ZWANGER VAN EEN TWEELING!!!

Hoi allemaal,
alles goed met de tweelingmama's en drielingmama in spe?

Bianca, de AMFIA-studie, is dat de studie waarbij je 1x per week een progesteron of placebo-injectie krijgt om vroeggeboorte tegen te gaan?
Doe jij daar aan mee? Ons is het ook gevraagd, we moesten er tot de volgende afspraak bij de gyn maar even over nadenken, maar we zijn er nog niet helemaal over uit.
Op zich lijkt het me wel een goed idee, maar zie ook wel weer een beetje op tegen de extra hormonen (heb al zoveel hormonen moeten spuiten bij de ivf-behandeling).
Ben benieuwd naar jouw/jullie ideeen hierover!

Groetjes,
Maan

Hoi Maan,

Dat is inderdaad wat ik bedoel met de AMFIA-studie. Je hoeft me niks te vertellen over injecties want ik ben zwanger geworden bij de 3e ICSI-poging. Ik had dus eigenlijk wel genoeg injecties gehad! Er waren bij mij echter een aantal dingen die me hebben doen besluiten om het wel te doen:
- Mijn schoonzus heeft een te vroeg geboren tweeling en heeft daar veel problemen mee gehad. En of het daar nu mee te maken heeft of niet, maar tot op de dag van vandaag (ze worden bijna 3) zijn ze ziekelijk en hebben nog steeds moeite met doorslapen.
- Er is bij eenlingzwangerschappen aangetoond, dat vrouwen met een verhoogde kans op vroeggeboorte, de kans daarop aanzienlijk verminderd met die hormonen.
- Ik heb een blind vertrouwen in mijn gynaecoloog en die heeft mij verzekerd dat het veilig is.
Ik ben absoluut geen fan van injecties in mijn lijf! Maar heb omwille van de tweeling gekozen om er aan mee te doen. De injecties vallen me reuze mee! Ondanks dat er veel reacties op internet staan dat het een pijnlijke injectie is.
Het is een dikke vloeistof die ze inspuiten (voel je niet tijdens het spuiten) en als je vraagt of ze de vloeistof willen 'inmasseren' dan voel je hem daarna ook niet.
Ik ben benieuwd welke keuze je maakt!

Groet,
Bianca

Rianne,

ik schrik om eerlijk te zijn een klein beetje van je berichtje want zowel de echoscopiste als me vriend als ik hebben voor ons gevoel 2 stipjes zien knipperen bij de eerste termmijnecho. de echo er na was er maar 1 kindje zichtbaar. maar vandaag heb ik mijn 20 weken echo. ik was al zenuwachtig en krijg al weken   te horen zitten er echt geen 2? voelde jij veel soort plopjes of belletjes in je buik? groeide jouw buik in het begin al erg snel?? Als het er 2 zouden zijn zou het natuurlijk welkom zijn als 1 kindje al was mijn hele zwangerschap niet gepland.

zag je het zelf al snel of na een beetje zoeken was het 2de kindje zichtbaar?
hoe bevalt het thuis zitten nu?

depri
ik hoop dat je je niet zo voelt als je naam!
jehh een 3ling nou nou dat lijkt me idd wel zwaar had je vruchtbaarheidsbehandelingen van te voren gehad of is het echt spontaan gebeurd?

groetje Sweetygirly

hoi as moeders van een meerling!
hoe gaat het met jullie?
Ik begin met nu duidelijk beter te voelen, ben ruim 14 weken.
effe een vraagje;
Heeft er iemand een idee, hoe 3 kinderen te vervoeren straks;mn zoontje is 18 mnd als de tweeling geboren wordt...hij is druk bezig met stapjes zetten nu, maar voor lange stukken vind ik het handig, als hij nog kan zitten...
groetjes, Wupsie

Hoi allemaal,

Hier alles goed. We hebben dinsdag weer een echo gehad en onze twee kleintjes waren goed gegroeid en lekker aan het bewegen. De geslachten kon ze nog niet met zekerheid zeggen, dus dat blijft nog een verrassing. Hopelijk met de 20wk echo over 3 weekjes. En hopelijk is alles goed bij de 20wk echo, vind het wel een beetje eng. Herkenbaar?

Bianca, bedankt voor je reactie. We hebben intussen wat meer informatie over de AMPHIA-studie gekregen en hebben besloten mee  te doen. Volgende week krijg ik mijn eerste spuit. Haal jij de spuiten in het ziekenhuis, of de huisarts (of misschien doet je vriend/man het)?

Zijn jullie allemaal al bezig met meubeltjes/kinderwagens/kleertjes en de rest? Wij zijn langzaam begonnen de as. babykamer leeg te maken en op te knappen. We hebben ook 2 ledikantjes besteld, die komen over 4 weken. En we hebben ook al wat kleertjes, vooral cadeautjes van vrienden die het zo leuk vinden dat ik zwanger ben. Vantevoren nooit verwacht al zoveel cadeautjes te krijgen, lief hoor .
Groetjes, Maan
18wk

He Maan,

Fijn te lezen dat het goed gaat. Leuk dat je ook hebt besloten aan de amphiastudie mee te doen. Ik ga iedere week in het ziekenhuis de injectie halen. Het is voor mij wel zo gemakkelijk aangezien ik in dit ziekenhuis zelf werk en dat doe ik dus regelmatig op de dfag dat ik de prik krijg. Het is voor mij dus een kleine moeite. Ze hebben wel aangeboden om mijn man te leren injecteren, maar ik vind dat tot op heden niet nodig. Mijn man zou het overigens niet bezwaarlijk vinden om te doen.
Ik wil je in ieder geval nogmaals het advies geven om de vloeistof goed in te laten masseren want tot op heden heb ik geen last gehad van de injecties.
Succes!

Bianca

Hoi Wupsie,
is het niet handig om gewoon een 3ling wagen te kopen. die stoeltjes kan je alle 3 volgens mij apart van elkaar instellen. dus de ukkies kunnen dan in hun nestjes liggen en jullie zoontje kan dan gewoon rechtop zitten....

succes met de zoektocht!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan