Zwanger van de eerste en uitgerekend rond 23 februari 2009!

Hey Carlijn,

Echt fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord. Inderdaad weer even een teken van leven in deze periode van je zwangerschap dat je niet echt een buik hebt en het ook verder nog niet kan voelen. Ik voel ook niet echt wat. Soms denk ik van mmm wat ik nu voel zijn niet mijn darmen maar wat dan wel? Dat heb ik niet vaak overigens hoor. Het zou de baby kunnen zijn of gewoon toch mijn ingewanden. Maar dat we het echt gaan voelen zal denk ik niet zo lang meer op zich laten wachten...
Vandaag heb ik met mijn schoonmoeder een kinderwagen gekocht. We hebben hem van haar gekregen echt lief. Mijn vriend en ik waren in het weekend al naar verschillende zaken geweest om ons te laten informeren. Ik zou natuurlijk nooit zoiets kopen zonder zijn mening te vragen. We hebben een autozitje van maxi cosi en een wagen van mutsaerts een 4 wieler. Het schijnt op dit moment een van de lichtste kinderwagens te zijn en hij is super handig in gebruik volgens mij. Hij klapte in ieder geval goed in en uitelkaar. Het was wel een moeilijke keuze moet ik zeggen maar de kogel is door de kerk zullen we maar zeggen. Over 3 maanden wordt ie geleverd. (zit 12-16 weken levertijd op echt belachelijk).
Maandag ga ik trouwens weer naar de VK even het hartje weer horen super! 7 okt. heb ik mijn 20 weken echo dan ben ik alleen pas 19 + 2 dagen maar ivm onze vakantie kon het niet anders. Stel ze vinden iets moeten ze wat speling hebben voor aanvullend onderzoek voordat we op zaterdag vertekken. Maar daar gaan we niet van uit natuurlijk.
Ik ga zo maar eens slapen heb een lange dag achter de rug.

Fijn weekend!

Groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Nou, ik ben nu ook over op de zwangerschapsbroeken hoor!!! Mijn moeder heeft er 4 voor mij gemaakt van enkele oude (nog goed uitziende broeken) van mij en het zit echt lekkerder. Mijn normale spijkerbroek kon nog net, maar ik had wel wat last van striemen in mijn buik... Zaterdag ga ik met mijn moeder, schoonmoeder en mijn eveneens zwangere zusje naar Groningen om te shoppen voor tuniekjes die wat langer zijn dat de shirts die ik tot nu toe steeds draag en ze moeten ook wat ruimer zitten natuurlijk... Ook moet ik maar eens een nieuwe BH zoeken, want die begint ook strakker te zitten... Maar ik ben in ieder geval goed voorzien qua broeken! Ik ga al enkele weken niet meer op de weegschaal staan, want die ging me veel te snel omhoog qua kilo's en dat wilde ik niet meer zien. Oké ik word weer dikker, dat is niet erg (als het maar met mate is en niet 30 kilo wordt ofzo...) maar ik wil er niet steeds mee bezig zijn. Het enige wat ik kan doen is me niet op eten storten en gewoon een beetje een vast voedingspatroon aan te houden en dan mag ik  in de weekenden best wel eens wat lekkers... Maar ik kan wel merken dat er kilo's bij zijn gekomen want ik wordt steeds ronder. Gisteravond vierden we de verjaardag van mijn vriend en ik had voor het eerst mijn positiebroek aangedaan. Nou, dat viel wel op!!! Hahaha, heel wat reacties kreeg ik! Erg leuk natuurlijk!
Dan nog wat leuks: Ik kan Ukkie voelen!!! Ik voel af en toe een klein duwtje van binnen en dan ook nog laag in mijn buik, dus ik weet nu zeker dat het Ukkie is! Echt leuk!!! Zonet voelde ik 't weer, nadat ik 2 dagen niks had gevoeld... Nog 2 weken en dan gaat het gehoor werken en dan wil ik Ukkie laten wennen aan een muziekdoosje dat ik heb... Zien of hij/zij daar ook op reageert... Ik hoop dat jij ook snel iets zal voelen van binnen, het is echt zó leuk!!!
Wat voor kleur is jullie kinderwagen? Leuk joh, dat je die alvast hebt, al is de levertijd wel heel erg lang inderdaad!!! Goed om te weten, want daar moeten wij ook rekening mee houden. In oktober willen we er achteraan, nu voel ik me vaak nog te moe om actie te ondernemen...  Het shoppen zaterdag zie ik ook wel wat tegenop (ik ben ook absoluut geen shopper), maar ja ik moet wel want ik wil wel wat langere dingen over de broeken kunnen dragen...
Wij kunnen voor een leuk prijsje (slechts  â‚¬ 350) een leuke tweedehands babykamer krijgen die ook nog eens onze smaak is! Via een moeder op mijn werk,  zij heeft nog meer dingen voor ons om over te nemen zoals een doorzichtige TummyTub enzo... We gaan vrijdag even bij hen kijken, maar ik denk dat we  wel voor die babykamer en spullen gaan kiezen want op  de foto's die ze mailde  zag het er allemaal goed, netjes en stevig uit...  
Morgen hoor je het hartje weer, spannend! Ik heb het afgelopen keer opgenomen op mijn mobiel en luister het zo nu en dan even terug, kan ik je echt aanraden!
Dus je gaat een dag na mij heen voor de 20 weken echo. Wel fijn dat je nog een vakantie in het vooruitzicht hebt, even er tussenuit!   Geniet ervan!!!
Ik zal weer even stoppen, we krijgen zo nog visite, de andere opa en oma komen (mijn vriend zijn vader en stiefmoeder). Die zullen ook wel opkijken van mijn buik.

Veel plezier morgen bij de VK!!!

Groetjes van Carlijn.

Hey Carlijn,

Wat gaaf dat je je kindje kan voelen!! Ik zit nog op het moment te wachten dat het voor mij duidelijk wordt of het de kleine is of mijn darmen maar ik heb geduld. Gisteren hebben we het hartje weer gehoord. Althans mijn moeder en ik. Mijn vriend was thuis gebleven met mijn vader. Ze waren speciaal op bezoek zodat mijn moeder een keer mee kon naar de VK. Dat wilde ze graag een keer. En mijn vriend vond het niet erg om niet mee te gaan. We hadden tenslotte laatst nog de pretecho gehad en toen had hij het hartje ook gehoord. Volgende keer gaat  hij weer mee hoor.
Die zwangerschapsbroeken zitten echt veel fijner he. Beetje meer ruimte voor je buik, het  zit gewoon prettiger. Ik heb sinds ik die van mij heb eigenlijk geen 'oude' broek meer aangehad. Ik ben inmiddels 2,5 kg aangekomen. Ik weeg nu 57 kg. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo zwaar ben geweest maar ik heb het er graag voor over en doe er ook echt niet moeilijk over. Ik probeer wel zoveel mogelijk te blijven bewegen. A.s. donderdag beginnen mijn salsalessen weer en ik vind het wel een prettig idee dat ik nu weer elke week een uur kan dansen. Blijf ik nog een beetje in vorm. Daarnaast  ga ik op mijn werk expres met de trap als ik naar boven moet, tot de 5e etage. De rest vind ik te hoog. Ik moet zeggen dat ik het wel weer zwaar vind zeker omdat ik het de eerste 3 maanden niet gedaan heb omdat ik te moe was. Jammer dat jij nog steeds erg moe bent. Dat heb ik al weken niet meer. Dat zal voor jou ook nog wel veranderen.
Heb jij ook dat je wat vergeetachtiger bent dan normaal? Ik heb soms echt het gevoel dat mijn geheugen een zeef is. Ik heb gelezen dat dat komt door het hormoon progesteron. Ik heb al tegen mijn werkgever gezegd dat hij me maar echt dingen moet laten opschrijven die belangrijk zijn omdat ik het anders vergeet. Thuis merk ik het ook waardoor ik vaker op en neer moet lopen omdat ik dan vergeten ben waar ik mee bezig was. Ach ja, er zijn ook ergere dingen...

Fijne week nog en tot schrijfs,

groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Jammer dat je de kleine nog niet voelt, maar je dat zal vast niet lang meer duren. Ik had vorige week ook nog zoiets van: ik durf niet volmondig te zeggen dat het Ukkie is die ik voel, misschien zijn het mijn darmen... Maar nu weet ik het zeker... Soms voel ik ook aan welke kant hij zit... Dan duw ik daar een beetje en voel 'm daarna bewegen. Ik schrijf maar in de hij vorm, want ik denk echt dat het een jongen gaat worden... En als het een meisje is dan schakelen we dan wel weer over op zij!
Nog enkele weken en dan is het tijd voor de 20 weken echo... Ik denk toch dat we ervoor gaan kiezen om nog niet te weten wat het wordt... Ik wil op zich wel, maar kan het dan toch niet stil houden. Mijn vriend twijfelt nog, maar ja hij zal het ook moeilijk vinden om vervolgens nog zo'n lange tijd stil te houden... Dus ik denk dat we het toch maar niet moeten weten...
Wat leuk dat je moeder mee is geweest naar de VK. Ik moet 8 oktober weer heen en dan gaat mijn moeder ook mee. Op 6 oktober moeten we voor de 20 weken echo en dan gaat mijn vriend al vrij vragen, dus moet hij dat voor 8 oktober maar niet doen. Mijn schoonmoeder wil ik ook een keertje meenemen. Mijn zusje heeft vandaag haar 1e echo. Ze is morgen 11 weken zwanger! Spannend! Daarna zal ze het wel gaan vertellen aan de buitenwereld denk ik...
Ik heb het idee dat de vermoeidheid door het gebruik van de zwangerschaps-vitaminepillen al wat afneemt... Ik ben nogsteeds vermoeid, maar heb toch het idee dat het wat minder wordt... Misselijk ben ik eigenlijk amper meer. Nee, vergeerachtig voel ik me niet, al hoor ik wel vaak dat dat ook een kwaaltje van de zwangerschap is... Misschien komt dat nog.
Op mijn hyves heb ik nu een mooi liedje gezet van Marco Borsato, "Slaap maar". Dat is zo'n mooi lied met zo'n mooie tekst! Ken je het? Op youtube is het wel te vinden... Het gaat over de baby dat die nog maar rustig aan door moet groeien daarbinnen en dat ie heel welkom is...
Mijn zwangerschapsbroeken zitten heerlijk en ik heb sinds gister ook een buikband om, want sommige tshirts vallen niet zo ruim en dan zie je zo die onderkant van die band die mijn moeder in de broeken heeft gezet. Dus met mijn roze buikband, die ik ooit eens gratis ergens bij had gekregen, kan ik dat verbloemen...
Nog een half uurtje ongeveer en dan zal ik eens richting mijn werk tuffen. Veel plezier vandaag bij je Salsalessen! Dan kan de kleine mooi meegenieten in je buik!

Groetjes van Carlijn.

Hey Carlijn,

Hier weer  even een berichtje van mij. De vitamine pillen van dagravit slik ik sinds ik zwanger ben of eingelijk bezig was zwanger te worden ivm het foliumzuur. Ze zijn best fijn inderdaad. Jij zult je vast ook binnenkort beter gaan voelen. Gisteren had ik sinds lange tijd weer echt het gevoel dat ik niet meer kon, ik was op. Dat had ik al weken niet meer gehad. Vandaag gaat het weer beter.
Ik heb via internet een doplerapparaatje gekocht, de angelsounds. Heb het vandaag binnen gekregen. En ja hoor we hebben het hartje weer gehoord, echt zo gaaf. Nu kan ik het elke dag horen. Het viel me nog mee wat de prijs betreft, 38 euro incl verzendkosten. Ik heb het er graag voor over. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Dat liedje van marco borsato ken ik niet, ik ben niet echt zo'n marco fan. Maar ik kan me voorstellen dat het een mooi nr is.
Heb jij al een gevoel of het een jongen of meisje wordt? (ik kan me niet meer herinneren of we het er over hebben gehad ) Ik denk dat het een meisje wordt en Jeroen een jongen. We zullen het afwachten. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het straks wel of niet wil weten en mijn vriend ook niet. Waarschijnlijk gaan we vragen of ze het op een briefje wil schrijven, als we het dan echt willen weten kunnen we het lezen.

Geniet lekker van je kleintje en tot schrijfs,

groetjes Eefje

Ik lees nu je laatst berichtje nog eens goed en lees dat je denkt dat het jongen is...schaam...
Dat is echt de zwangerschapsdementie   en een beetje onoplettendheid sorry.

Ik lees nu je laatst berichtje nog eens goed en lees dat je denkt dat het jongen is...schaam...
Dat is echt de zwangerschapsdementie   en een beetje onoplettendheid sorry.

Hoi Eefje,

Hahaha, ja je hebt duidelijk last van zwangerschapsdementie!!!
Ja, ik denk dat het een jongen wordt en Renko denkt een meisje... Het op een papiertje laten schrijven is een goed idee, mocht Renko er tegen die tijd nog niet uit zijn...
Zijn jullie al met namen bezig? Wij hebben al een meisjesnaam die waarschijnlijk wel blijft tot aan de geboorte, maar een jongensnaam vinden we erg moeilijk... Maar goed, ook die meisjesnaam zou nog kunnen veranderen, het duurt nog lang dus alles is mogelijk! Wel hebben Renko en ik elk een andere smaak wat namen betreft. Ik hou van apart zoals Erin ofzo, maar Renko vindt Lindsey of Alicia wel leuk. Dat vind ik weer te Engels... Ach, gelukkig hebben we nog wat bedenktijd...
Ik slikte ook al erg lang foliumzuur, daar begon ik mee in maart 2007 toen ik met de pil stopte en ik stopte met slikken toen ik 12 weken zwanger was. Maar omdat mijn energiepeil zo laag was ben ik toch maar Dagravit gaan halen en ik geloof wel dat het werkt. Ik ben al minder moe dan enkele weken terug. Het is nog niet helemaal super, maar niet meer zo erg als laatst (dat gevoel dat je echt niet meer kan)...
Wat leuk dat je zo'n doplerapparaat hebt gekocht. Lijkt me op zich ook wel wat, dan kan ik dagelijks naar Ukkie luisteren. Maar goed, ik wacht eerst maar op het volgende VK-bezoek en op de 20 weken echo natuurlijk.
Ik ben ook geen Marco Borsato fan, maar ik zag het liedje vorig jaar bij mijn collega op haar hyves en toen dacht ik: als ik zwanger ben dan wil ik dat lied ook op mijn hyves! Het is echt supermooi!
Mijn buikje begint nu echt zwangere vormen aan te nemen, zo mooi om te zien. De eerste foto's hebben we ook al gemaakt. Ik ben zaterdag wezen shoppen met mijn moeder, schoonmoeder en mijn zusje en toen heb ik enkele leuke nieuwe kleren gekocht waarin mijn buik goed uitkomt. Ook kocht ik enkele buikbanden, altijd handig! Had ik je al verteld dat we een babykamer hebben gekocht??? (ook ik heb last van zwangerschapsdementie, hihihi) We hebben via de ouders van een kindje op mijn werk een mooie 2ehands babykamer voor weinig geld op de kop getikt! We zijn er erg blij mee! Binnenkort gaan we 'm halen.
Hoe gaat het verder met jou en je werk als zwangere? Hou je het nog vol of ben je moe aan het eind van de dag? Ik ben vaak wel moe, maar lig niet altijd heel vroeg in bed ofzo. Af en toe als het echt heel erg is... Maar meestal is het wel 11 uur voordat ik in bed lig.
Nou, ik ga zo weer naar mijn werk. Groetjes maar weer en veel luisterplezier met je doplerapparaat!

Groetjes van Carlijn.

Terug
Bovenaan