Zwanger van de eerste en uitgerekend rond 23 februari 2009!

Hé Eefje,

Wat fijn dat het hartje goed klopte en dat je het kon horen! Leuke momenten zijn dat hè? Wij gaan 8 september weer naar de VK en dan zullen we het hartje ook vast wel weer horen. Kijk ik erg naar uit. Ik kijk ook uit naar het moment dat ik een buikje heb (hahaha, niet mijn normale buikje, maar echt een 5-maand-zwanger buikje...) en helemaal naar het moment dat ik de kleine kan voelen daarbinnen!!! Dat lijkt me zo ontzettend  mooi!
Nee, ik heb nog niks gekocht voor Ukkie. Ik heb al wel heel veel dingen gekregen zoals een speen, rompertjes, pyjama... Ik vind het toch wel moeilijk hoor om iets te kopen wat voor een jongen én een meisje kan zijn... Al die neutrale  kleding vind ik minder mooi... Maar ja, mijn vriend wil het niet weten van te voren, en ik wil het niet als enige weten, dus zullen we het wel met het neutrale moeten doen. Willen jullie weten wat het wordt? (of heb ik dat al eens eerder gevraagd?) Ik heb erg sterk het gevoel dat we een jongen krijgen. Waarom weet ik niet, is gewoon een gevoel. Heb jij al eens via de Chinese voorspelling gekeken wat het wordt? Bij mijn moeder en mijn zusje klopte het precies en ik krijg volgens die voorspelling een jongen. Dan moet je kijken naar de maand van de "bevruchting" en hoe oud je op dat moment was...
Joh, geen probleem dat je nu een maart-zwangere bent... Hihihi... Misschien beval ik wel na jou in maart en jij in februari.... Je weet het toch nooit van te voren. Ik vind het ook veel te leuk om met je te babbelen over onze zwangerschappen. Blijven we dus ook gewoon doen!
Nee, mijn vriend gaat niet oppassen, maar hij is vaak wel vroeg thuis en ik laat, dus dan heeft hij alle tijd met Ukkie... Hij is vaak om 3 uur al vrij en ik ben do en vr  pas na 7 uur thuis... Hij wilde ook gewoon 5 dagen blijven werken en neemt  vast wel af en toe een vrije dag.   Gister hadden we op mijn werk een algemene vergadering waar alle collega's bij aanwezig waren. We moeten anders gaan werken en de roosters werden dus omgegooid. Dat bracht een hoop reacties teweeg en veel  tranen. In mijn geval is  er niks aan de hand. Mijn rooster is practisch hetzelfde gebleven. Ik moet alleen dinsdags om half 6 naar huis  i.p.v. 6 uur en moet vrijdags een half uur eerder beginnen, maar ik werk dus nogsteeds 2 hele dagen en een halve dag gelukkig! Maar ja omdat veel collega's niet tevreden zijn met hun nieuwe rooster moeten we samen naar oplossingen kijken. Ik wil best mijn hele of halve dag  naar een andere dag  verhuizen, maar ik wil niet dat het verspreid wordt over 4 dagen! Dus we zullen zien hoe het af gaat lopen...
Die menstruatiepijn die je voelt daarover  durf ik niet te zeggen wat het is. Anders  kun je  de verloskundige altijd even bellen... Ik voel wel eens een steek daaronder en dat schijnen de banden te zijn, misschien is dat het  bij jou ook wel. Of misschien  voel je de groei van  je baarmoeder....
Nou, ik zal mijn moeder even bellen,  ze wil graag  weten hoe de vergadering gister ging omdat ik me er behoorlijk  druk om maakte...

Groetjes maar weer!
Carlijn.

Hoi Carlijn,

Daar ben ik weer...
Fijn om te horen dat je rooster niet helemaal omgegooid is! Alle zorgen dus gelukkig voor niets geweest. Maar ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakte hoor, 2 dagen verspreiden over 4 is zeker niet ideaal. Maar dat is gelukkig niet aan de orde.
De VK belde gisteren op met de uitslag van de nekplooimeting. We hebben een kans van 1:9300 dus dat is verwaarloosbaar klein. Echt fijn, hoewel ik me er eigenlijk niet druk om heb gemaakt. (tenminste iets waar ik me niet druk om maak haha) Ik heb haar toen ook maar metteen gevraagd hoe dat zat met mijn buik klachten en ze zei dat dat waarschijnlijk mijn baarmoeder is. Ze gaf aan dat over het algemeen slakere mensen meer voelen van hun banden en baarmoeder. (vind ik persoonlijk een beetje vreemd maar goed)  En daarbij komt ook nog eens mijn beroep, en ik denk dat dat de voornaamste reden is. Als fysio ben je de hele dag bezig met voelen dus ik denk dat ik daarom bij mezelf ook veel voel. Misschien meer dan anderen over het algemeen. Meer bewus van mijn lichaam ofzo... Misschien verklaart dat ook wel waarom sommigen niet in de gaten hebben dat ze zwanger zijn, die zijn totaal niet bewus van hun lichaam. (even een Eefje theorie..)
Hoe gaat het met jou? Voel je je goed? Ik slaap de laatste tijd erg slecht waardoor ik weer meer moe ben. Dat vind ik wel jammer omdat ik daardoor minder sociaal ben met vrienden enzo. Zal vast ook wel weer beter gaan over een tijdje.
Wij zijn er nog niet helemaal over uit of we het willen weten, eerst wilde ik het niet weten maar nu begin ik het toch wel leuk te vinden om het wel te weten. Maar als we het weten willen we het wel voor de buitenwereld geheim houden. Ik hoop dat dat goed gaat...! Persoonlijk vind ik het ook altijd leuk om het pas bij de geboorte te weten als mensen in verwachting zijn. Aan de andere kant vond ik het ook altijd een beetje flauw als mensen het wisten en niet wilden vertellen. Nu  word ik er waarschijnlijk ook een van haha... We willen wel graag een 3D echo laten doen. Hier niet zo ver weg kun je voor 75 euro een 3D echo laten doen met 4D filmpje op DVD. Kijkt me erg leuk. Dat doen we dan wel pas rond de 24 weken. Dan zie je veel meer.
Wil jij dat gaan doen?
Bij mij begint er nu eindelijk een buikje te verschijnen, erg leuk. Maar ik kan gelukkig nog wel in de meeste van mijn broeken, hoewel als ik zit moet ik wel de knoop open zetten. Dan zit dat toch fijner. Ik heb ook al een foto van mijn buik gemaakt en ben van plan om dat nu regelmatig te gaan doen. Heb jij al een foto gemaakt?

Ik ga nog even lekker bank hangen, we hebben net een uur met de hond gewandeld dus nu mag ik weer lekker lui doen hihi.

Fijn weekend!

Groetjes Eefje

Hai Eefje,

Wat fijn dat de uitslag van de nekplooimeting goed was! Altijd goed om te horen toch? Nu op naar de 20-weken-echo! Daar kijk ik zo naar uit. Ik vergeet maar even voor het gemak dat ze dan ook naar ernstige afwijkingen gaan kijken, maar goed ik ga er gewoon van uit dat alles goed is en dat ik een half uurtje naar Ukkie kan kijken die dan veel beter te zien zal zijn dan met 10 weken... Als er iets aan de hand is dan horen we het dan wel, daar ga ik me van te voren niet druk over maken.
Qua rooster op mijn werk is er helaas toch een klein nadeel op mijn werk: we worden verplicht om in plaats van een half uur pauze voortaan een uur pauze te nemen, dus verlies ik hierdoor 1 werkuur omdat ik 2x per week een dag met een pauze erin heb... Dus per week draai ik 1 minuur die ik dan 1x per 5 weken in moet halen door een ochtend of middag extra te werken. Dat zie ik niet zitten, maar ja het zal toch niet veranderen. Wel ga ik morgen aangeven dat ik weiger een uur pauze te nemen zolang we een pauzekamertje hebben met alleen een grote tafel en 8 stoelen erom heen. Ze zorgen eerst maar eens voor een normale ruimte met banken enzo... Ik ben zwanger en echt niet van plan om een uur lang op een stoel te gaan zitten naar de muur te staren! Daarbij ga ik aan het hoofd vragen hoe het met haar minuren zit aangezien zij 4 hele en 1 halve dag werkt en dus 4x per week ook een uur pauze zou moeten houden... Ik denk dat het antwoord zal zijn dat zij onder dat uur pauze uit mag komen omdat ze nu eenmaal hoofd is...
Je theorie over het wel of niet voelen van je baarmoeder van mensen die niet zo met hun lichaam in contact staan geloof ik ook wel. Jij bent inderdaad altijd met gevoel bezig en zal meer voelen dan iemand die er niet zo mee bezig is. Ik voel, ondanks mijn kilo's, mijn baarmoeder en banden ook regelmatig. Ik lig regelmatig met mijn handen op mijn buik alsof ik zo contact met de kleine kan maken. Helaas voel ik nog niets, maar ja dat komt vanzelf wel. Ik kan bijna niet wachten!!!
Ik voel me nogsteeds moe en misselijk, al is het prima te doen hoor... Ik hoef niet over te geven en daar ben ik al heel blij mee! Afgelopen vrijdag werd ik op het werk wel even duizelig. Dat heb ik wel eens als ik te laat iets eet, maar dat was nu niet het geval. Ik kon even niks meer en was helemaal energieloos. Dat terwijl ik alleen op de groep stond met 7 kinderen. Ik heb ze toen maar achter de tv gezet (pedagogisch hè!!! Ahum...) en ben toch maar wat crackers gaan eten en heb bij de kids op de bank gezeten. Toen kwam ik langzaam weer tot rust en voelde ik me beter...
Slapen gaat bij mij ook minder, ik ben vroeg wakker en voel me midden op de middag bekaf! 's Nachts ga ik er wel 3x uit om te plassen...
Wat goedkoop zeg die 3D-echo bij jullie in de buurt. Ik woon in de provincie Groningen en hier zijn ook vast wel goede 3D-echo mogelijkheden in de buurt, maar ik heb me er nog niet in verdiept. Ik weer ook niet of we zoiets gaan doen, al lijkt het me wel erg leuk! We hebben de komende maanden veel uitgaven, we zijn met een badkamer bezig en dan moet natuurlijk de babykamer en de baby uitzet nog... Dus we zien wel of we een 3D-echo laten doen...
Ja, mijn buik groeit ook. Ik heb altijd wel een buikje ( geen megabuik hoor...) maar hij wordt nu wel erg mooi rond... Ik loop steeds in dezelfde spijkerbroek (die het ruimste zit) maar als ie uit de droger komt merk ik wel dat het me steeds strakker gaat zitten. Ik heb nog wel wat oudere broeken die nog goed zijn waar mijn moeder wel een positiebroek van wil maken. Binnenkort maar even mijn kast in duiken... Een foto heb ik nog niet echt van mijn buik gemaakt. Laatst wel één met kleren aan, maar omdat het nog vooral mijn eigen buikje is vond ik het nog niet zo'n goede zwangere-foto... Nou, dat komt nog wel...
Ik heb me vanmorgen aangemeld voor kraamzorg, dat had ik tot nu toe nog niet gedaan... Een vriendin gaf me de tip om bij mijn zorgverzekeraar eventueel voor een jaar zorg nummer 3 aan te vragen zodat alles beter gedekt is. Anders kunnen de kosten nog wel eens oplopen als je poliklinisch moet bevallen... En bij de kraamzorg moet ik een eigen bijdrage van 3,60 euro per uur betalen en dat komt al snel op een 170 euro...
Oh, ik zie dat het alweer half zes is, de lasagne moet op het vuur en ik begin trek te krijgen dus ik zal snel aan de slag...

Zwangerse!!! Groetjes van Carlijn.

Hey Carlijn,

Nou ik ben vanmiddag mijn eerste zwangerschapsbroeken wezen kopen. Ik heb geen enkele broek meer die lekker zit als ik zit. Moet steeds alle knopen open zetten met als gevolg dat ik ze weer vergeet dicht te doen op het moment dat ik ga staan haha...
Verder hebben we gisteren laminaat gekocht voor boven. Er ligt nu beige vloerbedekking en dat is niet handig met een kleine straks. Nu moet ik mijn vriend nog zover krijgen dat hij het erin legt, maar gelukkig is dat niet weersafhankelijk. We moeten buiten ook nog verven maar dat schiet echt niet op met deze zomer. Of het regent of het is te warm of het waait te hard...
Jullie zijn ook aan het verbouwen begreep ik? Lukt het een beetje? Echt verbouwen is het hier niet hoor trouwens, meer verven en er moet nog behangen worden in de kinderkamer en op zolder. Toen we er 2 jaar geleden in trokken hebben we dat een beetje laten liggen en nu is dat aan de beurt.
Nog 2 1/2 week en dan kunnen we het hartje weer horen. Bij jou is dat al eerder toch? Volgende week? Ik wens je nog een fijne week en tot schrijfs!

Groetjes Eefje

Hoi Eefje,

Hahaha, ik moest wel lachen toen ik je verhaal over de knoop van je broek las. Ik zag het helemaal voor me!
Ik ontdekte vandaag en probleempje: ik pas niet meer in mijn zomerbroek. Met al dat vieze weer van de afgelopen tijd lag die broek onderin de kast, maar met die warmte van dit weekend wilde ik 'm vandaag aantrekken... Maar nee hoor, hij zat niet lekker meer... Nou ja, hopen maar dat we in september geen hittegolf meer krijgen... Mijn moeder is heel handig, ik vraag haar wel of ze één van mijn oudere broeken wil afknippen... Die zijn een maatje groter, dus dat past vast wel...
Ja, wij zijn ook druk bezig in huis. We zijn in januari begonnen met een badkamer te maken boven. Beneden hebben we wel een doucheruimte, maar boven heeft mijn vader ooit van 1 grote kamer nog 2 slaapkamers én een ruimte voor een badkamer gemaakt. In januari kregen we boven een 2e toilet en toen bedachten we dat we liever een badkamer wilden dan dat we gingen trouwen. Allebei de dingen waren aan kosten gebonden en dat trouwen komt er ooit vast nog wel van, maar we wilden nu liever een bad enzo... We trokken heel 2008 er voor uit, want mijn schoonvader helpt ons en die is niet altijd beschikbaar. Maakte niet uit, als ie voor 2009 maar klaar was en helemaal nu Ukkie onderweg is natuurlijk. We hebben al een bad en douchedeur in huis, de tegels hebben we laatst uitgezocht... Natuurlijk is de babykamer ook aan de beurt binnenkort en alle babyspullen. Ik zeg steeds: daarna zijn we failliet! Hahaha, nee hoor, maar het gaat zo wel heel hard met het geld...
Wij gaan 8 september weer naar de VK toe, we zullen dan het hartje vast ook wel weer horen... Die dag is mijn vriend ook jarig (32) dus dat is een speciaal dagje.
Qua werk hebben we afgelopen week toch maar besloten dat ik na mijn verlof toch 2,5 dag blijf werken (in ieder geval in 2009) en dat mijn vriend dan die donderdagmiddag vrij neemt met al zijn overuren... Zo heeft hij toch nog een middagje alleen met Ukkie en gaan we financieel niet achteruit. Wel hoop ik ooit nog maar 2 dagen te kunnen werken, maar dat zien we in 2010 wel weer...
Mijn misselijkheid lijkt wat af te nemen, is niet meer dagelijks aanwezig maar om de dag ofzo... Mijn vermoeidheid lijkt juist alleen maar toe te nemen, jeetje wat was ik moe zeg deze week!!! Ik lag steeds vroeg in bed en als ik maar iets lulligs doe zoals de was ben ik daarna doodop! Ik lijk wel een bejaarde!!! Hoe voel jij je???
Nou, nog een fijn weekend en tot schrijfs maar weer!

Groetjes van Carlijn.

Hoi Carlijn,

Het is weer even geleden maar daar ben ik dan weer. Er gebeurd hier niet zo veel de laatste tijd en ik heb het erg druk met klussen en werken. Lukt het klussen bij jullie ook een beetje?
Even om je vraag te beantwoorden, het gaat erg goed met me. Ik voel me goed, niet misselijk en ook niet extreem moe ofzo. Ik slaap wel slecht maar dat heb ik vaker ook voordat ik zwanger werd.
Zaterdag hebben we een pretecho, ik kan weer eens niet wachten ons klein hummeltje te zien. Ze gaan metteen ook even kijken of alles in orde is. Dat is ook wel een prettig gevoel. We krijgen dan een aantal foto's en een filmpje mee. Ik hoop dat ie deze keer wakker is (bij de vorige echo lag ie te slapen op het moment dat ze gingen opnemen). Ik vraag me af of ze met 15 weken al kunnen zien of het een jongen of meisje is maar vooralsnog willen we het niet weten.
Jou staat ook weer een bijzonder moment te wachten toch? Maandag weer naar de VK het hartje horen. Gaaf hoor! Geniet er lekker van.

Veel luisterplezier maandag en fijn weekend!

Groetjes Eefje

Hoi Carlijn,

Hoe gaat het met je? Niet meer al te misselijk geweest?
Gisteren hebben we de pretecho gehad. Dat was weer echt super. Je zag alles echt heel goed. De hersenen, maagje en het hartje was ook al veel beter te zien. Je zag zelfs al de verschillende kamers van het hart. Ze kon het geslacht volgens mij zien maar we hebben direct gezegd dat we het niet wilden weten dus heeft ze niets gezegd. We hebben er nog 20 min film van dus nu kan ik het zo vaak als ik wil terug kijken. Heel erg gaaf. Als het er bij jullie aan zit zou ik het zeker aanraden.
Ik heb nu echt overgestapt naar zwangerschapsbroeken. Ik was het echt zat om de hele dag ongemakkelijk rond te lopen of zoals ik al zei met een knoop open. Hoe staat het met jou? Pas jij je broeken nog of ben je ook aan de  zwangerschapsbroeken?
Ik ga nog even lekker bankhangen.

Tot snel en werk ze deze week!

Groetjes Eefje  

Hoi Eefje,

Wat leuk om te lezen over jullie pretecho! En fijn dat je beelden hebt om naar te kijken! Mocht het erin zitten dan lijkt een pretecho me ook wel iets, maar ja eerst maar eens de financiën met de badkamer en babykamer op een rijtje hebben.
Qua verbouwing stonden we even stil, maar mijn zwager helpt ons nu even verder, hij heeft verstand van installatie techniek enzo, dus voor die ingewikkelde dingen krijgen we nu de juiste hulp. Voor het tegelen en al dat soort dingen zijn er genoeg mensen te vinden, maar dit kan nu eenmaal niet iedereen...
Misselijk ben ik niet zo vaak meer gelukkig. Wel ben ik nogsteeds erg moe, waarschijnlijk een combinatie met de werkstress... Ik heb Dagravit Vitamine pillen voor de zwangere vrouw in huis gehaald en hoop dat mijn energie daarmee weer wat terug komt. Ik lijk soms net een bejaarde qua energie, erg vervelend... Maar goed, zal vanzelf wel weer overgaan.
Ik loop nog niet in zwangerschapsbroeken, maar dat duurt vast ook niet lang meer. Mijn spijkerbroeken doe ik al niet meer in de droger omdat ze dan echt te strak zitten. Mijn moeder is nu druk aan de slag gegaan met het zwangerschaps-proof maken van enkele spijkerbroeken van mij toen ik nog een maatje groter was. Als ze die klaar heeft ga ik over op die broeken, kan je ook mijn buik meer zien. De gewone spijkerbroeken drukken het toch wat plat. Maar ik kan me er dus nog wel goed in bewegen en heb geen knopen open staan.
Vandaag is mijn vriend jarig en samen hadden we weer heel wat te doen. We gingen naar de VK tegen tien uur en hebben het hartje van Ukkie dit keer veel beter kunnen horen en ook dat hij/zij heel erg bewoog. Voor de 2e keer werd het al een druktemakertje genoemd! Het was wel fijn om weer eens een teken van leven te krijgen. Voel jij al iets in je buik? Ik niet echt geloof ik, al verbeeld ik me wel eens iets te voelen... Het volgende babymoment is nu de 20 weken echo op 6 oktober. En op 8 oktober moet ik dan weer naar de verloskundige. Verder zijn we vanochtend ook nog naar de notaris geweest voor ons samenlevingscontract en onze testamenten (nog even enkele aanpassingen doorgegeven...)
We gaan donderdag naar het gemeentehuis waar mijn vriend Ukkie zal erkennen. Hij heeft deze week vrij, dus kunnen we mooi dit soort dingen doen op de momenten dat ik ook vrij ben... Verder werk ik gewoon mijn 2,5 dag...

Nou, fijne avond nog en werkze deze week!

Groetjes van Carlijn.

Terug
Bovenaan