. Moe was ik ook, dus ik heb dan ook niet veel gedaan op vakantie... Beetje in de omgeving gekeken en rondgereden en veel gelezen.
Ik ben ook steeds bang dat het misgaat, mijn zusje haar 1e zwangerschap was na 8 weken opeens voorbij. Dat lijkt me zo erg om mee te maken! Ben je eindelijk zwanger en ben je helemaal blij en dan opeens is alles voorbij! Dat verdriet hoop ik niet mee te maken. Gelukkig gaat alles tot nu toe nog prima!
Ja, ik heb komende woensdag mijn 1e gesprek bij de verloskundige. Een informatief gesprek over onderzoeken enzo. We gaan dan wel vragen of we in week 10 een echo kunnen maken omdat mijn vriend i.v.m. vakanties van zijn collega's vanaf week 11 erg moeilijk vrij kan krijgen. En we willen natuurlijk wel samen heen. Dus hopelijk kan dat...
Het zwangerschapsboek dat ik heb heet "Zwanger" en verder hou ik sinds de ontdekking een dagboekje bij voor de kleine met alles wat ik meemaak tijdens de zwangerschap, wat ik voel en denk... De kaartjes die we krijgen plak ik er dan ook in.
Ja, ik let ook op wat ik eet. Voorheen was ik aan het Sonja Bakkeren, maar dat doe ik nu dus niet meer. Wel heb ik verboden voedsel uitgeprint, want ik wil geen verkeerde dingen eten waardoor ik de baby kwijt zou kunnen raken.. Wij hebben het trouwens steeds over "Ukkie" als we het over de baby hebben. Gebruik jij ook een koosnaampje?
Hoe ging het gesprek met Moeders voor moeders? Ben je er al mee bezig? En hoe gaat dat?
Ik ben benieuwd naar je verhalen...

Groetjes van Carlijn.

Hoi Carlijn,

Wat fijn dat het nu dan eindelijk gelukt is om zwanger te worden!
Ik ben begin april pas gestopt met de pil, met het idee dat het wel een half jaar zal duren ofzo. Ik dacht dat na 15 jaar de pil hebben geslikt mijn lijf wel even de tijd nodig had om weer "normaal" te worden.
Ik heb het mijn moeder, schoonouders en beste vriendin verteld. Mijn vader en zijn vriendin vertel ik het zodra we naar hun toe kunnen, hij woont in het westen en ik in het oosten.

Ik heb 16 juli de eerste echo! best snel dus. En 21 juli het eerste gesprek met de verloskundige. Maar jij hebt dus eerst alleen het gesprek? Ik heb wel gehoord dat het heel erg verschilt per verloskundige hoe snel ze de echo maken. Ik zag op het forum dat iemand het al bij 8 weken krijgt.
Ik ben ook al druk aan het lezen, ik heb het "veilig zwanger dagboek". Heel leuk, een gewone agenda, alleen begint ie bij je eerste week. Ik schrijf er zoveel mogelijk in op, leuk voor later!

Ben je ook erg bezig met opletten wat je eet?? Ik let best wel op.
Ik had het niet verwacht, maar ik ben nogal bang dat het misgaat. Ik heb een stiefzus waarbij het onlangs een keer mis is gegaan, ongemerkt heeft het toch wat impact op mij. Ik zal blij zijn als ik rond de 12 weken ben, dan is het kritische punt voorbij.
Ik zou inderdaad ook oppassen met de katten, nou ja even aaien kan wel natuurlijk, maar dan wel even je handen checken. En geen kattebak verschonen!

Zaterdag komt moeders voor moeders voor het intake-gesprek. Ben benieuwd!

Ik heb een eigen paardje. Ik ben benieuwd hoelang ik kan blijven rijden! Soms gaat het niet lekker, dan heb ik weer zo'n rare buik en weer een beetje misselijk. Dan doe ik gewoon rustig aan.

Nou, een hele fijne vakantie!! Heerlijk even rusten!

hoi carlijn van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,ik ben nu bijna 9 weken zwanger van de tweede .maar weet nog heel goed hoe spannend het was bij de eerste had toen nergens last van het was net een hele tijd zo alsof ik niet eens zwanger was.het enige wat bij ons toen even schrikken was is dat onze zoon twee maand te vroeg kwam,maar het is allemaal goed gekomen dus we gaan bij deze voor de 40 week ik wens je heel veel sucses en laat alles lekker of je heen komen en vergeet niet geniet

groetjes patries.

quote: patriestimmer reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-07-2008 18:31:17'));

Hoi Patries,

Dank je wel! Ja, ik ben echt van plan om ervan te gaan genieten. Doe ik al sinds ik het weet eigenlijk, al ben ik soms ook wel bang dat het fout kan gaan. Maar goed, die gedachtes duw ik zo snel mogelijk weer weg hoor... Dank je voor je berichtje!

Groetjes van Carlijn.

hoi carlijn van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,ik ben nu bijna 9 weken zwanger van de tweede .maar weet nog heel goed hoe spannend het was bij de eerste had toen nergens last van het was net een hele tijd zo alsof ik niet eens zwanger was.het enige wat bij ons toen even schrikken was is dat onze zoon twee maand te vroeg kwam,maar het is allemaal goed gekomen dus we gaan bij deze voor de 40 week ik wens je heel veel sucses en laat alles lekker of je heen komen en vergeet niet geniet

groetjes patries.

quote: Carlijn78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 08:48:52'));

quote: LindaCypkje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2008 10:58:14'));

Hoi Carlijn,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

liefs
Linda

Dank je wel Linda! Ben je zelf ook zwanger? Zo ja: ook van harte!

Hey Carlijn,

Jep, ben 26 en in verwachting van de 1e :)
Als het goed is ben ik 11 febr. uitgerekend...

gr.Linda
Groetjes van Carlijn.

Terug
Bovenaan