ZWANGER VAN EEN TWEELING!!!

Hoi Petra,

Bedankt voor je reactie.

Onze meisjes waren 2465 en 2215 gram bij hun geboorte. Inmiddels zijn ze net hun geboortegewicht gepasseerd.
In het ziekenhuis moesten ze een minimale intake van 300 ml en 320 ml halen om mee naar huis te kunnen. Dit doen ze nu me gemak. Dat kwam namelijk neer op flesjes van 50/55 ml per keer.
We bieden ze nu 100 ml aan en ze drinken regelmatig 70 á 75 ml. Als ze een keer wat minder drinken dan doen we daar ook niet moeilijk over.
We hebben van het cb een papier gekregen wat een leidraad moet zijn. Maar dat gaat pas in als ze een gewicht van 2750 gram bereiken... Dus we doen het nu een beetje op gevoel.

Wat voor trucjes hebben ze jou in het ziekenhuis geleerd? Alles tips zijn welkom!

en dat doorslapen... ik verwacht ook niet dat ze dat heel snel doen..... we zien het wel.

Liefs
Ryanne

Hoi Ryanne,
Mooie geboortegewichten hoor!
Bij ons hebben ze er heel lang over gedaan om de  gemiddelde hoeveelheid melk per fles te drinken. dat lukte pas na 11 maanden, toen kregen ze voor de eerste keer een fles met 175 ml water.
De truukjes: om er voor te zorgen dat ze niet indutten tijdens het drinken kan je hun kaakjes maseren tijdens het drinken.
Ook werd er in de voetjes "geknepen". dat zou er ook voor zorgen dat ze weer wakker werden.

ik zal nog even bij mijn vriend vragen of dat het was..... in die periode was ik doodmoe en had ik een hoofd als een zeef....  maar volgens mij gaat dat bij mij niet helemaal meer over. hahaha.

Succes ermee!!

Groetjes,
Petra

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd voor degene die al bevallen zijn maar ook degene die zwanger zijn van een 2 of meerling!

Ik ben zelf ook zwanger van een 2ling. 33 weken en 2 dgn nu. We weten dat inmiddels al een hele poos, nl. met de 1e termijnecho. (8 weken). Het was ee grote shock die nu nog afentoe flink parten speelt in ons leven. Ik heb ook een zware zwangerschap.
Kon al snel niet veel meer. De laatste weken veel harde buiken dat ik zelfs continue aan het tellen ben. Wel balen, zeker omdat het met onze dochter, van nu 2 jaar en 8 maanden, een fluitende zwangerschap was!
Maargoed, de jongens, jaja het zijn 2 1 eiige knullen, groeien goed en tot nu toe hebben we iedere 2 weken een echo en controle bij de gyn.
Laatste keer hebben ze de baarmoedermond gecheckt of de harde buiken al wat doen want dat is nog niet echt de bedoeling en dat was gelukkig niet zo.
Maar ik weet niet of ik het mag zeggen, ik verlang ernaar om ze al vast te houden, te kroelen enz. Mijn lichaam en conditie weer terug, wat zou dat allemaal lekker zijn maar we moeten nog even volhouden, ik vind het soms lastig, en jullie?

Groetjes!

Hoi Anoubis,
Fijn dat alles met de beebs goed blijft gaan en je nog geen ontsluiting hebt door de harde buiken.
Het blijft een zware klus 2 kids mee sjouwen. Ik was het aan het begin ook best zat. mijn uitzendcontract liep af toen ik 16 weken was en de gyn zei dat het beter was om geen nieuwe baan te zoeken. ik zat dus toen al thuis. met mijn grote buik, kon ik idd niks doen. ik kon niet eens achter de pc omdat de kids dan binnen 5 min aan alle kante gingen trappen en doen omdat ze dan niet goed zaten.  ik ben erg kort en dan hadden ze niet genoeg ruimte meer.  
uiteindelijk zijn de kids met 36w2d geboren, niet omdat ze zelf wilden, maar omdat mijn vw weer afnam en ik al een week in het zkh lag wegens onverklaarbaar bloedverlies. al die tijd heb ik niks anders gedaan dan op bed liggen en tv kijken. ik kende de tvgids bijna uit mijn hoofd. ik moest van de gyn toch proberen dagelijks 30 min te lopen. hahaha. dat had hij gedroomd. ik was al blij dat ik de 5 min naar de supermarkt haalde. dan was ik echt ff aan pauze toe
ik had rond de 33 wk ook regelmatig harde buiken omdat de beeb dan tegen mijn buik duwden/schopten.... of als er een weer besloot om een koprol te maken.

ik hoop dat ze nog even blijven zitten... dan kunnen ze ook sneller weer mee naar huis en kan het echte genieten beginnen! maar idd het is een dubbel gevoel. je wil zoveel, maar kan niks. je wil zo graag je beebs zien en vasthouden, maar beter nog even niet.

succes ermee!!
Groetjes,
Petra en co

we zijn gister naar een 2ling meeting gegaan.... 14 tweelingen!
die van mij zijn die 2 in tuinpak 2e van links onder

Hallo,

ik wil even alle vrouwen die in verwachting zijn van een tweeling (of meer) een compliment geven.
Ik ben zelf zwanger van mijn eerste en enige kindje. Nu 35 weken en wordt gek van die dikke buik.
Ik wil ECHT niet weten hoe het aanvoeld met 2 baby's in je buik. Deze ene baby trapt me al blauw en maak het leven voor mij er niet makkelijker op.

Echt alle respect voor jullie. Het moet echt zwaar zijn een tweeling en dan heb ik het nu alleen over de zwangerschap. Ik moet er niet aan denken hoe de bevalling gaat. Wij zijn na 1 baby klaar, jullie moeten er dan nog 1 eruit krijgen. En de kraamtijd en opvoeding, Pufff.

Nou allemaal heel veel succes. En mijn respect en complimenten.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan